• 0

Begin onderneming voor scholier

Beste mede-ondernemers,

 

Ik ben een 17-jarige VWO-scholier met een interesse voor economie, ondernemen en management. Hierom heb ik het, vrij nieuwe, vak Management en Organisatie gekozen. Deel van deze opleiding is het opzetten van een fictieve ondernemen. Fictief ondernemen is een woord wat ik niet lekker vindt klinken, dus wou ik een echte kleine onderneming opzetten. Probleem is dat ik geen idee heb wat voor onderneming.

1. Zijn er ondernemingen, die voor mij als jongere, extra makkelijk of juist moeilijker realiseerbaar zijn?

2. Wat zijn mogelijke problemen waar ik met mijn leeftijd tegenaan kan lopen (en hoe vermijdt ik deze)?

3. Wat is een goeie manier om een behoefte te ontdekken die ik met mijn onderneming kan vervullen? is dit een kwestie van brainstormen of heeft een van jullie hier betere ervaring mee?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp,

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik was ook 17 toen ik startte. Je hebt toestemming van je ouders nodig en 1 van je ouders moet met jou mee om alles bij de KVK in orde te maken. Verder is het niet moeilijk om alles te regelen. Zorg dus wel dat je ouders achter je staan!

 

Verder vind ik het heel moeilijk om serieus genomen te worden. ;) Daar is wel wat extra inzet voor nodig, maar als dat eenmaal lukt is het geen probleem meer.

 

Wees realistisch naar jezelf toe. Heb je de tijd ervoor? Breng ik school in gevaar? Enz... Probeer ook financieel geen risico te lopen, aangezien je ouders aansprakelijk zijn, zullen zij in de problemen komen als jouw onderneming in de problemen komt. Mijn manier is: Ik geef geld pas uit als ik het op mijn rekening heb staan. Simpel.

 

Ik heb de ICT/Internet richting gekozen, omdat ik daar al erg lang mee bezig was en ook al bij een bijbaantje professionele ervaringen had opgedaan. Verder zijn de opstartkosten en dergelijke erg laag. Een computer is genoeg en die heb je waarschijnlijk al staan. ;) Maar ja, dan blijft de vraag: Waar ben jij goed in? Wat ligt jou?

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf was ook 16 toen ik voor mij zelf begon op Freelance basis. Ik ging de richting van Webdesign en grafisch ontwerpen op. Serieus genomen worden is inderdaad een probleem waar je tegen aan loopt.

Daar is overheen te komen door een goed, duidelijk en overtuigend verhaal te vertellen. Daarmee dwing je respect af bij de mensen waar je zaken mee doet. Zowel particulier als zakelijk. Toen ik 18 werd heb ik mijn zaak KvK geregistreerd en me blijven toespitsen op de bovengenoemde richting. Nu wordt ik 21, heb ik een VOF ( nog steeds dezelfde bedrijfsnaam ) en een bedrijf in Sales Promotion,Direct Sales en Direct Marketing.

 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat jong Ondernemen juist een groot pluspunt is. Je leert er veel van terwijl je nog je ouders hebt die je kunnen helpen bij de harde klappen die er kunnen vallen.

 

Eigenlijk kan je iedere richting op die je wilt. Zolang je maar een bedrijf opstart waar je geen speciale diploma's voor moet hebben. Geen advocatenkantoor beginnen dus;)

 

Ga anders eens naar een beurs of seminar daar kun je veel adviezen en indrukken opdoen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook begonnen toen ik 17 jaar was. Webdesign & Grafische vormgeving. Nu 2 jaar later, heb ik een eigen Multimedia Bedrijf.

 

Mijn advies is: Zoek iets wat je leuk vindt. Stel dat je later fulltime met het bedrijf in de weer gaat, is het dan nog wel te doen?

 

Voordat je omzet gaat maken, zul je veel tijd & energie in het bedrijf moet steken.

 

Een andere (gouden) tip is het ondernemingsplan. Op de website van de Kamer van Koophandel, staat veel informatie daarvoor.

 

Succes! :)

Full service webbureau. Redfibre.nl. Tot kijk!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.