• 0

postzegels etc. in administratie.

Goedendag!

Ik vroeg mij af hoe ik bijvoorbeeld postzegels of envolope in m'n administratie moet verwerken? Namelijk of ik het moet zien als een "inkoop" en het op die manier moet verwerken. Of dat ik het moet zien als gemaakte kosten, en dus gewoon van m'n winst af moet halen.

 

Ik weet wel dat je btw moet betalen over verzendkosten.

ik tel ze daarom ook op bij het bedrag van het product om daarna over het totaalbedrag de 19% belasting erbij te rekenen.

 

alvast bedankt!

 

Kevin!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Namelijk of ik het moet zien als een "inkoop" en het op die manier moet verwerken. Of dat ik het moet zien als gemaakte kosten, en dus gewoon van m'n winst af moet halen.

 

Inkoop is hetzelfde als kosten.

 

Postzegels en enveloppes zijn niet anders dan al je andere inkopen/kosten.

 

Je haalt kosten niet van de winst af, maar van de omzet: winst = omzet - kosten.

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk let wel op wat ik bij inkoop goederen zet en wat bij overige kosten, op zo 'n manier zie je beter wat je precieze winstmarge is op het product. Maar verzendkosten zet ik zelf onder 'n aparte categorie, anders kan je ook je printpapier, toners, enveloppen, etc erbij optellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.