• 0

Meerdere Domeinnamen koppelen aan website

goedemorgen,

 

Ik heb verschillende domeinnamen gekocht.

De eerste domeinnaam is mijn bedrijfsnaam, en andere zijn namen die er op lijken voor het geval mensen verkeerd typen, of die met het onderwerp te maken hebben.

Zo wil ik surfers die een andere domeinnaam intypen, door laten linken naar mijn site.

of een link-advertentie plaatsen met een andere 'pakkende' naam.

 

vraag 1:

Is het mogelijk meer domeinnamen te linken naar mijn website (1 website met 1 hostingpakket) en toch goed te vinden zijn op google?.(ik las namelijk op dit forum dat google zoiets soms kan zien als spam).

 

vraag 2:

zo ja, maakt het voor de plaats op google uit of je steeds de 'hoofd'domeinnaam gebruikt in link-advertenties, of kan je ook steeds een van de andere domeinnamen gebruiken?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ja hoor, dat kan, Google beveelt het zelfs aan. Maar dan moet je het wel op de aanbevolen manier doen: een http permanent redirect met statuscode 301.

 

Of een link naar de hoofd-url voor Google net zo zwaar weegt als een link naar een geredirecte url is vziw niet helemaal zeker. Maar erg veel linkjuice zal er niet verloren gaan.

 

Wat wel zeker is, is dat advertentielinks zonder rel="nofollow" door Google tegenwoordig als ongewenst worden gezien en tot strafpunten kunnen leiden. Dat staat los van de redirect.

Link naar reactie
  • 1

Vaak door onderverkopers en dergelijke kan de prijs enorm stijgen. Die onderverkopers verdienen maar weinig op webhosting pakketjes en proberen dan andere prijzen op te schoeven zodat ze toch wat geld verdienen.

 

Bedrijven die de webhosting in eigen beheer hebben doen vaak minder moeilijk over dat soort kleine wijzigingen. Maar ook bij die bedrijven is een beetje geluk nodig. Ik heb na veel gezoek eindelijk een zeer goede webhoster gevonden, want die zijn er zeker in Nederland, maar dat was lastiger dan ik had verwacht.

 

Hele grote bedrijven zoals XS4All gebruiken hun naam om de prijzen op alle fronten hoog te houden.

Link naar reactie
  • 0

 

Hele grote bedrijven zoals XS4All gebruiken hun naam om de prijzen op alle fronten hoog te houden.

precies, xs4all vraagt 51 euro (!!!) voor een .nl domeinnaam die je ergens anders zelfs voor minder dan een tientje kan aanschaffen...

 

vragen:

- Redirect, doorlinken en forwarding betekent allemaal hetzelfde?

- Waar kan je een domeinnaam kopen in NL zonder extra kosten voor redirect? (een antwoord mag ook in een privebericht).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.