• 0

Ervaringen met incassobureau's

Goedemorgen,

 

Ik ben in maart voor mezelf begonnen en had enkele weken geleden een afspraak met iemand van Juresta. Zij wouden graag langs komen en ik wist niet precies wat ze deden, dus zonder dat te weten kan ik ook niet zeggen of ik hun diensten wel of niet nodig heb.

 

Wat mij opzich wel aansprak zijn hun incasso diensten. Je kan voor een relatief laag bedrag per maand lid worden. Voor meer info kijk op http://www.juresta.nl/creditmanagement/incasso.asp.

 

Nu is mijn vraag: wat is jullie ervaring met zulke bedrijven. Heeft het überhaupt zin om lid te worden of kan ik het hele zaakje van herinneringen/dreigen met rechtzaak e.d. net zo goed zelf afhandelen.

 

Ik hoor graag jullie reacties!

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

de eerste brieven (betalingsherinneringen en laatste aanmaning) kan je inderdaad zelf doen, maar als er dan na de laatste aanmaning nog niet betaald is, is toch een bureau nodig. Maar zo'n bureau zou ik pas inschakelen bij de eerste keer dat het echt nodig is.

 

ik zie dat je vormgeving etc levert, dus je hebt direct contact met je klanten (in tegenstelling tot bijv. een webwinkel).

In jouw geval raad ik aan om gelijk al na de eerste verlopen termijn gelijk al even te bellen om te zeggen dat de betaling nog niet binnen is.

Dan betalen klanten meestal wel gelijk omdat ze je persoonlijk horen en begrijpen dat je een kleine ondernemer bent die graag z'n geld wilt zien en niet over zich heen laat lopen.

 

Als je alleen maar de officiele betalingsherinnering stuurt met weer een nieuwe termijn, is dit een uitnodiging voor de klant om de betaling weer een maandje uit te stellen.

 

 

Dus advies: betalingsherinnering wel meteen sturen,

maar op dezelfde dag even bellen en vriendelijk :) zeggen dat de betaling nog niet ontvangen is en dat je deze wel per direct verwacht, dan komt het meestal vanzelf wel goed.

 

 

Link naar reactie
  • 0

de eerste brieven (betalingsherinneringen en laatste aanmaning) kan je inderdaad zelf doen, maar als er dan na de laatste aanmaning nog niet betaald is, is toch een bureau nodig. Maar zo'n bureau zou ik pas inschakelen bij de eerste keer dat het echt nodig is.

 

Nouja, bureau... als een klant verder niet van plan is te betalen, maar je hem daar wel toe wilt dwingen, zul je toch naar de (kanton)rechter moeten. Daarvoor heb je wellicht een jurist nodig, maar die hoeft niet per se van een incassobureau te komen natuurlijk.

 

Veel incassobureau's, met name die gericht tegen particulieren, doen weinig meer dan dreigementen uiten zoals je dat zelf ook prima kunt. Ik zou in ieder geval informeren of het bureau van je keuze ook daadwerkelijk overgaat tot het voeren van de rechtzaak, anders kun je er net zo goed niet aan beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Altijd lastig als je klanten hebt die niet willen betalen. Welke incassobureau's hebben jullie goede ervaring mee?

Heb eerst tijdje via intrum justitia http://www.intrum.nl gedaan maar die doen naar mijn idee helemaal niets. Daarna enige tijd via http://www.webcasso.nl gedaan wat me wel beviel en zit nu bij http://www.intracase.nl. Zowel webcasso als intracase hebben zo'n beetje 80% van de openstaande facturen redelijk snel geïncasseerd.

 

Edit door moderator: even alle verzoeken om incassobureau's samengevoegd.

Link naar reactie
  • 0
de eerste brieven (betalingsherinneringen en laatste aanmaning) kan je inderdaad zelf doen, maar als er dan na de laatste aanmaning nog niet betaald is, is toch een bureau nodig.

 

Er is dan een gerechtsdeurwaarder (tot 5.000) of advocaat nodig. En die kun je net zo goed rechtstreeks inschakelen. Een incassobureau heeft daarbij weinig meerwaarde. "Lid worden" met een abonnement lijkt me al helemaal absurd.

Link naar reactie
  • 0

... een bureau nodig.

 

Er is dan een gerechtsdeurwaarder (tot 5.000) of advocaat nodig. En die kun je net zo goed rechtstreeks inschakelen. Een incassobureau heeft daarbij weinig meerwaarde. "Lid worden" met een abonnement lijkt me al helemaal absurd.

 

oh, rechtstreeks naar een gerechtsdeurwaarder/advocaat kan blijkbaar, ik dacht dat de tussenstap van een incassobureau altijd noodzakelijk was.

Dit is nog beter dus.

Link naar reactie
  • 0

hun incasso diensten. Je kan voor een relatief laag bedrag per maand lid worden. Voor meer info kijk op http://www.juresta.nl/creditmanagement/incasso.asp.

 

 

Het is maar wat je ervoor over hebt. Wanneer je als kleine ondernemer € 350,- per jaar moet besteden aan incassokosten dan doe je toch wat verkeerd.

 

Incassokosten zijn te verhalen op debiteuren, dus waarom daar onnodig geld aan spenderen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de afgelopen paar jaar met veel incasso bureau's gewerkt.

Mijn ervaring is dat je absoluut geen contract moet gebruiken.

Deze incasso bureau's (b.v. intrum justitia) doen werkelijk geen hol aan je vordering.

De werkwijze van dat soort bedrijfen is: ze versturen 3 keer een brief aan je klant en sturen daarna jou een briefje dat je het maar moet afboeken als oninbaar.

Ik werk sinds een paar maanden nu met edrcreditservices.nl en dit is tot op heden het meest succesvolle incasso bureau waar ik mee gewerkt heb.

Waarom? omdat ze niet enkel briefjes sturen maar ook bellen, en als ze ze overdag niet te pakken krijgen gaan ze smorgens vroeg bellen of savonds.

Werkt een telefoonnummer niet meer? Dan gaan ze opzoek naar andere nummers/manieren om de persoon te pakken te krijgen.

 

Je kan door hun een gratis laatste aanmaning laten versturen (wat uiteraard wordt opgevolgd door een betaald incasso traject).

 

 

Wat ik zelf nog zoek is een goed incasso bureau in Belgie voor kleinere vorderingen (25,00 tot 100,00 euro)

Link naar reactie
  • 0

... een bureau nodig.

 

Er is dan een gerechtsdeurwaarder (tot 5.000) of advocaat nodig. En die kun je net zo goed rechtstreeks inschakelen. Een incassobureau heeft daarbij weinig meerwaarde. "Lid worden" met een abonnement lijkt me al helemaal absurd.

 

oh, rechtstreeks naar een gerechtsdeurwaarder/advocaat kan blijkbaar, ik dacht dat de tussenstap van een incassobureau altijd noodzakelijk was.

Dit is nog beter dus.

 

incasso-advocaat is het beste, zorg dat je je dossier hebt (dus wel herinneringen en ingebrekestelling + uptodate NAW gegevens)

en een goede advocaat (waar ik mee werkte in Veghel was een hele goede) stuurt na ontvangst hiervan binnen 30 minuten al zijn 1e brief per fax (en ook met reguliere post) naar je klant

 

hij (en zijn medewerkers natuurlijk) maakte zijn reputatie van 90% van alle vorderingen binnenland incasseren volledig waar en ook belangrijk !!, prima communicatie over de te volgen communicatie richting de klant (harde aanpak of milder ivm relatie na incasso)

 

nog een voordeel is dat ze (advocaat) zeer snel een faillissement (wat veel betalingen alsnog oplevert) kunnen aanvragen

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zag deze "draad" over incassobureaus. Ben zelf (nog) geen ondernemer, want ik werk momenteel nog in Santiago, Chili. Zit met het probleem dat ik om die reden mijn huis heb verhuurd en de huurder plotseling

"vergeet" te betalen.

 

Omdat het huis in Veghel staat, zou die goede en Veghelse advocaat mij wellicht kunnen helpen. Kun je me diens naam/adres/e-mail laten weten?

 

Als er nog andere tips zijn, alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onze ervaringen met Juresta zijn zeer negatief. Het lijkt wel, als ze een opdracht gekregen hebben, of ze meer geinteresserd zijn om geld van ons te krijgen dan het te incasseren. Daarnaast houden ze geld op de G rekening achter die ze pas na maanden aan ons willen betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben hele slechte ervaringen met Juresta. Ene Heer Heijenbrock komt met een mooi verhaal wat lijkt op no cure no pay. Daarna innen ze zonder enige melding een percentage van het totale te vorderen bedrag, zonder dat er iets betaald is aan de kant van de schuldenaar. Wij hadden de kleine lettertjes moeten lezen bleek achteraf, en niet alles geloven. Ze innen een bedrag ALTIJD, of ze nu iets loskrijgen of niet.

 

Pas op!!

Link naar reactie
  • 0

....ok, genoeg kritiek geuit op de incassobureaus, waar ik mij geheel bij aansluit.

Ook zou ik nog willen opmerken, dat het toch een goede klant kan zijn, die je graag te vriend wilt houden. Een vriendelijke toon, zelfs met het (dan maar een keer) oprekken van de betalingstermijn kan ook veel goed doen, per geval verschillend. Dit 'per geval bekijken' missen ook de vele incassobureaus.

 

Verder heb ik sowieso een argwaan aan abonnementen op dit gebied, dus van zaken waar je mogelijk mee te maken krijgt. Dan betaal ik liever als het moment daar is, dan dat ik alvast jaren een fee betaal, en als het moment daar is....geven ze niet thuis natuurlijk. of maken ze zich er met een jantje van Leiden van af.

Link naar reactie
  • 0

....ok, genoeg kritiek geuit op de incassobureaus, waar ik mij geheel bij aansluit.

Ook zou ik nog willen opmerken, dat het toch een goede klant kan zijn, die je graag te vriend wilt houden. Een vriendelijke toon, zelfs met het (dan maar een keer) oprekken van de betalingstermijn kan ook veel goed doen, per geval verschillend. Dit 'per geval bekijken' missen ook de vele incassobureau

 

Hier sluit ik me graag bij aan. De meeste incassobureaus zijn geen lieverdjes en mocht je ooit nog zaken met deze klant willen doen is het in mijn optiek verstandiger om er zelf achter aan te gaan dan dit via een incassobureau te doen.

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf 1 keer een klant gehad die weinig zin had om te betalen. Via telefonisch contact kreeg ik wel te horen dat er spoedig betaald zou worden, maar daar bleef het bij. Daarna heb ik zelf een 2e herinnering gemaakt met de volgende vermelding:

"Indien het bedrag niet voor (datum) is overgemaakt zal er een incassobureau worden ingeschakeld waarbij de extra kosten voor u zijn."

Binnen 24 uur kreeg ik via whatsapp een excuus en was het bedrag over gemaakt.

Soms helpt het dreigen met vermelden van een incassobureau alleen al ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.