• 0

Van Engeland naar Nederland

Hallo allemaal.

 

Ik ben een student die nu stage loop in Engeland. Het bedrijf waar ik nu werk heeft een software ontwikkeld die heel erg handig is bij het uitleggen van wiskunde op scholen.

Nu is mijn taak om het product in nederland zien te krijgen. Het is mij vertelt om een distributeur (voor onderwijs) te vinden in Nederland. Ik heb er naar gezocht, maar kan helaas geen distributeur vinden.

Als er toch een distributeur is zou ik het graag willen weten.

 

Nu denk ik eraan om zelf distributeur te worden. Of gewoon iemand die dit software aan scholen kan leveren.

 

De reden dat ik dit met jullie deel is omdat ik heel graag advies van jullie wil hebben. Ik ben jong en studeer nog. Dit kan misschien mijn eerste onderneming worden.

 

Graag wil ik advies en hulp van ouderen. Van personen die hierbij vele ervaringen hebben.

 

Vast Bedankt.

 

 

Extra:

 

Het software kan gebruikt geworden vanaf de middelbare scholen (voorgezet onderwijs) en ook op de universiteit.

 

Autograph-maths is een officiële erkend software voor het gebruik op ‘’WhiteBoards’’ die docenten ondersteuning bied bij het uitleggen van wiskunde aan studenten.

 

Het is een Engelstalige software en de Nederlandse versie is pas uit.

 

Voor meer info: www.autograph-maths.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

'Scholen' is een heel breed begrip, over wat voor soort onderwijs hebben we het?

 

Enkele vragen die wel belangrijk zijn om je vraag te beantwoorden: om wat voor soort wiskunde gaat het? Is de software Nederlandstalig of Engels (of meertalig)? En is het een pakket software+content (onlosmakelijk verbonden?), of is het lesmateriaal, aangeboden in een bestaand softwarepakket (zoals een toetsomgeving)?

Link naar reactie
  • 0

'Scholen' is een heel breed begrip, over wat voor soort onderwijs hebben we het?

 

Enkele vragen die wel belangrijk zijn om je vraag te beantwoorden: om wat voor soort wiskunde gaat het? Is de software Nederlandstalig of Engels (of meertalig)? En is het een pakket software+content (onlosmakelijk verbonden?), of is het lesmateriaal, aangeboden in een bestaand softwarepakket (zoals een toetsomgeving)?

 

Het software kan gebruikt geworden vanaf de middelbare scholen (voorgezet onderwijs) en ook op de universiteit.

 

Autograph-maths is een officiële erkend software voor het gebruik op ‘’WhiteBoards’’ die docenten ondersteuning bied bij het uitleggen van wiskunde aan studenten.

 

Het is een Engelstalige software en de Nederlandse versie is pas uit.

 

Voor meer info: www.autograph-maths.com

Link naar reactie
  • 0

 

Pak het vliegtuig, pak de telefoon! Doe niet alles vanachter de computer. Praat met echte mensen, demonstreer je product, nodig een paar docenten uit om het product te testen.

 

Neem initiatief! Onderneem!!!

 

Dat is juist het probleem. Ik mag pas gaan als ik het hebt geregeld vanaf Engeland. Ik wil juist weten wie ik kan benaderen. Zijn er hiervoor bepaalde personen?

Link naar reactie
  • 0

Benader een aantal scholen. Het liefts dicht bij elkaar in de buurt zodat als je in NL bent niet al te veel hoeft te reizen. Neem niet de school waar jezelf gezeten hebt. Het gaat hier om ondernemen, dus niet ff bijkletsen (en dat bedoel ik vanuit het perspectief van de scholen, ik ga er vanuit dat jij weet waarvoor je komt :-)).

 

Probeer hier afspraken te maken met a) een of meerdere wiskunde leraren b) de verantwoordelijek voor inkopen.

 

Ga met de wiskunde leraren praten of ze het een goed product vinden, of het de wiskunde omvat die hier als verplicht lesprogramma gelden, of ze zich voor kunnen stellen hier mee te werken enz.

 

Ga met de inkopers praten over budgets en prijsstelling. Hoeveel kunnen scholen hiervoor betalen, mogen ze deze beslissing zelf nemen enz.

 

Als je na deze gesprekken een goed beeld hebt gekregen van de situatie in NL, en je ervan overtuigd bent dat dit kan gaan werken dan schrijf je alle scholen in NL aan met een gerichte marketing campagne (post, email, bellen, whatever) baserend op je ervaringen uit de gesprekken met je "proef kandidaten".

 

Zorg ervoor dat je een leuke website in het Nederlands klaar hebt waar de scholen een demo kunnen downloaden, met een goede handleiding en/of instructie video. Wordt dit heel veel gedownload door de scholen en krijg je veel aanvragen dan kun je dan eens kijken of je een distributeur of een VAR in NL kunt krijgen. De VA in VAR is in dit geval consulting, aanspreekpunt, installatie enz.

 

Tot die tijd ben je naar mijn mening nog helemaal geen distributeur nodig. It's software baby!!! En als je een aantal gesprekken met scholen geregeld hebt, neem ik aan dat je werkgever je daar ook voor naar NL laat gaan.

 

Zo niet, moet je je af gaan vragen of het zin heeft een distributeur voor een markt te willen hebben die je helemaal niet begrijpt.

 

Veel succes, en het klinkt in ieder geval als een interessante stage...

Link naar reactie
  • 0

Benader een aantal scholen. Het liefts dicht bij elkaar in de buurt zodat als je in NL bent niet al te veel hoeft te reizen. Neem niet de school waar jezelf gezeten hebt. Het gaat hier om ondernemen, dus niet ff bijkletsen (en dat bedoel ik vanuit het perspectief van de scholen, ik ga er vanuit dat jij weet waarvoor je komt :-)).

 

Probeer hier afspraken te maken met a) een of meerdere wiskunde leraren b) de verantwoordelijek voor inkopen.

 

Ga met de wiskunde leraren praten of ze het een goed product vinden, of het de wiskunde omvat die hier als verplicht lesprogramma gelden, of ze zich voor kunnen stellen hier mee te werken enz.

 

Ga met de inkopers praten over budgets en prijsstelling. Hoeveel kunnen scholen hiervoor betalen, mogen ze deze beslissing zelf nemen enz.

 

Als je na deze gesprekken een goed beeld hebt gekregen van de situatie in NL, en je ervan overtuigd bent dat dit kan gaan werken dan schrijf je alle scholen in NL aan met een gerichte marketing campagne (post, email, bellen, whatever) baserend op je ervaringen uit de gesprekken met je "proef kandidaten".

 

Zorg ervoor dat je een leuke website in het Nederlands klaar hebt waar de scholen een demo kunnen downloaden, met een goede handleiding en/of instructie video. Wordt dit heel veel gedownload door de scholen en krijg je veel aanvragen dan kun je dan eens kijken of je een distributeur of een VAR in NL kunt krijgen. De VA in VAR is in dit geval consulting, aanspreekpunt, installatie enz.

 

Tot die tijd ben je naar mijn mening nog helemaal geen distributeur nodig. It's software baby!!! En als je een aantal gesprekken met scholen geregeld hebt, neem ik aan dat je werkgever je daar ook voor naar NL laat gaan.

 

Zo niet, moet je je af gaan vragen of het zin heeft een distributeur voor een markt te willen hebben die je helemaal niet begrijpt.

 

Veel succes, en het klinkt in ieder geval als een interessante stage...

 

Hartelijk bedankt voor je advies Henrico Dolfing.

Ik volg nu je advies op en neem contact op met een aantal scholen in Rotterdam. Ik zal ook op zoek gaan naar de verantwoordelijke inkopers. Als je weet waar ik ze kan vinden hoor ik het graag.

 

Wat ik nou eigenlijk raar vind. In vele andere landen heb je een distributeur special voor het onderwijs, maar in nederland heb ik er nog geen één kunnen vinden. Hoe gaat dat in Nederland eingelijk in zijn werking? Wie levert spullen voor de scholen?

 

Nogmaal bedankt Henrico Dolfing.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk zijn er wel distributeurs in Nederland, denk aan Van Dijk Educatie. Maar ook uitgevers als Malmberg distribueren andermans producten (niet heel veel, maar toch), en in bijvoorbeeld het middelbaar beroepsonderwijs heb je de kenniscentra (aangesloten bij en te vinden op Colo.nl). Geen makkelijke partijen om binnen te komen, maar als het lukt heb je er hele mooie klanten aan. Je moet dus iets dieper graven, dan kom je vanzelf bij goede tussenpartijen uit.

Link naar reactie
  • 0
En weet je misschien wie beslist voor software op scholen of wie ze levert? Een distributeur?

 

Vraag had ik al verwacht, en ik wist het eigenlijk niet, maar heb het vandaag bij twee vaste klanten even nagevraagd. Wat blijkt : Perry heeft gelijk: Degene die (aan)belt en overtuigend is.

 

Daarnaast wordt veel info uit vakbladen gehaald zoals bijvoorbeeld

http://www.vives.nl/, incl. softwarerecensies (eventueel voor in een later stadium na de introductie in NL)

 

En wie beslist er: dat varieert met de omvang en organisatiegraad van de school. Soms de directuer, soms hoofd inkoop, soms beiden, soms de vakgroep wiskunde icm een inkoper. Het is altijd weer de kunst dat uit te vinden.

 

Loop een school binnen, zoek een concierge op en maak een praatje. De concierge is de man of vrouw die alles weet op een school, en vaak graag een praatje maakt. Hij/Zij zal je de namen leveren die je hebben moet, en is voor mij in ieder geval vaak veel belangrijker geweest dan de beslisser zelf (zonder dat hij het zelf wist overigens ;))

frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

 

Wat wellicht een idee is voor jouw situatie, is om een online workshop te lanceren waarin je de applicatie direct laat zien. Wellicht zelfs met studenten er bij... Kun je doen met www.dimdim.com , www.webex.com of wat dan ook, zijn genoeg oplossingen voor. Het blijft uitvogelen wie je dan moet uitnodigen en uiteindelijk toch de telefoon pakken en er naar toe gaan, maar met een online workshop breng je momenteel nog wat nieuws waar ze op school wel van gecharmeerd zijn en je slaat een paar vliegen in één klap, gelijk kunnen laten zien wat je hebt en misschien los je gelijktijdig het leraren tekort op ;-)

 

Succes,

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie hulp.

 

Ik zal op dit forum schrijven waar ik mee bezig bent en wat ik doe.

 

We gaan binnenkort een klein marketing video maken over het product. Zodra die klaar is zal ik het doorsturen naar Wiskunde docenten. Ze kunnen ook het software 30 dagen uitproberen. Ik ben benieuwd wat de reacties van de docenten zullen zijn.

 

Bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
  • 0

Stel deze vraag aan de mensen die er heen gaan, denk niet dat je er echt afnemers zult vinden. Bel mail de sprekers en de journalisten gewoon, leuk onderwerp waardoor je in ieder geval zal worden door verbonden, wellicht krijg je een paar goede door verwijzingen en hoef je er ook niet heen:-)

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is binnenkort een Nationaal Onderwijs Congres 2007.

 

Heb ze gebeld, maar een gesprek liep niet echt goed. Ze waren niet echt aardig aan de telefoon.

 

Weet iemand misschien wat dit Congres inhoud en wat het voor mij kan betekenen.

 

Vast Bedankt.

 

Of bedoel je de NOT(2008), de Onderwijsvakbeus in januari 2008

dan kun je terecht op:NOT2008

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Er is binnenkort een Nationaal Onderwijs Congres 2007.

 

Heb ze gebeld, maar een gesprek liep niet echt goed. Ze waren niet echt aardig aan de telefoon.

 

Weet iemand misschien wat dit Congres inhoud en wat het voor mij kan betekenen.

 

Vast Bedankt.

 

Of bedoel je de NOT(2008), de Onderwijsvakbeus in januari 2008

dan kun je terecht op:NOT2008

 

 

Ik heb het nagevraagd http://www.nationaalonderwijscongres.nl

 

Het richt zich meer op het hoger onderwijs. Wij richten ons op het Voortgezet onderwijs. Leerlingen tussen de leeftijden 13 en 20.

 

Dit internetsite lijkt me heel interessant (NOT2008), maar jammer dat het in 2009 zal plaatsvinden.

Als u nog meer van zulke dingen af weet. AUB laat het me weten.

Of als u nog wat distributeurs kent.

 

Heel erg bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.