• 0

Buitenlandse rechtsvorm richt Nederlandse holding op

Hallo allemaal,

 

Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen.

 

Een buitenlandse rechtsvorm (bijvoorbeeld Engelse Ltd, Duitse GmbH, Franse SA) richt een Nederlandse holding op. Wanneer de Nederlandse holding wordt ingeschreven in het handelsregister, welke gegevens zijn dan nodig van de buitenlandse rechtsvorm? En hoe zit dit als straks de nieuwe Handelsregisterwet (2007) wordt ingevoerd? Is het verder mogelijk dat voor derden onzichtbaar blijft dat de buitenlandse rechtsvorm boven de Nederlandse holding hangt (bijvoorbeeld door de aandelen te certificeren, stichting administratiekantoor)?

 

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen.

 

Een buitenlandse rechtsvorm (bijvoorbeeld Engelse Ltd, Duitse GmbH, Franse SA) richt een Nederlandse holding op. Wanneer de Nederlandse holding wordt ingeschreven in het handelsregister, welke gegevens zijn dan nodig van de buitenlandse rechtsvorm? En hoe zit dit als straks de nieuwe Handelsregisterwet (2007) wordt ingevoerd? Is het verder mogelijk dat voor derden onzichtbaar blijft dat de buitenlandse rechtsvorm boven de Nederlandse holding hangt (bijvoorbeeld door de aandelen te certificeren, stichting administratiekantoor)?

 

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Dit zijn een paar vragen tegelijk.

 

Eerste vraag, kijk voor een antwoord op de webplek van het ministerie van Justitie.

 

Tweede vraag, lees die nieuwe Hrw !

 

Derde vraag, wat versta je onder onzichtbaar ??? Voor wie? Waarom?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.