• 0

Begin onderneming voor scholier

Beste mede-ondernemers,

 

Ik ben een 17-jarige VWO-scholier met een interesse voor economie, ondernemen en management. Hierom heb ik het, vrij nieuwe, vak Management en Organisatie gekozen. Deel van deze opleiding is het opzetten van een fictieve ondernemen. Fictief ondernemen is een woord wat ik niet lekker vindt klinken, dus wou ik een echte kleine onderneming opzetten. Probleem is dat ik geen idee heb wat voor onderneming.

1. Zijn er ondernemingen, die voor mij als jongere, extra makkelijk of juist moeilijker realiseerbaar zijn?

2. Wat zijn mogelijke problemen waar ik met mijn leeftijd tegenaan kan lopen (en hoe vermijdt ik deze)?

3. Wat is een goeie manier om een behoefte te ontdekken die ik met mijn onderneming kan vervullen? is dit een kwestie van brainstormen of heeft een van jullie hier betere ervaring mee?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp,

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik was ook 17 toen ik startte. Je hebt toestemming van je ouders nodig en 1 van je ouders moet met jou mee om alles bij de KVK in orde te maken. Verder is het niet moeilijk om alles te regelen. Zorg dus wel dat je ouders achter je staan!

 

Verder vind ik het heel moeilijk om serieus genomen te worden. ;) Daar is wel wat extra inzet voor nodig, maar als dat eenmaal lukt is het geen probleem meer.

 

Wees realistisch naar jezelf toe. Heb je de tijd ervoor? Breng ik school in gevaar? Enz... Probeer ook financieel geen risico te lopen, aangezien je ouders aansprakelijk zijn, zullen zij in de problemen komen als jouw onderneming in de problemen komt. Mijn manier is: Ik geef geld pas uit als ik het op mijn rekening heb staan. Simpel.