• 0

Problemen met webdesigner, website heeft aanpassingen nodig!

Hallo mede-ondernemers,

 

Ik heb een probleem waar ik nogal mee in mijn maag zit.

Ik heb een webwinkel in kleding en eigenlijk heb ik er nog nauwelijks problemen mee gehad, tot een paar weken geleden. De website is gebouwd door familie van mijn partner en eerst kon ik bij vragen een mailtje sturen en dan werd het aangepast.

 

Nu merk ik dus dat er kleine foutjes in de website zijn geslopen en natuurlijk wil je ook meegaan met de tijd...nu reageert deze jongen dus nergens meer op...ik kan zelf niets aanpassen (heb de "achterkant" van de website niet) en nu blijven foutjes er dus in staan. Ik heb weer een nieuwe collectie ontvangen, en wilde daar dus kleine dingetjes op aan passen.

 

Is het mogelijk zelf aanpassingen te doen? of heb ik deze persoon toch eerst nodig? Ik heb er in ieder geval wel van geleerd dat het toch makkelijker zaken doen is als je de personen niet kent :P

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb het contract doorgenomen:

"Bij oplevering gaat het eigendom van design, layout, graphics, tekst en HTML over op opdrachtgever".

 

Ik kan nu zelf niets aanpassen aan de content (er is wel een CMS waardoor ik de producten kan uploaden, en zelf kan ik ook teksten aanpassen), maar ik kan de layout niet zelf aanpassen en er is ook een fout die ik niet aan kan passen (er valt bij 1 rij telkens een artikel buiten het veld). Ik heb zelf ook geen ervaring met PHP etc.

 

Ik wilde ook wat aanpassen zoals een andere indeling (omdat nu alles door elkaar staat: nieuw en oud) maar ik heb de webdesigner nog nodig dus voor de aanpassingen? :(

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde ook wat aanpassen zoals een andere indeling (omdat nu alles door elkaar staat: nieuw en oud) maar ik heb de webdesigner nog nodig dus voor de aanpassingen? :(

 

Je hebt drie dingen nodig om een wijziging aan te brengen:

 

1) het recht om het te doen

2) toegang tot de server / de bestanden in de vorm van wachtwoorden

3) kennis om de wijziging door te voeren

 

(1) heb je gezien het contract. (3) is in te kopen, de webdesigner is dus niet nodig. (2) geen idee of jij de wachtwoorden van je webserver hebt. Zo niet dan moet je die, zoals Peter al aangeeft, van de webdesigner krijgen of de wachtwoorden laten resetten bij je provider.

Link naar reactie
  • 0

"Bij oplevering gaat het eigendom van design, layout, graphics, tekst en HTML over op opdrachtgever".

 

Ik mis het CMS systeem, is dat een opensource systeem of heeft de ontwikkelaar de rechten op de achterliggende software?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben zelf de eigenaar van de domeinnaam en hostingpakket.

Maar ik heb ook alle gegevens ontvangen (en passwords enzo) maar ik weet niet hoe ik zelf aanpassingen zou kunnen doen aan de layout.

 

Over het CMS... volgens mij is het een omgebouwde systeem en in ieder geval gratis.

 

Over de technische aspecten weet ik helaas gewoon te weinig

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben zelf de eigenaar van de domeinnaam en hostingpakket.

Maar ik heb ook alle gegevens ontvangen (en passwords enzo) maar ik weet niet hoe ik zelf aanpassingen zou kunnen doen aan de layout.

 

Over het CMS... volgens mij is het een omgebouwde systeem en in ieder geval gratis.

 

Over de technische aspecten weet ik helaas gewoon te weinig

Oke, dat scheelt een hoop.

Ik heb je een PM gestuurd.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Annedien,

 

Nou het probleem is (zoals ik het zie) zo:

Ik heb deze persoon 2x zo veel betaald als dat ik bij anderen kwijt zou zijn. Het leek mij (beetje naief waarschijnlijk) voor hem een mooie mogelijkheid om het als afstudeerproject te gebruiken. Omdat ik juist wilde voorkomen dat ze me 'gierig' vonden of hem uitbuitte heb ik er voor gekozen hem veel meer dan gebruikelijk te betalen.

 

Kijk, ik heb geen zin meer om er nog achter aan te lopen mailtjes komen toch niet aan en daarom zou ik gewoon een simpele oplossing willen. Ik heb helaas nog geen budget om een bedrijf in te huren, maar misschien kan ik zelf ook wat dingen aanpassen?

Link naar reactie
  • 0

 

De tarieven van hobbybouwers en professionals lopen enorm uiteen. Twee keer het tarief van een hobbybouwer (50 euro voor een website ben ik al tegengekomen) is een fooi voor beroepsontwerpers. Het is dus mogelijk dat jouw royale beloning niet als zodanig herkend werd. Het is bovendien mogelijk dat latere aanpassingen niet in de prijs meegenomen zijn, zeker als jouw bouwer de indruk heeft dat hij aanpassingen moet doen omdat jij de voorbereiding niet in orde had.

 

Allemaal mogelijke redenenen waarom de verhouding bekoeld is. Desalniettemin dient jouw sitebouwer wel mee te werken aan een oplossing, en zou jouw partner een handje kunnen helpen. Nou lijken jullie echter in een sfeer van verwijten over en weer (krijg jij ook kritiek?) beland te zijn. Stap daar overheen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

U heeft toegang tot de webserver, dus kunt u ook aanpassingen maken. Het probleem is dat voor bepaalde aanpassingen specifieke kennis nodig is. De code staat in tekstbestanden op de server. Open het juiste bestand en u kunt wijzigen.

 

Kleine tikfouten zijn daarmee relatief eenvoudig te corrigeren, maar als de fout ontstaat door een fout in de programmeercode is het al een groter probleem. Niemand op het forum kan op deze manier zien en weten waar het aan ligt. Concreet advies is daarom lastig te geven. Indien er geen budget is voor een ontwikkelaar, dan blijkt enkel een handige "buurman" over. Of, zoals TwaLevel zegt: probeer het netjes met de sitebouwer op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij verder eigenlijk wel vanzelfsprekend dat programmeerfouten gratis hersteld worden. Als ik een site oplever en later komen we erachter dat iets niet goed werkt, omdat de code niet goed is, ga ik toch echt geen factuurtje sturen. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of het hier echt gaat om een programmeerfout.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om drie kolommen met producten, ergens halverwege valt 1 product half buiten het kader omdat er dan opeens 4 kolommen zijn (maar op 1 rij). Omdat ik die websitebouwer niet meer kan bereiken, kan ik het niet op laten lossen, daarom heb ik nu iets anders in mijn hoofd 8)

 

Ik zit nu te twijfelen of ik niet wat zal investeren in een 'upgrade' van de website. Ik denk dat het voor een site die nog geen jaar oud is redelijk veel mogelijkheden heeft (zoals o.a iDeal)

 

Het is nou niet zo dat ik veel geld heb, maar heb nog wat over van de zakelijke lening die ik heb. Maar heeft iemand enig idee aan hoeveel kosten ik moet denken als ik dingen wil aanpassen zoals:

- tell a friend

- extra pagina's als koopjeshoek

- aanpassing productcategorieen

- nieuwe mainpage

Ik heb namelijk zelf werkelijk geen idee.

 

Oh en in ieder geval bedankt voor de reacties, ik ben nou in ieder geval uit die negatieve spiraal ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De foutjes eruit laten halen is een eerste belangrijke stap. Verdere functionaliteit komt later wel. Overigens zie ik niet waar het fout gaat. Op de pagina's die ik opvraag komen de producten netjes onder elkaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.