• 0

Iemand voor enkele uur per week betalen, maar hoe?

Momenteel heb ik een eenmanszaak waar ik zelf de enige werkzaam persoon ben. Als onderdeel van een nieuwe project heb ik iemand nodig die mijn teksten schrijft. Dit zal zijn voor 4 a 5 uur per week voor een periode van 6 maanden. Gelukkig is een goede vriendin van mij een journalist en werkzaam als communicatie medewerkster en wil deze functie vullen.

 

Ze heeft geen bedrijf en daarom kan ze niet op basis van het sturen van een factuur werken.

 

Voor artiesten en sporters bestaat er betaling via een gageverklaring, maar is er ook zoiets mogelijk voor mijn situatie?

 

Een andere optie is om haar voor 5 uur per week in dienst te nemen. Ze is akkoord gegaan met een betaling van 190 euro per maand voor 5 uur werk per week. Via Google kom ik op heel verschillende bedragen om mijn totale kosten te berekenen. Dit varieert van 220 euro per maand tot 320 euro per maand, exclusief de eventuele kosten voor de administratiekosten. Een andere topic op higherlevel had het over e-prepay.nl, maar daar worden zoveel vragen gesteld, dat ik er niet uit kom.

 

Weet iemand een betrouwbaar en gebruiksvriendelijke manier voor een leek om de totale kosten voor mij als ondernemer te berekenen?

 

Zijn er andere alternatieven om haar te betalen, behalve de hierboven genoemde punten?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

een optie zou via payroll zijn. de medewerker is dan als het ware bij het payroll bedrijf in dienst. ik heb persoonlijk goede ervaring als freelancer met payroll services bv in amsterdam (www.payroll.nl)

 

een hele tijd geleden heb ik ook voor een drive-in show gewerkt waar ze me bruto uitbetaalden. Aan het eind van het jaar kreeg ik dat een kopie van een formulier: "opgaaf van uitbetaalde bedragen aan een derde" van de belastingdienst.

Nadeel hiervan is dat ik dit bedrag moest opgeven bij mijn ib en dus hier nog belasting over moest afdragen. Voor mijn opdrachtgever wel de makkelijkste en goedkoopste methode.

 

Wellicht interessant om beide eens te onderzoeken.

 

 

Face Reverse - music and media creation // www.facereverse.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik werk via een payrol bedrijf, je zou dan ongeveer 190 * 1,67 = 317,30 per maand kwijt zijn. Een loonadministratie voeren voor een paar uur per week lijkt me kostbaarder maar dat is iets wat ik binnenkort ook weer eens ga bekijken want het is natuurlijk wel een aanslag op je marge.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als het 190 per maand is en max 6 maanden,dus max 1140,- , kan het volgens mij nog net als freelance...ik weet niet het precieze bedrag, het was rond de 1000,- per jaar, maar die kan je als zzp-er aan de persoon betalen, zij moet het dan zelf melden bij aangifte inkomstenbelasting, onder overige inkomsten. Anders bel je naar de belastingdienst om het precieze bedrag te weten.....

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad voor 10 euro per uur. Het is een vriendschap prijs.

 

Uitbesteden aan 3dren zoals payroll is voor mij niet intressant.

 

"Weet iemand een betrouwbaar en gebruiksvriendelijke manier voor een leek om de totale kosten voor mij als ondernemer te berekenen?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.