• 0

patent op pakket?

Hallo,

 

Ik weet echt totaal niet van ondernemen enzo vandaar deze vraag..

Ik heb een idee voor een nieuw product. Ofja niet echt een nieuw product want het is een pakket gevult met producten die al bestaan maar dan dus samengesteld. Kan op dit product dan patent (of hoe noem je zoiets?) aanvragen. En waar en hoe enzo..

Kan iemand mij helpen want ik weet echt niet waar te beginnen..

 

g

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oef, je weet inderdaad nog maar heel weinig. Dat is lastig, want dan heb je nog geen vragen. We willen je graag helden, maar dan moet je eerst even wat huiswerk doen. Zoek op dit forum op de kreet "octrooi" zoals een patent in nederland heet. Kijk op wikipedia en raadpleeg www. octrooicentrum.nl Dat is een overheidsinstantie die voorlichting geeft over octrooien.

 

EERST ALLES GOED LEZEN en als je dan vragen hebt zullen we ze graag beantwoorden.

 

By the way, er is binnenkort ook een evenement in utrecht waar workshops gegeven worden over octrooien.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als het bestaat uit bestaande producten vervallen modelrecht en een octrooi. Modelrehct kan alleen als je de ontwerper van het geheel bent (en nee, samenstellen is neit hetzelfde als ontwerpen), octrooi alleen op een technische vinding die nog niet eerder gepubliceerd is. Een merk kun je registreren, maar daar bescherm je alleen waarde mee die je nog wel op moet bouwen. En daar bescherm je niet je product mee, iemand anders kan een ripp-off maken en dat onder een andere naam op de markt brengen.

Link naar reactie
  • 0

 

Fruitmand, dropmelange, doos bonbons, computerbundel, zenderboeket: er zijn weinig voorbeelden van gecombineerde producten die enige vorm van bescherming kennen. Je zal een unieke marktaanpak moeten bedenken, die bij gebleken succes niet zo makkelijk te kopiëren is. Je kan natuurlijk altijd merkbescherming aanvragen, maar dan is alleen je beeldmerk of woordmerk beschermd, niet je aanpak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt voor jullie antwoorden.. Ik vroeg me het volgende af: als ik met mijn idee naar bijv AH of Etos ga (het zijn producten uit hun aanbod) en ze zouden het een goed idee vinden. Dan kunnen hun dus gewoon mijn idee afpakken? Of kan er ook een soort contract worden opgesteld dat vast staat dat als ze niet met mij in samenwerking gaan dat hun dan het idee niet af mogen pakken?

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar dat zullen ze dan waarschijnlijk niet ondertekenen waardoor jij niet met ze in gesprek komt en er uiteindelijk dus niets gebeurt. In dit geval hebben zij de troeven in handen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

En wat ik nog veel verschrikkelijker vind is dat je je eigen site promoot onder de noemer: zij weten er veel van. ...

 

Word eens wakker man. We zijn niet blind hier.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.