• 0

Boekhoudsoftware voor een VOF

Goedenmiddag,

 

Ik heb nu al een tijdje een VOF. Administratie loopt achter en daar moet dus spoedig verbetering in komen. Het is een klein online bedrijf waar we een dienst leveren.

 

Dit houdt dus in dat we geen voorraad hebben. Kosten zijn voornamelijk het bouwen van de website geweest en het aanschaffen van bijvoorbeeld een antwoord apparaat, 2 laptops en andere benodigdheden om zaken te doen.

 

De zeer uitgebreide boekhoud programma's heb ik dus niet echt nodig. Via de zoekfunctie ben ik een flink aantal topics tegen gekomen over programma's, echter allemaal oude topics. Via Google heb ik ook wel een aantal website's gevonden met informatie.

 

Maar ik ben nu zeer benieuwd wat jullie een geschikt programma vinden.

 

Wat het moet kunnen is het volgende:

 

Facturen maken

Kosten boeken

Inkomsten boeken

 

Als ik zelf geld in de zaak stop van mijn prive rekening hoe moet ik dat dan boeken? En als ik dat geld van de zakelijke rekening haal hoe moet ik dat precies afboeken? We hebben overigens geen kantoor of andere vaste lasten behoudens de hosting van de website.

 

Ik hoop dat iemand een simpel en gebruiksvriendelijk programma kan aanbevelen en me met bovenstaande vraagjes helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Robert-Jan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een goedkope oplossing is Snelstart (www.snelstart.nl). Het basispakket kun je uitbreiden met een facturatie module.

 

Het werkt in vergelijking met een duurder pakket een beetje minder snel. Je moet bijvoorbeeld, als ik me het goed herinner, veel met de muis werken.

 

Voor kleine administraties is het een goedkope en effectieve oplossing.

Van der Velden Administratie & Advies

Link naar reactie
  • 0

Robert-Jan

 

Ik heb je een persoonlijk berichtje gezonden inzake je vraag naar een goed boekhoudpakket. Facturen kan het basispakket niet maken dan moet je de Pro versie nemen.

 

Omtrent de vraag over privé-opnamen en - stortingen:

 

Deze worden geboekt ten laste resp. ten gunste van een rekening Privé.

Aan het einde van het boekjaar wordt het saldo van deze rekening overgeboekt naar de rekening Eigen vermogen.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Zijn er nog meer mensen met ideetjes welke software geschikt is?

 

Enkel dus simpele facturen opstellen

Enkele keer uitgaven zoals een antwoord apparaat, websites updates etc.

Eigen geld wat in het bedrijf gestopt wordt

Geld wat van zakelijk naar prive wordt overgeschreven

 

Echt erg basic dus, geen voorraad, geen huur geen andere rare dingen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn pakketten genoeg als je gebruik maakt van Google.

 

Online pakketten:

- Exact Online

- iMuis

- Yob

- Twinfield

 

Offline pakketten:

- Micorsoft Excel

- Exact Compact Factuur

- iMuis

- AccountView

- Snelstart

 

Wanneer je de boekhouding samen doet met een accountant/boekhouder/adviseur, raadpleeg deze dan ook even. Misschien heeft hij wel een oplossing voor jou. Overigens heb ik zeer slechte ervaringen met Davilex, dus dat zou ik niet gebruiken.

 

Succes met boekhouden!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.