Ik ben de juridisch structuur voor een nieuw bedrijf aan het optuigen en ik wil daarbij opties uitdelen aan medewerkers. Nu heb ik enkele vragen over die opties, hopelijk is er iemand die me daar een antwoord op kan geven:
- Wat is normaal gesproken de looptijd van opties? 3-5 jaar?
- Ik heb enige tijd geleden iets gehoord dat het voor de personen die de opties krijgen fiscaal aantrekkelijk is om pas op het eind van de looptijd de opties te verzilveren. Klopt dit?
- Als medewerkers het bedrijf verlaten, blijven die dan hun opties houden of moeten ze dan hun opties verzilveren?
- Medewerkers moeten de opties kopen toch? Is dat tegen een symbolisch bedrag?
Alvast erg bedankt,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Ik ben de juridisch structuur voor een nieuw bedrijf aan het optuigen en ik wil daarbij opties uitdelen aan medewerkers. Nu heb ik enkele vragen over die opties, hopelijk is er iemand die me daar een antwoord op kan geven:
- Wat is normaal gesproken de looptijd van opties? 3-5 jaar?
- Ik heb enige tijd geleden iets gehoord dat het voor de personen die de opties krijgen fiscaal aantrekkelijk is om pas op het eind van de looptijd de opties te verzilveren. Klopt dit?
- Als medewerkers het bedrijf verlaten, blijven die dan hun opties houden of moeten ze dan hun opties verzilveren?
- Medewerkers moeten de opties kopen toch? Is dat tegen een symbolisch bedrag?
Alvast erg bedankt,
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag