• 0

Promotie richting andere web bureau's

Met mijn onderneming ben ik tot nu toe voornamelijk 'onderaannemer', voor bedrijven die zelf onvoldoende technische kennis in huis hebben, extra advies nodig hebben of extra ondersteuning. Met een aantal vaste klanten heb ik een basis gezet, maar nu ik verder wil loop ik vast.

 

Mijn portfolio is erg beperkt gebleven, omdat opdrachten die ik gedaan heb geen eigen projecten zijn. Ondanks het vele werk kan ik dus moeilijk concreet laten zien wat ik doe.

 

Daarnaast heb ik nog geen manier gevonden om andere web bureau's succesvol te benaderen. Ik ben nog redelijk jong en moet het voornamelijk van mijn technische kwaliteiten hebben. Communicatief gaat het me goed af in projecten, maar bij marketing en verkooptechnieken heb ik mijn talenten nog niet gevonden.

 

Dit is een klein beetje de situatie.

 

Ik ben voornamelijk opzoek naar adviezen en ideeen. Misschien zijn hier ook web bureau's die kunnen vertellen waar ze zelf naar kijken, zodra ik binnen zou komen lopen. Daarop kan ik het dan afstemmen.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je het hebt over 'promotie' heb ik het idee dat je een tweesporenbeleid wilt volgen.

 

Op je eigen site presenteer je je als 'webdesigner' en dat impliceert (gezien de devaluatie van het begrip) dat je een totaaloplossing hebt voor bedrijven die een website willen. Maar in je post geef je aan meer contact te willen met andere bureaus. Waarom dan? Om het technische werk te doen?

 

Dat kan heel goed hoor, volgens mij is daar een beste boterham mee te verdienen. Maar dan moet je je daar misschien ook expliciet op richten.

 

"Tot op heden werkt Gelderblom Webdesign voornamelijk als onderaannemer ('freelance') voor grafische bureau's en webdesign bedrijven, die zelf geen (voldoende) technische kennis in huis hebben." (van je eigen site geplukt) klinkt me te veel als een zwaktebod in de oren. Want behalve dat bied je ook nog hosting aan... Het lijkt me wat teveel, waardoor je aanbod verwatert.

 

Beter is het dan om te stellen: "Wij ondersteunen grafische bureaus en webdesigners bij de technische realisatie. En wel hier en hier mee." Punt.

 

Duidelijk zijn in je keuze, daar komt het volgens mij in eerste instantie op neer. Niet alles (tegelijk) willen.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Daar noem je inderdaad een heel goed punt. Ik denk dat dat erin is geslopen, omdat ik altijd mezelf wilde richten op eigen projecten, maar door de opkomst van heel veel kleine web design bureau's (in omg. Rotterdam zijn ze niet weg te slaan), ben ik toch steeds meer mezelf op dat gebied gaan richten.

 

Hier moet ik in de komende dagen in ieder geval erg goed over na gaan denken. Want nu val ik inderdaad een beetje tussen wal en schip.

 

Heel erg bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.