• 0

Vraagstuk betreffende rechtmatige claim van domeinnamen

Ik zit met een vraagstuk, waar ik helaas niet uitkom en hoop op wat tips/hulp.

 

Ik wil een domeinnaam claimen, maar helaas is deze reeds bezet, nou is dit niet het ergste van de wereld, ware het niet dat dit mijn eigen naam betreft. Stel dat een persoon, dan wel een bedrijf een domein naam in de trend van: "voornaam+achternaam.nl" claimt, terwijl deze persoon, dan wel bedrijf niets met deze naam te maken heeft, kan je dit dan terugvorderen als het ware? Ik betwijfel namelijk of die persoon, dan wel bedrijf wel deze naam daadwerkelijk nodig heeft of uberhaupt recht op heeft.

 

Het is in mijn optiek nutteloos op hierover te gaan procederen, en een schikking in de vorm van een geldbedrag lijkt me in zo'n geval logisch. Ik ga er alleen van uit dat de persoon die de website in z'n bezit heeft dit puur doet om geld binnen te slepen.

 

Mijn vraag: mag je "voornaam+achternaam.nl" claimen, als dit niet jouw eigen naam is, en zo nee, hoe wordt dit normaliter opgelost? Ik neem aan dat dit bijvoorbeeld bij BN-ers ook nogal eens voorkomt en dat uiteindelijk er dan geld bij moet om het domein bij de "echte" eigenaar terug te krijgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.