• 0

Nieuw 3D fotoprint-systeem.

Deze week zijn de eerste 3Dfotomodellen geprint met onze nieuwe software DimensorPhotoPrint Hiermee kan iedereen een gewone foto omzetten in een 3D fotomodel en dat thuis uitprinten. DimensorPhotoPrint is vooral bedoeld om gezichten te modelleren. Het gezicht hiernaast is zo'n voorbeeld. Op de website www.dimensor.nl staat overigens nog niet deze nieuwste infomatie.

 

Ik zit met een paar vragen:

 

Welke markten zouden dit programma kunnen gebruiken? Zelf dacht ik aan de hobby en speelgoedbranche, maar misschien zijn er nog andere. Het lijkt mij voor hobbyisten en kinderen leuk om papieren fotomodellen van familieleden of film/popsterren in elkaar te zetten.

Zelf dacht ik eraan om meerdere verschillende versies te leveren een dure professionele versie voor bedrijven en een goedkopere thuisversie.

 

Welke winkelprijs voor een softwarepakket is raadzaam? Als het veel te duur is kopen maar weinig het, maar ook een te goedkope prijs stoot klanten af.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

...Is bijv. een consumentenprijs van 99 Euro geschikt? Een te hoge prijs schrikt klanten af, maar software van bijv. 20 Euro wordt ook argwanend bekeken door klanten. "Dat kan niks zijn voor die prijs" ...

 

Gisteren viel het me bij de Makro weer op dat er categorie tekenprogramma's 'speel je eigen architect' als 'Davilex Tuin' ,'Davilex huis', 'Superarchitect' etc. allemaal rond de 40-50 euro schommelen.

 

Nu zal voor de consument het een rol spelen welke vervangingswaarde daar tegenover staat: als iemand denkt daarmee een tuinarchitect uit te sparen is 50 euro niet veel.

Als je dat gebruikt om eenmalig een masker te maken, is het misschien wel veel.

 

Ik heb zelf het idee dat een online apllicatie, waarbij je de foto ingeeft, het 3d-model keurt en de printfile als pdf voor 6 euro in je mailbox krijgt msischien nog wel het meest winstgevend zou kunnen zijn. Ik denk dat het aandeel mensen ndie dat een keer wil proberen veel groter is dan het aandeel wat het programma zou kopen. Beide kan natuurlijk ook: in de verkoop en een online applicatie.

Link naar reactie
  • 0

Justus,

 

Een aardig idee een onlineapplicatie. Daar hadden wij ook al aan gedacht. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Je moet wel eerst de gebruiksaanwijzing doornemen. Die gebruikershandleiding is wel relatief klein: 40 A5-paginas. Maar ik denk dat veel internetbezoekers daar de tijd niet voor nemen. Als ik al zie hoe moeilijk het is om bezoekers van dit Higherlevel iets simpels uit te leggen....

Ook moet je wel wat ruimtelijk inzicht bezitten om tot een goed resultaat te komen. Gevolg is denk ik dat de site veel bezoekers zal krijgen, die afhaken voordat ze het model af hebben en betaald hebben. Dan zit ik wel met een enorm dataverkeer op mijn site.

 

Enige mogelijkheid is dat je vooraf aan de bezoekers, zeg 1 of 2 Euro vraagt per SMS te betalen, en dat zij dan een bepaalde tijd kunnen knutselen. Dit is een stimulans om er serieus voor te gaan zitten. Bij het ontvangen van de bouwplaat betalen zij dan de rest.

 

Zou dit een goede oplossing zijn?

 

Paul

 

Link naar reactie
  • 0

OK, terug naar de originele vraag. De consumentten prijsstelling.

 

Waar concurrer je mee. Tijdverdrijf op PC of cosole. Dat zit je in het games segment. Daar wordt voor betaald.

 

De vraag is, hoeveel "fun" je haalt uit jouw 3D software. Wat kosten games met een vergelijkbaar "fun" gehalte. Het feit dat je en manual door moet nemen draagd niet bij aan de fun. Je kan het ook niet te goedkoop maken want dan wensen mesen de manual niet meer te lezen.

 

In mijn opinie zou een prijs tussen de 35 en 45 euro wenselijk zijn, als je het vergelijkt met de games die je kan krijgen voor dat geld. 99 euro vind ik pitteg voor de algemene consument, maar weer niet voor de liefhebber. Ik zou echter niks kunnen zeggen over de verkopen die bij die prijsviveau's horen.

 

En nee, het is waanzin om op dit moment 5000 euro aan een marktonderzoek uit te geven. En ja, het is wel normaal, dat of jij of je commerciële partner één oog voortdurend op de markt gericht houden. Zoek klanten, concurrenten en alternatieven voor je product en onderzoek ze. Een "open mind" voor die aspecten is veel meer waard dan een betaald onderzoek.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Een aardig idee een onlineapplicatie. Daar hadden wij ook al aan gedacht. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan.

 

Dat kun je wel zeggen, ja. Want de applicatie die je nu hebt is absoluut niet geschikt om online te gebruiken. Dan zal eerst alles omgeschreven moeten worden naar waarschijnlijk Java.

 

Wat technische haalbaarheid betreft - je kunt heel goed vaststellen of iets haalbaar is zonder het daadwerkelijk te maken. Als je een analyse maakt van de technische uitdagingen die er liggen kun je vrij snel achterhalen welke daarvan cruciaal zijn, en van welke je mag aannemen dat dat geen probleem op zal leveren. Op die manier kun je een hoopp tijd en geld besparen.

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

En een website met een upload mogelijkheid van de foto en een beperkt aantal preset instellingen van de bouwplaat/masker die je zelf geautomatiseerd uitrekent?

Je geeft zelf aan dat een nadeel het aanleren van de goede instellingen is; ondervang dit dan voor de eenvoudige gebruiker zoals dat in beeldverwerkingsprogramma's vaak gebeurt.

Het leuke is dat je door stats bij te houden van de keuzes ook je product kunt verfijnen/afstemmen op de markt/gebruikers.

 

NB: Leuke discussie overigens; ik ben zelf ook het type (noem het techneut) dat liever voor zichzelf bewijst dat de techniek optimaal werkt dan iets te verkopen wat nog ontwikkelt moet worden.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Nils, Peter en Perry,

 

Allemaal nuttige tips van jullie. Vandaag ben ik samen met mijncommerciele partner bij een grote internationale hobby groothandel langs geweest voor een ander produkt. De software en de 3Dfotomodellen hebben wij ook laten zien. Uitkomst: De software is nu nog te ingewikkeld voor de gemiddelde hobbyist. Die hebben niet genoeg ruimtelijk inzicht of een voldoende technische achtergrond. De 3Dbouwplaten van de vorige bladzijde, die je m.b.v. de software produceert, zijn wel geschikt voor het publiek.

 

De software kan wel veel gebruikersvriendelijker worden gemaakt voor de gewone consument maar tegen hoge extra kosten. Het is dan altijd de vraag of je dat terug verdiend. Het beste lijkt ons op de professionele markt te richten. Dan verkoop je minder maar kan je een hogere prijs vragen.

 

Wij denken dat er wel een zekere behoefte aan bestaat bij designers, winkelinrichters, speelgoedfabrikanten enz. De 3D-bouwplaten van popsterrren, filmsterren , dieren enz kunnen in tijdschriften worden bijgevoegd. Ook bij evenementen kunnen zouden grote mockups van

sterren als blikvanger kunnen dienen.

 

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Paul

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het zijn niet alleen uitvinders die vraagtekens plaatsen bij marktonderzoek, en dan bedoel ik: de consument vragen wat hij wel en niet wil. Toevallig las ik gisteren een interview met de man die voor V&D de restaurants van La Place heeft opgezet. Elke keer als ze marktonderzoek deden (enquetes) bleek de consument te willen wat hij al kenden. Ze hebben dus deskresearch gedaan (in het buitenland ideeën ophalen) en die naar Nederland vertaald. Natuurlijk wel steeds feedback: nieuwe producten invoeren en in praktijk testen. Resultaat: inmiddels een kwart miljoen omzet.

 

Test je product (en prijsstelling en promotie) in praktijk en pas je aanpak voortdurend aan. Misschien loop je wel tegen toepassingen aan waar je niet aan gedacht hebt. Is er geen museum dat er iets mee kan? Zie je mogelijkheden in enorme formaten? Straataankleding? Kinderspeelplaatsen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, ik zou ook zo niet 123 weten waar de markt op je ligt te wachten, maar dat had ik ook van zo'n FabLab machine die ik gisteren heb zien werken ook. Dat is eigenlijk alles in één. Designen en printen maar, zelfs met nog wat bewegende techniek er aan toe kunnen voegen ook. Geeft prachtige resultaten, denk dat hun markt bij designers komt te liggen die snel mooie prototypes willen laten zien. Misschien ligt jouw markt daar ook wel, ik zou eens met creatievelingen gaan praten. Op PicNic staat het er vol mee, is nu aan de gang, best leuk denk ik om daar eens wat rond te stappen en wat creabea's aan te spreken. Kun je de FabLab ook zien werken.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Marktonderzoek is natuurlijk belangrijk, maar met een nieuwe innovatie absoluut geen garantie op succes. Dat is hier ook al eerder gezegd. Met mijn software kan ik heel goed mee werken. Ik maak telkens mooiere 3D-fotomodellen, maar techneuten maken wel meer prachtprodukten die de gemiddelde consument te lastig kan gebruiken. De bekende tegenstelling tussen beta's en gammas. De marktonderzoekers(gammas) vinden het prachtig maar hebben niet genoeg inzicht in technische problemen of de gebruikersvriendelijkheid van een nog niet bestaand produkt. Ook de uitvinders/technici denken te gemakkelijk dat iedereen met hun techniek overweg zal kunnen.

 

In het onderwijs bijv. bij kunst en designers opleidingen zou Dimensor3DPhotoPrint wel bruikbaar zijn als computerart item.

 

Twalevel een leuk idee van jou: grootformaat 3Dfotomodellen. De fijne details kunnen hierbij beter tot hun recht komen dan bij kleine modellen.

Link naar reactie
  • 0

Het zal niet zo lang meer duren voor dit kabinet valt, dus dan worden er weer verkiezingen gehouden. Die jongens van de SP staan wellicht open voor 3D aanplakposters ... ;D Heb je geheid de nodige free-publicity.

 

Goede suggestie van Perry om naar een broeinest van creativiteit te gaan. Met kruisbestuiven zijn de mooiste resultaten behaald.

Link naar reactie
  • 0

Een compleet lichaam maken is zeker mogelijk met Dimensor. Tot nu toe heb ik alleen hoofden gemaakt en dierenkoppen. Andere lichaamsdelen zijn veel gemakkelijker omdat die minder kleine details hebben dan het gezicht. Het is dan wel meer knip en plakwerk voor een lichaam op ware grootte.

Link naar reactie
  • 0

Een compleet lichaam maken is zeker mogelijk met Dimensor. Tot nu toe heb ik alleen hoofden gemaakt en dierenkoppen. Andere lichaamsdelen zijn veel gemakkelijker omdat die minder kleine details hebben dan het gezicht. Het is dan wel meer knip en plakwerk voor een lichaam op ware grootte.

 

Misschien is het ook mogelijk om vanuit Dimensor een snijplotter aan te kunnen sturen.

Of een plotter uitvoer bestand? Scheelt veel knipwerk bij grote (SP) aantallen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het ook mogelijk om vanuit Dimensor een snijplotter aan te kunnen sturen.

Of een plotter uitvoer bestand? Scheelt veel knipwerk bij grote (SP) aantallen.

 

 

 

Een hele goede suggestie. Deze wordt standaard in de professionele versie.

Bij de bouwplaten moet wel rekening worden gehouden met extra boven/onderruimte voor plakstroken.

Paul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.