Zibb.nl Business Challenge

Aanbevolen berichten

Ik vraag me nu al af... wat zal ik aantrekken :o... Ik heb eigenlijk geen net pak ofzoiets, ik bedoel, ben een jonge ondernemer en een pak past niet echt binnen het vak dat ik beoefen... ???

 

Blijf jezelf! Trek gewoon iets aan waar jij je lekker in voelt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Voor mij is het simpel, check me in is een heel eenvoudig verhaal; de voordelen van internet inchecken is iedereen bekend, goede plaatsen in het vliegtuig als je er als eerste bij bent en iedereen kan bedenken dat je niet altijd als eerste bij je computer bent (je bent aan het slapen, hebt een vergadering etc etc) dat probleem lossen wij op.

 

 

Niet meer en niet minder

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik vraag me nu al af... wat zal ik aantrekken :o... Ik heb eigenlijk geen net pak ofzoiets, ik bedoel, ben een jonge ondernemer en een pak past niet echt binnen het vak dat ik beoefen... ???

 

Blijf jezelf! Trek gewoon iets aan waar jij je lekker in voelt.

ja idd, doe ik ook wel :) Maar toch, de mens kijkt naar de eerste 2 seconden naar het uiterlijk..

Link naar reactie

Voor mij is het simpel, check me in is een heel eenvoudig verhaal; de voordelen van internet inchecken is iedereen bekend, goede plaatsen in het vliegtuig als je er als eerste bij bent en iedereen kan bedenken dat je niet altijd als eerste bij je computer bent (je bent aan het slapen, hebt een vergadering etc etc) dat probleem lossen wij op.

 

 

Niet meer en niet minder

 

Okej, ben jij trouwens in de ochtend of de middag ingedeeld?

Link naar reactie

Zenuwachtig?

 

Ik ga er vanuit dat jullie tussentijds de website van de Challenge nog wel bekeken hebben - For just in case met tips voor de pitch en ook inside information over de vragen van de jury en zelfs wat tips over een kappersbezoek ;)

 

Ik ben niet heel zenuwachtig ofzo, maar vind het toch wel spannend, is voor mij voor het eerst een pitch, maar ik moet voor school wel vaker presenteren. Het loopt wel goed en vandaag nog kunnen oefenen voor mensen van school om wat laatste tips te krijgen. Mijn praatje is goed, binnen een minuut en bevat in mijn ogen intressante informatie.

Link naar reactie

Mijn verslagje dat ik op meerdere blogs heb gepost;

 

Vandaag was het zover, de volgende ronde; de Elevator Pitch van de Business Challenge zou ik bij aanwezig zijn. Vrijdag als 1e geëindigd op de ranglijst en een flink netwerk benaderd om zo zoveel mogelijk stemmen te verzamelen. En afgelopen dagen flink geoefend met mijn Pitch praatje.

 

Gisteravond kon ik al niet slapen, zoveel gezonde spanningen en opwindingen die door mij heen gingen, ik mag het gaan doen, ik mag mijn praatje doen; jippie! Vanmorgen de weer vroeg uit, half 7 en ook weer het jippie-gevoel, alsof je voor het eerst van je leven een zuurstok krijgt op de kermis, met twinkelende ogen kijken naar wat er komen gaat. Ik ben optijd weg gegaan, omdat de NS en optijd komen geen goede combinatie was, dus uiteindelijk was ik dik 1,5 uur te vroeg (maar dat is altijd beter dan 1,5 uur te laat!). Dus ik kwam al binnen met de vraag of ik heel enthousiast ben, jah, dat ben ik wel, maar het was meer een buffer voor onze trouwe vriend; de NS. Dus ik kreeg een kop thee en werd gelijk al voorgesteld aan mensen, die mij al kende van toppositie die ik op de lijst vrijdag haalde.

 

Niet veel later had de organisatie al geregeld dat ik met de ochtendgroep mee kon lopen, dus ik kreeg te horen dat ik binnen 5 minuten mijn Elevator Pitch moest houden... Naja, 5 minuten, geen punt, ik kende mijn praatje, was niet heel zenuwachtig, slecht wat gezonde spanningen, zoals ieder dat zou hebben. Je moet je voorstellen dat het een soort van kamer is zoals bij Idols, alleen in plaats van 4 juryleden, heb je 5 juryleden en staan er ook camera's op je gericht, helemaal niet erg, ik heb geen cameravrees.

 

De juryvoorzitter begint met een korte uitleg dat ik kan beginnen. En dan mijn pitch...

Mijn pitch ging wel goed eigenlijk, ik was wat gezond gespannen en ik moest een microfoon vast houden, naja, ik had verwacht geen microfoon te hoeven vasthouden, want ik gebruik mijn handen heel vaak mijn verhaal te ondersteunen, dus dat kon nu niet, dat vond ik wel een nadeel, volgende keer zou het een idee zijn een zender te geven en een microfoontje op het kledingstuk dat degene draagt, maja, daar is nu niets aan te doen. Mijn pitchpraatje zag er zo ongeveer uit;

 

Mijn naam is Romano Sandee en ik heb een bedrijf dat zich richt op voeding-, sport- en lifestyleadviezen. Tijdens een creatieve opwelling zijn de HealthLife Bloxxes ontstaan. Ik bedacht een uniek concept waarbij mijn kwaliteiten van presenteren, innovatie en creativiteit kon gebruiken. Dankzij de HealthLife Bloxxes kunnen werkgevers zelf een cursus samenstellen voor hun werknemers om het ziekteverzuim terug te dringen. Daarnaast is door deze terugdringing zo dat bedrijven beter gaan presteren. Uit onderzoek blijkt dat ’ongelukkige bedrijven’ de omzet jaarlijks zagen groeien met 0,1%. Wordt dit vergeleken met ’gelukkige bedrijven’, dan blijkt jaarlijkse de omzetgroei van 15,1% te zijn. Door diverse workshops dat binnen mijn bedrijf gegeven kan worden, zullen de werknemers op creatieve wijze bezig gaan met hen zelfbeeld en gelukkiger worden.

 

Na de Elevator Pitch kreeg ik het commentaar dat ze niet goed wisten wat de link was tussen ziekteverzuim en gelukkige en ongelukkige bedrijven, dus dit had ik nog eens verteld op een zo goed mogelijke manier. En ik hoop dan ook dat dit duidelijk is geworden.

 

Ook werden vandaag foto's gemaakt voor de wedstrijd een een filmpje voor op de website. Dat was wel allemaal heel leuk en ik had ook even de tijd om kennis te maken met de andere kandidaat-finalisten van de Business Challenge. Dat was wel heel gezellig en vooral ook handig, wel was het zo dat iedereen zo'n beetje mij al kende en ik niet zo zeer andere mensen. Maar dat is wel opgelost. Ik heb niet met iedereen een praatje gemaakt, maar wel met een aantal mensen.

 

Nu is het aan de jury, mag ik door ja of nee... Dat horen we tussen nu en een week... Maar we gaan ervan uit dat de jury daarover een deskundig oordeel kan geven. Wat ik tot nu toe heb mogen meemaken is al mooi en een unieke ervaring. Ik zit al bij de top 30, bij de top 8 zou leuk zijn, echt waar. Het is hopen op een finaleplaats. Maar ook de anderen zal ik vooral veel succes wensen.

Link naar reactie

Mooi verslag Romano.

 

Je ziet, er is eigenlijk niets leukers dan over je eigen passie, idee en bedrijf te mogen vertellen. Leuk dat het het hier ook gepost hebt, daar hebben de HL-bezoekers altijd wat aan.

 

Keep your fingers crossed!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Dank je :)

 

Ik zal het wellicht in een iets andere volgorde hebben gezegd, maar het rode draadje staat hierboven :)

 

Nu hopen dat ik door mag gaan... Ik heb namelijk wel een groot nadeel; ik ben jong en heb vrij weinig levenservaring. Maar dat kan ook weer een voordeel zijn, dus even een onzekere week tegemoet, maar vooralsnog zal het een mooie ervaring zijn, maar de concurrentie is wel hoog. Misschien heeft Iwan ook nog wel wat meer te vertellen.

 

Ik vind het wel altijd jammer dat de jury zo weinig feedback geeft...

Link naar reactie

Dan ook maar een klein verslag van mijn kant. Heel veel aanvulling is er volgens mij niet nodig, Romano (eindelijk weer een HL-er keer in het echt gezien) heeft meer dan duidelijk gezegd hoe de dag was. Ik maakte deel uit van het tweede dagdeel, Romano informeerde mij bij binnenkomst (zoals hij ook schreef) dat het voor hem heel raar was om met een microfoon in de hand te pitchen. De kandidaten van de middag hadden een microfoon op een statief, dat scheelt volgens mij heel veel....

 

Ik wil wel heel graag een kleine kritische noot plaatsen bij de selectie van de laatste 8 ( oh jee zullen ze het lezen), de jury bestaat eigenlijk alleen maar uit afgevaardigden van de sponsoren (die begrijpelijk hun eigen belang goed in de gaten moeten houden) ik had het misschien leuker gevonden om ook wat ‘anders’ daar te zien, het is maar een kleine kritische noot omdat ook het challange team van Zibb aanwezig was en de interviews op een meer dan prettige manier afnamen (oh je ik hoop maar dat ze dit lezen :-))

 

Het zal een spannende race gaan worden, donderdag zullen er 3 finalisten bekend gemaakt gaan worden zo ook vrijdag. De laatste 2 finalisten zullen we maandag leren kennen.

 

Ik wens alle kandidaten heel veel geluk toe om zoals het er nu naar uit ziet deze leuke challange nog niet te hoeven verlaten!

 

Gr.

 

Iwan

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Dan ook maar een klein verslag van mijn kant. Heel veel aanvulling is er volgens mij niet nodig, Romano (eindelijk weer een HL-er keer in het echt gezien) heeft meer dan duidelijk gezegd hoe de dag was. Ik maakte deel uit van het tweede dagdeel, Romano informeerde mij bij binnenkomst (zoals hij ook schreef) dat het voor hem heel raar was om met een microfoon in de hand te pitchen. De kandidaten van de middag hadden een microfoon op een statief, dat scheelt volgens mij heel veel....

 

Ik wil wel heel graag een kleine kritische noot plaatsen bij de selectie van de laatste 8 ( oh jee zullen ze het lezen), de jury bestaat eigenlijk alleen maar uit afgevaardigden van de sponsoren (die begrijpelijk hun eigen belang goed in de gaten moeten houden) ik had het misschien leuker gevonden om ook wat ‘anders’ daar te zien, het is maar een kleine kritische noot omdat ook het challange team van Zibb aanwezig was en de interviews op een meer dan prettige manier afnamen (oh je ik hoop maar dat ze dit lezen :-))

 

Het zal een spannende race gaan worden, donderdag zullen er 3 finalisten bekend gemaakt gaan worden zo ook vrijdag. De laatste 2 finalisten zullen we maandag leren kennen.

 

Ik wens alle kandidaten heel veel geluk toe om zoals het er nu naar uit ziet deze leuke challange nog niet te hoeven verlaten!

 

Gr.

 

Iwan

 

Wat dat betreft is het dan ook een beetje een rare juryvorming, als het uit sponsore bestaat die eigenlijk met een subjectief beeld gaan jureren (zoiets schrijf je dat geloof ik)... Dan hebben ze meer hen eigen belang dan opzoek naar de "Creatiefste ondernemer" en de interviews die erom heen werden gehouden vond ik inderdaad een prettige sfeer, het gaf je toch wel een fijne sfeer mee. De race is zeker spannend, nu helemaal ik mijn mobiel op stage moet aanhouden denk ik dan, dat is iets minder vind ik zelf...

 

En Iwan, het zal inderdaad prettiger zijn geweest als de microfoon ook bij de ochtendploeg op een statief stond, dan kun je toch beter je verhaal ondersteunen vind ik zelf.

Link naar reactie

Nou Romano, dat heb je knap gedaan hoor. Lekker veel enthousiasme en mooie reacties op de vragen van de jury. En spanning en zenuwen? Volgens mij was de jury ook zenuwachtig. ze kwamen niet echt uit de verf. Ondanks het grote aantal juryleden kregen ze niet echt grip op de essentie. Naar mijn mening een gebrek aan inlevingsvermogen. Overgewicht is een zeer serieus probleem in de samenleving. En bedrijven lopen enorme gezondheidsrisico's, steeds meer bedrijven zijn eigen risico drager. Vreemd dat geen enkel jurylid wat alerter reageerde.

 

Leuk ook dat je het filmpje van Iwan er ook bij hebt gezet. Een heel nuchter verhaal. In de pitch kwam niet naar voren dat het met name gericht is en succes behaald bij de frequente vliegers. Dat kon hij mooi uitleggen aan de hand van de gestelde vragen. De jury stelde hem ook betere vragen.

 

Allebei heel veel succes!

Link naar reactie

Dan ook maar een klein verslag van mijn kant. Heel veel aanvulling is er volgens mij niet nodig, Romano (eindelijk weer een HL-er keer in het echt gezien) heeft meer dan duidelijk gezegd hoe de dag was. Ik maakte deel uit van het tweede dagdeel, Romano informeerde mij bij binnenkomst (zoals hij ook schreef) dat het voor hem heel raar was om met een microfoon in de hand te pitchen. De kandidaten van de middag hadden een microfoon op een statief, dat scheelt volgens mij heel veel....

 

Ik wil wel heel graag een kleine kritische noot plaatsen bij de selectie van de laatste 8 ( oh jee zullen ze het lezen), de jury bestaat eigenlijk alleen maar uit afgevaardigden van de sponsoren (die begrijpelijk hun eigen belang goed in de gaten moeten houden) ik had het misschien leuker gevonden om ook wat ‘anders’ daar te zien, het is maar een kleine kritische noot omdat ook het challange team van Zibb aanwezig was en de interviews op een meer dan prettige manier afnamen (oh je ik hoop maar dat ze dit lezen :-))

 

Het zal een spannende race gaan worden, donderdag zullen er 3 finalisten bekend gemaakt gaan worden zo ook vrijdag. De laatste 2 finalisten zullen we maandag leren kennen.

 

Ik wens alle kandidaten heel veel geluk toe om zoals het er nu naar uit ziet deze leuke challange nog niet te hoeven verlaten!

 

Gr.

 

Iwan

 

Wat dat betreft is het dan ook een beetje een rare juryvorming, als het uit sponsore bestaat die eigenlijk met een subjectief beeld gaan jureren (zoiets schrijf je dat geloof ik)... Dan hebben ze meer hen eigen belang dan opzoek naar de "Creatiefste ondernemer" en de interviews die erom heen werden gehouden vond ik inderdaad een prettige sfeer, het gaf je toch wel een fijne sfeer mee. De race is zeker spannend, nu helemaal ik mijn mobiel op stage moet aanhouden denk ik dan, dat is iets minder vind ik zelf...

 

En Iwan, het zal inderdaad prettiger zijn geweest als de microfoon ook bij de ochtendploeg op een statief stond, dan kun je toch beter je verhaal ondersteunen vind ik zelf.

 

Ik geloof niet dat de jury iets 'vreemds' voor ogen met ons heeft, het was misschien creatiever geweest om ook iemand als een eigen baasje of een heel creatief persoon te nemen like een kunstenaar, maar wie weet gaat dit nog komen

 

btw zo slecht was je presentatie toch niet....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

@Starterscoach

 

Het was toch wel zo collegiaal en netjes om ook meteen het filmpje van Iwan te vermelden. Ik weet niet of er meer Higherlevelleden waren, dus die moeten, als deze er zijn, het zelf maar hier neer zetten.

 

En het was inderdaad jammer dat de jury zo weinig vragen stelde, ik had mij voorbereid meer op vragen van; wat doet jouw product? hoe ziet jouw product eruit over 5 jaar? En hoe ernstig is het overgewicht? Of wat maakt mij de Creatiefste ondernemer van Nederland? Het is zeker jammer dat de jury niet voldoende inlevingsvermogen kon tonen.

 

@Iwan

 

Het was ook niet barslecht ofzo, alleen het zou veel beter gekunt hebben, ik praatte veel te vlug in het begin. Dat ging erna wel iets langzamer, maar nog steeds aardig tempo erin. Maar op een of andere manier vind ik het makkelijker om voor een klas les te geven dan voor een jury een praatje te houden van 1 minuut...

 

En heel slecht was het niet, als je nagaat dat sommige deelnemers een black out hadden of de pitch niet zo konden doen als ze zich hadden voorgesteld. Dat verbaaste mij bijvoorbeeld van Rob van Holstein, ik had niet verwacht dat hij een black out zou krijgen.

 

 

 

 

Wel vond ik het ook jammer dat ik zo weinig aan de jury kon merken.. Is het juist goed dat ze zo weinig vragen stelde? Was mijn verhaal zo duidelijk? Is het een goed of slecht teken... Ik weet het niet...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.