• 0

Succesvol leven door.....

Zo af en toe zet ik mijzelf ertoe om mijn persoonlijke ontwikkeling eens onder de loep te nemen.

Hoe ben ik gevorderd de laatste jaren, en door welke ontwikkelingen is dit gebeurd.

 

Toen ik dit laatst weer deed viel mij op dat mijn leven eigenlijk 180 graden is omgekeerd nadat ik de bekende "succes literatuur" ben gaan lezen. Jullie kennen ze allemaal wel, boeken als "the succes principle", "je ongekende vermogens" , "Think and grow rich", "the seven habits" "de alchemist" etc etc.

 

Redelijk jong ben ik hiermee in aanraking gekomen, nadat ik uitgelegd had gekregen dat het echt niet allemaal Ratelband achtige taferelen zijn, en dat je er ook in je prive leven een hele hoop mee op kunt schieten.

 

Hoe dan ook, ik leef volgens veel van dat soort principes, en voel me daar uitstekend bij, heb het idee dat ik vaak net iets sneller ben met zaken voor elkaar krijgen dan anderen, en heb ook het idee dat succes naar me toe komt als ik maar de juiste output geef.

 

Zijn er onder jullie ook personen die hierdoor gefacineerd zijn, of er baat bij hebben.En lukt het ook om hierin te volharden?

 

Of zijn er misschien andere waarden die je aanhoudt waarvan je denkt dat ze je helpen op welk vlak dan ook.

 

Een spiritueel bericht, ik hoor het graag van jullie. ;D

 

 

Groet,

 

Niels

www.playama.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik bekijk het sprout forum nu een tijdje omdat ik zelf een onderneming wil gaan starten na mijn opleiding. Ik vind het erg leuk om te zien hoe ondernemers hier hun ideën met elkaar delen en hoe beginnende ondernemers hier op het juiste spoor worden gezet. Toen ik dit las dacht ik, het is maar eens tijd voor mijn eerste post :P.

 

Op het moment doe ik de marketing voor een bedrijf voor mijn stage en mijn werkgever laat zich ook inspireren door deze boeken en dvd's. Ik heb er wel eens 1 van hem bekeken en vond er wel interessante theorieën tussen zitten maar zou niet denken dat het iemand zijn privé- en zakenleven heel erg zou kunnen beïnvloeden.

 

Als er nu nog meer enthousiaste posts binnenkomen over deze levenswijzen, moet ik toch maar eens overwegen een aantal van deze boeken te lezen voordat ik begin als ondernemer 8)

Link naar reactie
  • 0

@Nicky88: dan mag je bij mij die boeken komen ophalen ;D

Toen ik nog in loondienst was, kreeg ik ze altijd van mijn werkgever die er zelf ook lustig op los las en ondertussen al 4 keer failliet is gegaan.

 

Bovendien moet ik niets van dat spirituele hebben sinds dat mijn 54-jarige schoonmoeder aan kanker overleed en ze zelf erkend paranormaal genezeres was.

 

Ik ben er waarschijnlijk te nuchter en te eigenwijs voor. Krijg inderdaad al snel zo'n "Tjakkaaaaaaaa" gevoel als ik zo'n boek inkijk.

Enige boek in dat soort genre wat ik wel uitgelezen heb is van die Carr (Stoppen met roken). Hij is inmiddels overleden aan longkanker en ik rook ook alweer als een schoorsteen ::)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

hmmm weinig positieve reacties hier :-X

 

@ edraket: een boek doet het natuurlijk niet voor je, dat moet je zelf doen. Het geeft je een leidraad. En sterven aan kanker heeft he-le-maal niets te maken met het punt dat ik wil maken :-\

 

@ msteer: idd het komt allemaal uiteindelijk neer op de instelling die je in het leven hebt, waar je de oorsprong van je huidige situatie zoekt etc. Ik moet ook zeggen dat je niet teveel van dat soort boeken moet lezen omdat de essentie vaak gelijk is. Wel kun je je natuurlijk door ontwikkelen op de verschillende gebieden.

 

@ Nicky88: Ik raad je zeker aan om enkele boeken hierover te lezen. Het kan je een duidelijke richting in sturen waarin jij je toekomstige zaken moet gaan zoeken, hoe je daar een bedrijf omheen kunt bouwen etc. Ook leert het je duidelijk waar het nu allemaal om gaat. Succes!

 

ZIjn er nog meer ervaringen?

 

 

Groet,

 

Niels

www.playama.com

Link naar reactie
  • 0

@ msteer: idd het komt allemaal uiteindelijk neer op de instelling die je in het leven hebt, waar je de oorsprong van je huidige situatie zoekt etc. Ik moet ook zeggen dat je niet teveel van dat soort boeken moet lezen omdat de essentie vaak gelijk is.

 

Het opvallende is dat veel van de pleitbezorgers juist aanbevelen om er nog meer boeken over te lezen, nog meer video's te kijken en meer bijeenkomsten te bezoeken. Het is bijna een religie. Je zou dus Popper er op los kunnen laten: onder welke voorwaarden geven zij hun ideeën op?

Link naar reactie
  • 0

Hm anders kijk ik keer bij de bieb of ze de boeken hebben waar je het over hebt...ik ben er wel in geinteresseerd, maar neem steeds niet de tijd het uit te lezen en is te lui het uit te voeren / eraan te houden. :-\ Het boek 'dromen durven doen' van Ben Tiggelaar vind ik wel leuk, komt het erop neer dat als je iets wil veranderen je het in kleine stapjes moet doen. Heb ik wel nodig, wil altijd heel veel veranderen en dan lukt het niet en dan geef je het op. ;)

Link naar reactie
  • 0

@ msteer: idd het komt allemaal uiteindelijk neer op de instelling die je in het leven hebt, waar je de oorsprong van je huidige situatie zoekt etc. Ik moet ook zeggen dat je niet teveel van dat soort boeken moet lezen omdat de essentie vaak gelijk is.

 

Het opvallende is dat veel van de pleitbezorgers juist aanbevelen om er nog meer boeken over te lezen, nog meer video's te kijken en meer bijeenkomsten te bezoeken. Het is bijna een religie. Je zou dus Popper er op los kunnen laten: onder welke voorwaarden geven zij hun ideeën op?

 

Is het niet bij elk "geloof" zo dat men er de zaken uithaalt die voor hen van belang zijn.

Deel de mening dat er flink gestimuleerd wordt, maar ben ook van mening dat hun theorieen meer vruchten afwerken dan zo met een blinddoek op het leven in te rennen.

 

www.playama.com

Link naar reactie
  • 0

Hun theorieën zijn alleen niet nieuw en niet origineel. Ook ene Jezus van Nazareth had die truuk door. Zijn bedrijf bestaat als 2000 jaar alhoewel ze wat klanten verliezen aan moderne religies als NLP en hippe merken. De verpakking is misschien opgefrist met een mooie strik er om heen.

 

Als je tijdnood hebt, begin eens met een videootje, bijvoorbeeld van Tony Robbins op het altijd inspirende TED:

 

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/96

Link naar reactie
  • 0

Een goede lezer constateert dat deze boeken vooral gaan over de communicatie met je zelf. Het is juist de interne dialoog die je dagelijks met jezelf voert (ik neem aan dat je dagelijks gezonde gedachten hebt ;D) die je state of mind bepaald.

 

Als je tegen je zelf zegt dat bepaalde zaken niet kunnen heb je gelijk, als je tegen jezelf zegt dat bepaalde zaken wel kunnen heb je ook gelijk.

 

Dus meneer Car die dood gaat aan longkanker hoorde tot het percentage dat longkanker krijgt als gevolg van roken. Dus een kwestie van aan de slechte kant van de balans zitten.

 

Om nou hieruit de concluderen dat het dus onzin is wat hij in zijn boek verkocht is een knap voorbeeld van zo'n interne dialoog.

 

Boeken hebben allemaal een positieve boodschap en werken overigens wel degelijk als je ook kunt relativeren.

Voor mij hebben deze boeken en de seminairs die ik gevolgd heb hierover absoluut mijn leven verandert.

 

 

 

Advies & Administratie, het administratie kantoor voor zzp-ers

www.advies-en-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook leuk: Voor een echt succesvol leven, Bas Haring (2007).

 

Van de flap:

Het kan haast niet anders dan dat u succes wilt bereiken in uw werk en in uw leven. Maar waarom wilt u dat? Het pad naar succes is zwaar en wat heeft u eigenlijk aan succes? Zitten wij zelf aan het stuur in het nastreven van onze dromen of zijn wij het willoze slachtoffer van 'iets in ons hoofd'? Dit boek betoogt het laatste. Bovendien probeert het een lans te breken voor hen die onsuccesvol zijn. Voor hen die eenleven leiden dat nergen toe leidt, die niets nalaten: geen kinderen, geen gedachten, geen boeken, niets. De mensen die louter genieten of misschien zelf helemaal niks doen. Misschien moet u het ook eens proberen.

 

Dit luchtige boekje gaat over de evolutionaire verklaring voor de pauwenstaart, de eend die zich broedend doorhongert, de krab die omvalt door zijn veel te grote schaar en mensen die hard werken aan hun succes.

Link naar reactie
  • 0

Niels, leuk onderwerp, dankjewel dat je het aandraagt!

 

Ik ben groot fan van zulke boeken, laat me er ook door aansporen. Ik begrijp ook dat zulke boeken een karikatuur zijn vaak, ze bevatten veel meer aansporing dan een mens redelijkerwijs zou kunnen uitvoeren. Het is veel herhaling en meer van hetzelfde, maar ik vind het niet zo erg om af en toe hetzelfde te lezen.

Het kan ook onmogelijk zo zijn dat het HELE boek je motiveert. Achteraf was het dat ene zinnetje uit dat boek, het inzicht uit dat andere boek, de grote lijn van verhaal zus, wijsheid uit verhaal zo. Die motivatie bij elkaar grazen vind ik erg leuk in elk geval!

Ik ken ook de 'motivatieverslaving' wel, waardoor je weer een nieuw peppy boek wil, een nieuw peppy artikel, nieuwe peppy teksten in je RSS reader...het af en toe gewoon weer in jezelf zoeken is ook heel verfrissend. Maar daar kan je ook weer een boek over schrijven ;-)

De laatste tijd lees ik minder dat soort boeken van kaft tot kaft en lees ik blogs en nieuwsbrieven (http://www.jongordon.com, www.freelanceswitch.com, http://jonathanfields.com/blog/).

 

Overigens is een belangrijke crux in deze discussie: wat is succes?

 

En Niels, het zal je toch niet verbazen dat je positieve, voortvarende bericht azijnzeikers aantrekt? (Als IETS uitvoerig behandeld wordt in dat soort boeken is het dat ;) ...)

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk onderwerp inderdaad. En ja ik ben het grotendeels eens met voorgaande posters dat het voornamelijk een state-of-mind is.

 

Dergelijke boeken kunnen je helpen datgen in jezelf te vinden dat je sterker en wijzer maakt, maar wel een waarschuwing mijnerzijds. Er zijn geen absoluut onfeilbare Gouden Regels. Althans niet in een boek, welk boek dan ook. Hooguit in jezelf en een boek, of die ene opmerking erin kan je helpen -j-o-u-w- gouden regels te vinden. That's all.

 

Staar je dus ook niet blind op wat anderen zeggen, maar zoek het in jezelf. En leef al helemaal niet in een hyper-state-of-mind. Ter vergelijk: als ik continu aan de coke zou zitten dan denk ik ook dat ik groter dan Atlas ben, dan denk ik ook dat ik de hele wereld op mijn schouders kan dragen. Blaak van zelfvertrouwen en zal ongetwijfeld anderen mee krijgen in mijn visie en plannen. Maar vroeg of laat barst de zeepbel, vroeg of laat komt de terugval.

 

Wees je er ook van bewust dat niet elk boek De Formule bevat. Er zijn er ook veel van het kader "Hoe versier ik elke vrouw in 7 lessen".... ;) Wees dus kritisch. Uiterst kritisch en keihard/eerlijk naar jezelf toe is iets dat je sowiso als ondernemer moet kunnen... maar wees ook zeker kritisch naar bijvoorbeeld die ene auteur. Maar pik wel datgene eruit wat voor jou werkt.

 

Verder haal ik naast de "succes-boeken" ook veel uit ander werk. Dat kan een Bijbel zijn, ook al ben ik zelf niet helemaal (?) gelovig maar ook werken/uitspraken van bijvoorbeeld een Plato, Ghandi of Mandela.

 

Al met al denk ik dat het voornaamste is dat je de rust in jezelf vindt. Niet hyper druk druk druk druk, want dat werkt niet. In ieder geval niet bij mij. Relaxt in het leven staan. Wel goed nadenken, maar je geen zorgen maken. Of je in ieder geval niet op laten fokken door stress, druk druk druk. Maar goed, da's slechts een persoonlijke mening.

 

Tenslotte heb ik veel aan "zeil-verhalen". Niet vanwege de tirannie en onderdrukking, maar bewondering en respect voor de Abel Tasmans en Colunbussen van weleer. Zo zal een ander liever de Himalaya gaan beklimmen, maar ik heb dan wat met bootjes. Bewondering en respect voor de ontdekkingsreizigers op zoek naar Het Grote Avontuur. Wel voorbereid maar ook zoveel onbekends.

 

Mijn favoriete boek ooit is Saved van Toni Bullimore. Deze solo-zeiler leed schipbreuk bij de Zuidpool. Heeft vier dagen in een gekapseizde boot doorgebracht, omdat de bewoonde wereld gewoon niet dichterbij was. Had geen flauw idee of men hem uberhaupt kwam redden en was dus ten dode opgeschreven. Bullimore vertelt over zijn gedachten en over hoe hij de rust vond, er vrede mee had als dit het einde zou zijn. Hij had immers gedaan wat hij wou: zeilen. Men kon niet eerder dan binnen die vier dagen bij hem zijn en wonder boven wonder klopte de Australische marine op een gegeven moment op zijn romp en hij komt doodleuk naar buiten zwemmen. Kijk: zo een man is nou iemand waar ik respect voor heb. Zijn gedachten en hoe hij de rust vond. En notabene alweer twee weken later de volgende wedstrijd gaan varen. Petje af en ik hoop dat ik ooit zo sterk zal zijn.

 

Maar goed, das dan mijn zeilers-hangup. Een ander zal misschien meer hebben met bergbeklimmen, topsporters of iets anders. Da's maar net wat -j-o-u- dan triggert.

 

Een laatste noot: iemand in Nederland voor wie ik bewondering heb, met een uitgebreide, grappige en meestal zeer rake schets van politiek, economie, handel en zo veel meer is Meindert Rost van Tonningen. Ja inderdaad de zoon van, maar hij heeft zeer bewust afstand genomen van zijn ouders. Auteur en werkzaam als bedrijfsadviseur. Zijn website heb ik ontdekt door het IM voor zijn moeder. Zie http://www.rostco.com/

Link naar reactie
  • 0

Even onder een andere naam, was mijn wachtwoord kwijt ::)

 

Hoe dan ook, Annedien en Digitalen, bedankt voor de leuke reacties.

Leuk om te lezen dat ook jullie hier mee bezig zijn.

 

Het verbaasd mij dat vele ondernemers hier hun neus voor ophalen, of de materie nog niet eens kennen.

Bijna elke grote ondernemer, of buitengewoon (beroemd) goed mens, leeft naar deze waarden. Natuurlijk zijn er vele wegen die naar Rome leiden, maar van de "flow" en zijn verwanten beweren dat het onzin is, is als beweren dat water niet nat is.

 

Ik ben er dan ook van overtuigd dat wanneer je materie die bij je past meeneemt uit dit soort boeken, je een rijker leven zult leiden.

 

Je wordt er misschien geen Henry Ford van, geen Einstein, en zeer waarschijnlijk ook geen Richard Branson, maar een gelukkiger/rustiger mens is al heel wat.

 

Groet,

 

Niels :)

Link naar reactie
  • 0

Ik lees ook veel van dat soort boeken. Ben van nature nog wel eens geneigd dingen negatief te bekijken en heb dan wel eens een steuntje in de rug nodig. Haal er veel inspiratie uit, maar vind het wel moelijk om het lang vol te houden. Val vaak weer terug.

 

Het is allemaal ook niet zo heel spannend. het is natuurlijk wel heel logisch dat als je positief bent en als je dat uitstraalt, dat je meer gedaan krijgt in het leven en je zult je ook beter voelen, want alle stress-gerelateerde ziektes en vage klachten blijven je dan bespaard....

Sommige mensen hebben dit helemaal niet nodig want die maken zich van nature helemaal nergens druk om en/of zijn te nuchter/koppig om zich door andere te laten adviseren.

www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link naar reactie
  • 0

Een spreekwoord zegt:

 

De personen om je heen en de boeken die je leest maken wie je bent.

 

Ikzelf heb ook de succes principles gelezen en ben best tevreden ermee.

Daarnaast heb ik een zelfstudie NLP gedaan, wat een hele openbaring was.

 

Met NLP leer je gesprekstechnieken, spiegelen en meer methodieken om zo efficient mogelijk te communiceren. Op wikipedia en Google staat meer informatie over NLP.

 

Een ander boek wat ik kan aanraden is: "Influence the psychology of persuation". Een engelstalig boek wat de 6 hoofdoorzaken van compliance uitlegt. Compliance is overeenstemming.

 

Om mezelf te ontwikkelen gebruik ik:

- Websites (zoals dit forum)

- Weblogs

- Boeken

- Gesprekken met anderen

- NLP

 

Je kan ook de film of boek "the secret" lezen, maar ik vind de informatie al achterhaald. Termen zoals perceptie en doelen zijn al meer ingeburgerd.

Wat wil je precies weten? Of ben je enkel benieuwd naar de ervaring van anderen?

Link naar reactie
  • 1

 

Mijn succesvol leven is geïnspireerd op Kamagurka en zijn visie op Echte Mannen.

 

Echte mannen dragen geen pleister

Al is de wonde nog zo groot

Echte mannen laten de wonde

Doodgewoon open en bloot

 

Echte mannen praten met God

Tot hij bekent: "Ik ben zot"

Echte manne kauwen op Smurfen

Maken zelf wind bij het surfen

 

Echte mannen doen niet aan sex

Veel te lastig, veel te complex

Echte mannen komen in hun broek

Bij het lezen van een sprookjesboek

 

Echte mannen blijven trouw

Tot een ander zegt: "Ik hou van jou"

Echte mannen blijven trouw

Tot een ander zegt: "Ik hou van jou"

 

Echte mannen wenen niet

Tenzij men hen dit verbiedt

Echte mannen wenen niet

Ploffen uiteen als dynamiet

 

Echte mannen zijn niet te kloppen

In het draaien aan radioknoppen

Echte mannen hebben het monopolie

Op het drinken van soja-olie

 

Er zijn echte mannen

Er zijn valse mannen

Ik ben een echte

Maar een slechte

 

"Wat een combinatie

Spinazie met spinazie"

Denken echte mannen wel eens

Maar als er haar op groeit

Is er kans dat het hen boeit

 

Jezus was een echte man

Zowel thuis als aan het kruis

 

Echte mannen doen niet aan sex

Veel te lastig, veel te complex

Echte mannen

 

Elke morgen prent ik mij in: "Wat een combinatie: spinazie met spinazie!"

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zal wel aan mij liggen.

Kan er niets mee als mensen/een boek mij vertellen wat ik zou moeten doen/denken. Dat in tegenstelling tot mensen die (via een boek) vertellen waarom ze zelf iets doen/hebben gedaan en wat het resultaat is.

 

Topper bij mij in de kast is bijvoorbeeld "Mister China", aanrader voor iedereen die iets met China gaat doen.

 

Veel leesplezier!

Link naar reactie
  • 0

Het zal wel aan mij liggen.

Kan er niets mee als mensen/een boek mij vertellen wat ik zou moeten doen/denken. Dat in tegenstelling tot mensen die (via een boek) vertellen waarom ze zelf iets doen/hebben gedaan en wat het resultaat is.

 

Tonino,

Je hebt mij er in ieder geval aan herinnerd welke boeken ik ook het meeste waardeer. Binnenkort ga ik weer een boek schrijven en ik heb je opmerking inmiddels in mijn geheugen gegrift om daar mijn 'voordeel' mee te doen. Bedankt dus.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook de film of boek "the secret" lezen, maar ik vind de informatie al achterhaald. Termen zoals perceptie en doelen zijn al meer ingeburgerd.

 

Interessant, wat vind jij er achterhaald aan ?

 

Nou "the secret" is the law of attraction.

 

Wat je denkt = is je magnetische lading = wat je aantrekt

 

zo wereld vreemd is het niet meer; immers, met NLP leer je hetzelfde, maar dan dieper. Werkende met goals, visie, tijdlijnen, manifesteren van gebeurtenissen.

 

Veel uitgebreider dan enkel het afstemmen van je gedachten. In de secret laten ze wel het 1 en ander zien; namelijk het visualiseren. Maar diep gaan ze er niet op in.

 

Het komt erop neer dat als je gaat visualiseren je meer bereikt. Net zoals de "vision board" in de film.

 

Mijn vriendin en 1 hebben ook een vision board en soms zitten er 2 of 3 dagen tussen, maar bijna alles "komt uit". Wel leuk.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vriendin en 1 hebben ook een vision board en soms zitten er 2 of 3 dagen tussen, maar bijna alles "komt uit". Wel leuk.

 

:)

 

 

Maar eigenlijk is het dus niet zozeer achterhaald alswel dat het niet al te diep op de materie in gaat.

Persoonlijk vind ik vooral de rol van de quantummechanica hierin erg boeiend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.