• 0

Nieuw 3D fotoprint-systeem.

Deze week zijn de eerste 3Dfotomodellen geprint met onze nieuwe software DimensorPhotoPrint Hiermee kan iedereen een gewone foto omzetten in een 3D fotomodel en dat thuis uitprinten. DimensorPhotoPrint is vooral bedoeld om gezichten te modelleren. Het gezicht hiernaast is zo'n voorbeeld. Op de website www.dimensor.nl staat overigens nog niet deze nieuwste infomatie.

 

Ik zit met een paar vragen:

 

Welke markten zouden dit programma kunnen gebruiken? Zelf dacht ik aan de hobby en speelgoedbranche, maar misschien zijn er nog andere. Het lijkt mij voor hobbyisten en kinderen leuk om papieren fotomodellen van familieleden of film/popsterren in elkaar te zetten.

Zelf dacht ik eraan om meerdere verschillende versies te leveren een dure professionele versie voor bedrijven en een goedkopere thuisversie.

 

Welke winkelprijs voor een softwarepakket is raadzaam? Als het veel te duur is kopen maar weinig het, maar ook een te goedkope prijs stoot klanten af.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Paul,

 

Jou website en voorbeelden die je daarop laat toont, zien er, no offence, erg 1997 uit. Er zijn voor bedrijven veel en veel beter programma`s op de markt waarmee ze 3D modellen kunnen maken. Bedrijven is dus mijn inziens geen markt voor je. of het thuis publiek hierop zit te wachten is de vraag. daarvoor zou je marktonderzoek moeten doen.

 

succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, de modellen op de website zijn met een andere ouide versie van Dimensor gemaakt. Laat de website nu nog daarom buiten beschouwing. Het gaat alleen om het uitgeprinte model op de avatar-foto hiernaast. Er komt binnenkort een nieuwe webshop, waar dan wel alles staat.

 

Trouwens er bestaat geen enkel ander programma dat 3D fotomodellen van gezichten kan printen, dus dlvkk hoe kan jij het in hemelsnaam over betere programmas dan hebben?? Voor modellen van gebouwen bestaan er wel programmas om die op de PC te maken dmv referentiepunten. De losse delen kan je dan printen en dan de vlakken zelf in elkaar zetten. Maar dat lukt nooit bij gezichten. Gezichten hebben teveel gekromde oppervlakken en te weinig referentiepunten.

 

Een marktonderzoek doen is bij innovaties ook afteraden. Het kost extra geld en levert vaak geen goede beeld op voor produkten die nog volstrekt nieuw zijn.

Link naar reactie
  • 0
Ik zit met een paar vragen:

 

Ik zal niet weer ingaan op de al eerder behandelde onderwerpen, maar wat me wel een beetje verbaast is dat je eerst een produkt laat ontwikkelen en je daarna pas gaat afvragen waar, hoe en voor welke prijs je het op de markt zou kunnen brengen.

 

Vandaar dat ik me afvraag of dit een uit de kluiten gegroeide hobby is, of dat je misschien de meest praktische volgorde van dingen wat onderschat hebt?

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met een paar vragen:

 

Vandaar dat ik me afvraag of dit een uit de kluiten gegroeide hobby is, of dat je misschien de meest praktische volgorde van dingen wat onderschat hebt?

 

Peter,

 

Het is inderdaad een leuke hobby van mij. Eerst moest ik m.b.t. dit produkt nagaan of het principe wel werkte. Daarvoor had ik eerst goedwerkende software nodig. Deze week pas heb ik de eerste modellen kunnen maken. Daarom konden die nog niet op de website. De geprinte modellen overtreffen mijn verwachtingen. Het is altijd geweldig als jouw technische idee ook in werkelijkheid het doet. Dit produkt is voor zover ik weet uniek. Maar als jullie iets soortgelijks weten, laat het maar horen. Eerst moet een produkt technisch haalbaar zijn, voordat ik aan de marketing+ sales+ webshop denk.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0
Een marktonderzoek doen is bij innovaties ook afteraden. Het kost extra geld en levert vaak geen goede beeld op voor produkten die nog volstrekt nieuw zijn.

 

Dan wil ik niet heel vervelend zijn maar, dan kan momenteel 99% van de bedrijven die bezig zijn met een marktonderzoek of 1 klaar hebben, deze linea recta de prullenbak in gooien.

Juist om te weten te komen welke afzetmarkt(en) er is (zijn) en of het product überhaupt een kans van slagen heeft (winstgevend is of zal worden) moet men een marktonderzoek instellen.

 

aangezien wij ons ook bezig houden met modellen in 3D ben ik wel benieuwd naar de verbeterde kwaliteit van je modellen. Op onze website is een teaser te zien van onze nieuwe website die 3D gemodelleerd is.

 

Dat een marktonderzoek geld kost (tijd is ook geld) klopt maar om geld te verdienen zul je ook een beetje moeten investeren. Door een markt onderzoek krijg je een veel beter beeld van je product en de afzetmarkt en kun je beter en sneller inspringen, waardoor het product zich zelf eenvoudiger vermarkt. Natuurlijk kan ook uit het markt onderzoek komen rollen dat het helemaal niet verstandig is om het product de markt in te gooien. Daar kun je beter nu achter komen dan achteraf als je al (veel) geld heb geïnvesteerd. Vandaar ben ik het ook eens met de post van Peter. Het lijkt alsof je alles een beetje in de verkeerde volgorde hebt gedaan.

 

Succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

dlvkk,

 

Met DimensorPhotoPrint kan je 3Dfotomodellen uitprinten. De avatar links is een fysiek model, niet een digitaal beeld zoals bij de andere 3Dprogrammas.

 

Over marktonderzoeken voor bestaande produkten zijn wij het eens, die zijn een nuttige leidraad voor alle bedrijven om hun strategie te bepalen.

Echter in het geval van volledig nieuwe produkten (disruptive innovations) helpt een marktonderzoek vaak niet genoeg. Mensen vinden alle "innovaties" van bijv. het Beste idee van Nederland" heel erg leuk, maar zodra het in de markt gezet wordt flopt 90% van zulke innovaties.

Link naar reactie
  • 0
Dit produkt is voor zover ik weet uniek.

 

zoals ik het begrijp kun je met jou product 2D foto's omzetten naar 3D en dan uitprinten. Deze worden dan toch weer 2D of zie ik dat fout. Of worden ze in reliëf geprint? in ieder geval een platte foto 3D maken bestaat al lang. 5 minuten google leveren dit op:

 

Deze en

 

Deze

 

Als ik het mis heb graag dan iets duidelijker uitleggen wat jou product precies doet.

 

Betreffende het markt onderzoek ben ik het totaal niet met je eens. Een markt onderzoek is juist bij innovatie essentieel om de haalbaarheid, afzetmarkt en winstgevendheid te bepalen. Een vraag als vind je het leuk betekend niets in een marktonderzoek als deze niet gevolgd wordt door zou je het kopen. Ik denk dat jij er iets te makkelijk over denk.

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Deze worden dan toch weer 2D of zie ik dat fout. Of worden ze in reliëf geprint? in ieder geval een platte foto 3D maken bestaat al lang.

 

Kijkend op de site staat dat je hierdoor bouwstroken kunt uitprinten. Hiermee kun je dus het hoofd creeeren. Een soort 3D-bouwplaat van een hoofd dus.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Kijkend op de site staat dat je hierdoor bouwstroken kunt uitprinten. Hiermee kun je dus het hoofd creeeren. Een soort 3D-bouwplaat van een hoofd dus.

 

TvG , je gebruikt het beste woord ervoor: Met ons programma maak je aan de hand van één enkele foto een 3Dmodel op de PC, vervolgens print je de onderdelen van dat virtuele model op papier en de resulterende 3D bouwplaten hecht je aan elkaar tot een gezicht van een mens, dierenkop enz

 

In het echt lijkt het fotomodel goed op het oorspronkelijke model. Soms na enige trial and error. Je kan echter uit één enkele foto niet altijd de goede 3D-diepte raden. Voor een beeldhouwer poseert ook iedereen, maar aan de hand van informatie / een foto van iemands profiel, lukt het altijd wel een goedgelijkende weergave te maken. Zelfs van historische figuren is het mij gelukt mooie 3D modellen te maken. Een model van Albert Einstein komt als 3D kopie tot leven

 

[edit mod] quotes goed geplaatst, de woorden van Paul stonden bij TVG en na TVG bij DLKK[edit mod]

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de meeste mensen jouw software op dit moment vergelijken met renderingsprogamma's (zoals Blender). Als je wat rond kijkt op internet zie je diverse initiatieven om vanuit foto's 3D-modellen te creeeren. Gezien de inspanningen die andere zich kunnen getroosten gaat een vergelijking denk ik mank. Je zou daarom m.i. het onderscheidt duidelijker moeten communiceren. De discussie kan dan gaan over wat de software wel kan.

 

Link naar reactie
  • 0

Tvg, je hebt helemaal gelijk. Renderingsprogrammas zijn er zat. Maar renderingsprogrammas, die de modellen als 3D-bouwplaten kunnen uitprinten niet. Wel zijn er "3Dfoto"printers, die de bekende ansichtkaarten met diepte erin kunnen maken.

 

Ook zijn er al 3D printers, die gekleurde 3D modellen kunnen printen, maar dan praat je over gebouwen en voorwerpen met een texture.

 

Voorzover ik weet is het Franse 3Dsculpture.com één van de weinige bedrijven, die 3D modellen van gezichten maakt. Zij maken gezichtsfoto's met een beetje relief erin. Een foto van een zelfde soort model was hier ook op Higherlevel te zien. Een beetje popperig en niet gemakkelijk en goed gelijkend te krijgen met het origineel. Deze modellen zijn wel sneller te produceren dan mijn papieren modellen. Dat is een beperkende factor van mijn produkt, lijkt mij.

Voor etalagepoppen zijn mijn 3D-fotomodellen alleen geschikt als zij snel en goedkoop in elkaar gezet kunnen worden. Wellicht zouden sociale werkplaatsen of thuiswerkers de modellen kunnen produceren.

Link naar reactie
  • 0

 

Betreffende het markt onderzoek ben ik het totaal niet met je eens. Een markt onderzoek is juist bij innovatie essentieel om de haalbaarheid, afzetmarkt en winstgevendheid te bepalen. Een vraag als vind je het leuk betekend niets in een marktonderzoek als deze niet gevolgd wordt door zou je het kopen. Ik denk dat jij er iets te makkelijk over denk.

 

 

Hallo Vlkk,

 

Ik ben het half met je eens. Een kort marktonderzoek had PaulGo een hoop ellende bespaart. Onderzoek naar concurrenten en klanten kan je meer leren over de probleemstelling en je kan showstoppers identificeren. Als je echt een nieuw product op de markt gaat brengen helpt marktonderzoek je niet aan de zekerheid dat je succes gaat hebben. Succes is niet te voorspellen, falen wel.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Paul,

 

Zoals je schrijft lijkt het me dat dit je eerste onderneming is. Gefeliciteert met deze stap!

 

Ik heb het vermoeden dat je met een been in de val van de knappe uitvinder staat. Je lijkt vooral uit te zijn op erkenning van je prestatie. Ik ben geen software ontwikkelaar maar het zou inderdaad goed kunnen dat wat je hebt neergezet inderdaad een prestatie is.

 

Helaas zal dat de klant worst wezen.

 

Een klant heeft maar een vraag die beantwoord moet worden: Wat heb ik er aan?

 

Alles wat je doet moet in het teken staan van het zodanig beantwoorden van die vraag dat de klant overgaat tot aankoop.

 

Ik ben het met eerdere posters eenst dat je website zwaar verouderd overkomt. De zin "vergeet de website" is niet relevant, dat is de binnenkomer voor de klant!

 

Ik zou zeggen, kruip in de huid van de klant, ontdek wat hem beweegt en slinger de verkoop aan!

 

Veel succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Nils

 

Als je echt een nieuw product op de markt gaat brengen helpt marktonderzoek je niet aan de zekerheid dat je succes gaat hebben. Succes is niet te voorspellen, falen wel.

 

Ik heb ook nooit aangegeven dat je alles wat uit een marktonderzoek komt rollen ook zo zal gebeuren. 100% zekerheid heb je nooit omdat je toch altijd bezig bent met: stel dat..

 

@Paul

 

Het is nu wel iets duidelijker wat het product doet. Of er markt voor is; geen idee. Ik denk wel dat er toepassing zijn, maar alles is afhankelijk van de kwaliteit van het materiaal en de kosten.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

@Nils

 

Of er markt voor is; geen idee.

 

Ik denk dat er wel een markt is in Brabant en Limburg rondom de carnavalsperiode, vooral als je online een masker kunt maken en het printbestand kunt downloaden. Wie wil er nu niet als Wouter Windvaan carnaval vieren?

 

Er zijn zeker meer toepassingen, maar deze schoot mij even binnen. Ik ben wel benieuwd welke toepassing Paul eigenlijk in zijn hoofd had toen hij aan het project begon?

Link naar reactie
  • 1

Marktonderzoek heeft pas zin als het produkt technisch haalbaar is. Deze week pas bleek dat de printmodule werkt. Dus nu kunnen wij verder met de sales, website en de marketing.

 

Wel hebben wij, mijn commerciele partner en ikzelf, al een maand geleden bedrijven in de hobbybranche gepolst.

 

Contacten en partners moet je bij innovaties zo snel mogelijk zoeken. Wij waren daar toch voor een ander produkt en wat bleek: zij vonden het een prachtidee. Met één van deze bedrijven hebben wij morgen al een afspraak.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Marktonderzoek heeft pas zin als het produkt technisch haalbaar is.

 

Tja, dat ben ik dan net weer niet eens met je. Als je iets ontwikkeld doe je dat bij voorkeur vanuit een reële marktbehoefte. Als je begint met het product houd je tenminste één oog op de markt gericht. Eerst een product ontwikkelen en dan pas naar de markt kijken is echt een vergissing.

 

Anyway, het is je eerst business en meteen al een soort high-tech business. Fouten maken mag. Daar leer je van. Je wordt alleen maar beter door het gewoon te doen. Reusje voor jou.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Ho, halt, stop ....

 

Op grond van verkeerde aanname's van mensen die reageren, trekken anderen verkeerde conclusies.

 

Naar mijn mening heeft PaulGo tot nu toe een uniek product ontwikkeld.

 

Doordat sommigen zijn uitleg verkeerd interpreteerden heeft het er de schijn van dat er vergelijkbare producten zijn. Echter die zijn er dus (nog) niet. Het gaat namelijk niet om het kunnen creeren van een 3D plaatje, het gaat om het kunnen creeren van een 3D object. (lees de berichten over de bouwplaattechniek van TvG nog eens na)

 

PaulGo zit volop in zijn uitvindfase en deelt hier zijn eerste resultaten uit zijn laboratorium. Hiervoor wordt hij beloond met de volle laag van scepsisme (dat doen we altijd ;D). In dit geval slaan velen de plank echter flink mis in hun reacties.

 

@PaulGo: volgens mij heb je iets heel moois ontwikkeld! Ga door!!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

PaulGo zit volop in zijn uitvindfase en deelt hier zijn eerste resultaten uit zijn laboratorium. Hiervoor wordt hij beloond met de volle laag van scepsisme (dat doen we altijd ). In dit geval slaan velen de plank echter flink mis in hun reacties.

 

Mijn reactie was in eerste instantie gericht op zijn product. Omdat hij dit slecht verwoorde waren mijn reactie in eerste instantie gericht op wat ik in gedachte had. Daarnaast gaat het topic ook over het feit dat hij een marktonderzoek niet nuttig vind. Daar bij ik het volstrekt mee oneens en deze mening ventileer dan ook hier. Ik heb aangegeven dat ik het hoogstwaarschijnlijk anders had aangepakt. Van scepsis leer je alleen maar, want als je deze zonder met je ogen te knipperen van tafel kan vegen betekent het dat je een goed product in handen hebt. En volgens mij is dit forum juist voor die reden openbaar; om te helpen en om je mening te geven!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

 

.. Ik ben wel benieuwd welke toepassing Paul eigenlijk in zijn hoofd had toen hij aan het project begon?...

 

Ik ben nog steeds nieuwegierig....

 

Als toepassing zag en zie ik het vooral als speelgoed( kinderen kunnen dan met de bouwplaten 3D-fotomodellen van voetballers, film en popsterren in elkaar zetten) en de hobbybranche. Hobbyisten kunnen dan 3D-fotomodellen ontwerpen en printen. De digitale modellen kunnen dan op internet geruild/verkocht worden.

 

Verder zouden de 3D-fotomodellen als etalage/ tentoonstellings materiaal kunnen dienen.

Link naar reactie
  • 0

 

Daarnaast gaat het topic ook over het feit dat hij een marktonderzoek niet nuttig vind. Daar bij ik het volstrekt mee oneens en deze mening ventileer dan ook hier.

 

Marktonderzoek is wel degelijk nuttig maar als een bemiddelaar mij een marktonderzoek van 5000 Euro wil slijten, nog voordat de technische haalbaarheid ook maar enigzins vaststond, is dat de snelste manier om failliet te gaan. Dit is mij jaren geleden overkomen met deze software. Ik heb al vaker soortgelijke valkuilen gemeld op dit forum. In het eerste stadium moet je zelf de markt verkennen en bij ervaren deskundigen in de branche langs gaan. Als zij enthousiast zijn en het produkt doet het naar behoren, dan pas is het aan te raden te investeren in een professioneel marktonderzoek/website/octrooi. Maar al te vaak komen er bij nieuwe innovaties enorme technische problemen om de hoek kijken. Dan laten de kopers het allemaal afweten en blijf jij met de kosten opgezadeld. Zelf heb ik dat meegemaakt met metalen bouwplaten. Zelfs toen ik geld bood aan lasersnij-bedrijven om een bepaalde techniek uit te proberen, wilden zij geen risico lopen. Zij zijn niet happig op werkzaamheden met onzekere slagingskans. Dat zie je overal en je loopt je dan suf te zoeken naar bedrijven die dat wel kunnen en willen realiseren. Ook hogescholen en universiteiten hadden in mijn geval niet de geschikte apparatuur

Link naar reactie
  • 0
Marktonderzoek is wel degelijk nuttig maar als een bemiddelaar mij een marktonderzoek van 5000 Euro wil slijten, nog voordat de technische haalbaarheid ook maar enigzins vaststond, is dat de snelste manier om failliet te gaan. Dit is mij jaren geleden overkomen met deze software. Ik heb al vaker soortgelijke valkuilen gemeld op dit forum. In het eerste stadium moet je zelf de markt verkennen en bij ervaren deskundigen in de branche langs gaan. Als zij enthousiast zijn en het produkt doet het naar behoren, dan pas is het aan te raden te investeren in een professioneel marktonderzoek/website/octrooi.

 

Ik heb nooit gezegd dat je niet zelf een marktonderzoek kan doen! De discussie gaat er om dat je aangeeft dat een marktonderzoek niet werkt bij een innovatief product en ik zeg dat het juist wel nodig is bij deze producten.

 

Maar al te vaak komen er bij nieuwe innovaties enorme technische problemen om de hoek kijken. Dan laten de kopers het allemaal afweten en blijf jij met de kosten opgezadeld. Zelf heb ik dat meegemaakt met metalen bouwplaten. Zelfs toen ik geld bood aan lasersnij-bedrijven om een bepaalde techniek uit te proberen, wilden zij geen risico lopen. Zij zijn niet happig op werkzaamheden met onzekere slagingskans. Dat zie je overal en je loopt je dan suf te zoeken naar bedrijven die dat wel kunnen en willen realiseren. Ook hogescholen en universiteiten hadden in mijn geval niet de geschikte apparatuur

 

Een half af product vermarkten is natuurlijk bijna niet te doen. natuurlijk willen afnemers een bug free product. Als jij een televisie koopt moet die het ook gewoon doen. En sommige afnemers/bedrijvem zijn nu eenmaal conservatief. Ook zoiets zal blijken uit een marktonderzoek en dan kun je daar dus rekening mee houden!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Hierbij is een voorbeeld van een bouwplaat voor een 3D fotogezicht toegevoegd. Zulke bouwplaten zouden goed bij kinder/muziek tijdschriften kunnen worden toegevoegd zodat de lezers een mooi 3D fotomodel kunnen maken

 

 

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag tegen welke prijs DimensorPhotoPrint het beste in de winkel verkocht kan worden. Is bijv. een consumentenprijs van 99 Euro geschikt? Een te hoge prijs schrikt klanten af, maar software van bijv. 20 Euro wordt ook argwanend bekeken door klanten. "Dat kan niks zijn voor die prijs" Verder zijn we van plan een professionele versie met meer mogelijkheden aan te bieden aan speelgoedfabrieken en display-en etalage-materialen bedrijven. Deze mag veel meer kosten. Net zo als bij profesionele fotobewerkings of CADsoftware als Photoshop of Autocad, die duizenden Euro's vragen, lijkt mij het gewoon stom om een groot bedrijf software van 20 Euro aan te bieden. Bij zo'n hogere prijs moet het programma meer presteren en natuurlijk zonder bugs.

 

Paul

vrouwprintmini.thumb.JPG.5bfa796bc435b2cfaf989ba230226522.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.