• 0

Strategie keuze gebruik software

Op dit moment gebruiken wij Typo3 als CMS systeem, http://typo3.com en http://typo3.org, waar we heel tevreden over zijn in technisch opzicht. Wat betreft de zakelijke kant van het verhaal begin ik het gevoel te krijgen dat Typo3 een grens gaat vormen voor onze groei.

 

Ik merk dat er tientallen Joomla programmeurs rondlopen terwijl er voor Typo3 zeker in Nederland maar weinig mensen te krijgen zijn. Gevolg is dat we iedere PHP programmeur voor deze aan de slag kan eerst in Typo3 moeten opleiden. Ik hoef niet uit te leggen dat dit tijd en geld kost. Iemand snel inhuren wordt lastig.

 

Hoe ga ik hier strategisch mee om? Ik heb gedacht aan: Overstappen naar iets anders zoals Joomla, wat is technisch gezien niet top vind.

 

Een andere optie is trainingen gaan professionaliseren. Daardoor kan er een unieke situatie gecreeërd worden waarbij het echt top wordt om bij ons te komen werken. Aan de andere kant natuurlijk een zeer kostbaar concept en ver-van-mijn bed, dan moet er een Typo3 trainer ingehuurd worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo djluc ,

 

Ik als oud programmeur zou me de vraag stellen waarom ik zou gaan werken bij een bedrijf waarbij ik een training krijg in een product wat verder in de markt niet zo veel gebruikt wordt. Dit maakt mijn toekomstbeeld heel erg verweven met je bedrijf. Binnen de IT markt heb je dit soort situaties al wel (bvb Documentum), maar daartegenover staan enorme hoge verdiensten (salarissen / uurtarieven). Als je dat wilt betalen dan lijkt me dat het haalbaar is. Als me alleen het plaatje wordt voorgeschoteld dat ik 'een exclusieve training krijg in een product dat bijna niet gebruikt wordt', dan zou ik persoonlijk hier zeker niet voor gaan, maar lekker met de Joomla stroming meegaan.

 

Groet,

 

Rein

www.devinition.com

Link naar reactie
  • 0

Zoiezo vraag ik af waarom je zo vast wil houden aan één CMS systeem. Niet ieder CMS systeem bevat die modules die een klant voor een bepaald project wellicht nodig heeft. Door je meer op te stellen als zijnde we gebruiken dat CMS systeem die het dichts bij de wensen van de klant komt, zet je jezelf marketing technisch denk ik toch weer beter neer.

 

Wat voor CMS je dan ook kiest, wellicht beter om een rol als consultant te blijven spelen en het programmeer werk ver over de grens te laten doen. Inmiddels goede ervaringen mee en kun je meer marge op je uren halen dan mensen hier op de loonlijst zetten of inhuren. Excuse voor de programmeurs hier, maar het is nu eenmaal zo. Kennis delen hier, werken daar!

 

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de inhoudelijke bijdragen!

 

Typo3 is in Nederland niet een bekendheid. Het is weldegelijk een serieus systeem wat al jaren bestaat en in ondermeer Duitsland veel gebruikt wordt. Het systeem is een enterprise CMS wat een stap hoger ligt dan het gemiddelde CMS als Joomla. Daarom zie je het relatief weinig in de hobby markt. Er staan sowieso heel wat vacatures open en er zijn redelijk wat bedrijven mee bezig.

 

Ik ben inderdaad ook in gesprek met uitsource partijen. Het probleem hierbij is dat de communicatie veel tijd kost. Desondanks gaan we toch nogmaals een test-opdracht me ze uitvoeren. Ik denk dat het handig is als hier een techneut zit die de mensen in het buitenland aanstuurt. Dan kan het wel gaan werken verwacht ik.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.