• 0

opkopen failliete boedel

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vraag begrijp ik niet helemaal. Ben je schuldeiser aan jezelf? Dat lijkt me lastig.

 

Het is zo, als een BV faiiliet gaat moet je schuldeisers in een bepaalde rangorde afbetalen. Uit mijn hoofd is dat:

1 de curator

2 belastingdienst en sociale fondsen

3 banken en andere schuldeisers met onderpand

4 personeel

5 leveranciers

6 achtergestelde leningen en voorschotten van aandeelhouders

 

Als er dan wat overblijft wordt dat naar rato over de aandeelhouders uitgekeerd (als divident geloof ik). Helpt dat?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik had en heb nog steeds een vordering op de bv en heb die uiteindelijk via een executie gekocht. Vervolgens bleek na de overname dat 1. alle lopende contracten naar een nieuwe bv waren overgeheveld en er geld was overgeboekt. Curator stelt dat sprake is van overgang onderneming, en verwijst bijvoorbeeld de ,medewerkers betreffende reserveringen door naar nieuwe onderneming. Al met al vertegenwoordig ik nu prive ruim 3 kwart van de schuldeisers. Aangezien er redelijk wat liquide inzit en weinig tot geen schuldeisers meer zijn behalve ik zelf prive.Wil ik weten wat mijn mogelijkheden zijn. En ja het klopt er zijn meer baten dan schulden.

Link naar reactie
  • 0

Teneinde een doorstart te realiseren (dat is wat je wilt, naar ik aanneem) kan de schuldenaar (de B.V.) de schuldeisers een zogn. akkoord aanbieden. Er wordt zo een regeling getroffen met de bestaande schuldeisers. Daarbij is nodig dat schuldeisers uitstel van betaling en/of vermindering van hun vorderingen aanvaarden. Het faillissement eindigt door een akkoord. Onderscheid wordt gemaakt tussen het onderhands akkoord en het dwangakkoord. Er zijn verder verschillende soorten akkoorden te onderscheiden. Meest voorkomend is het percentageakkoord. Naar ik begrijp zal als gevolg van een positieve boedel het uitkeringspercentage hoog kunnen liggen.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.