• 0

Factuur word niet betaald, welke stappen?

Mocht mijn vraag al eerder langs gekomen zijn, sorry, mijn pc werkt op dit forum niet mee zodat ik moeite heb met opzoeken.

 

Ik heb het volgende aan de hand.

Ik heb een bemiddelingsbureau.

Een belgisch bedrijf, waarvan het contact persoon op haar beste kunnen engels sprak, nam contact met me op omdat ze op zoek waren naar een nieuwe medewerker.

Die heb ik voor ze gevonden en deze nieuwe medewerker zou er ook blijven werken omdat het klikt. Daarbij heb ik het contact persoon laten weten dat ik een factuurtje zou sturen voor de bemiddelings kosten.

So far so good.

 

Nu is de betalings termijn van de factuur verstreken, maar heb ik nog geen betaling ontvangen.

Omdat de betaling vanuit Belgie moet komen, heb ik een paar dagen extra gewacht en is het helaas nu tijd voor een herinnering.

 

Dat is niet erg, maar mijn gevoel blijft mij maar zeggen, ze gaan niet betalen hoor.

Als ik een gevoel heb ergens over, klopt dat vaak ook wel, dus zodoende dat ik er toch rekening mee wil houden dat er niet betaald zal gaan worden.

 

Ik heb het nog niet aan de hand gehad dat iemand niet betaalde, herinneringen hoef ik gelukkig maar heel zelde te sturen.

Ik weet dan ook niet zo goed wat ik met een situatie aanmoet waarin iemand niet betaald.

 

Mijn eerste stap zal in ieder geval gaan zijn om de medewerker die ik heb geregeld te gaan vragen of ze er nog werkende is en ook zal blijven.

Heb ik die bevestiging in ieder geval al op papier.

 

Welke stappen moet ik zetten richting het bedrijf?

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat lees je goed hoor.

Ik ga ervan uit dat de post er toch een dag langer over kan doen voordat ze mijn factuurtje aankrijgen en tevens dat de manier waarop zij betalen ook wat langer kan duren voordat het bij mij binnen is vanuit Belgie.

Dat heeft er wel mee te maken dat ik net een tikkie langer wacht met een herinnering sturen dan normaal gesproken.

 

120 dagen :o

Dat klinkt nu niet echt gezellig.

Is dat heel normaal voor buitenlandse klanten?

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

 

 

120 dagen :o

Dat klinkt nu niet echt gezellig.

Is dat heel normaal voor buitenlandse klanten?

 

 

Naja, ligt misschien ook aan de branche. Mijn werkgever zit in de elektrotechnische groothandel...

 

Naar mijn weten wordt het betalingsgedrag slechter naarmate je zuidelijker komt. In Scandinavië schijnen ze snel te betalen ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.