• 0

Leden werven voor een forum.

Gast Verwijderd account

Naast een webshop voor paard en ruiter artikelen proberen wij een forum op te richten voor particulieren waar zij lekker kunnen kletsen over paarden maar ook vragen kunnen stellen en op deze manier een online gemeenschap voor paarden liefhebbers te maken.

 

Nu is mijn vraag niet hoe je bezoekers trekt want dat is gewoon reclame maken. Maar mijn vraag is meer hoe krijg je mensen zo ver dat ze zich registreren op een nog bijna leeg forum en vooral dat ze gaan posten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 2

.

 

We hadden trouwens al eerder mensen hier die tevergeefs een paardenforum begonnnen zijn.

 

Ze zijn moeilijk aan de praat te krijgen, die paarden ;)

 

Lees "Design For Community" eens, van Derek Powazek (en zie ook de vele andere titels op die link)

Het belangrijkste is in elk geval dat je een groep(je) mensen hebt dat bereid is de boel aan te zwengelen en hier tijd en energie in te investeren omdat ze dit zelf leuk vinden, of er dik voor betaald worden (m.a.w.: erg gemotiveerd zijn) omdat het vaak sleuren aan een ...ehm... :-[, laat me zeggen, erg veel en vaak ondankbaar werk is voordat je kunt spreken van een succesvolle en levendige community. Wat topics starten en dan afwachten tot 'ze' je forum komen bevolken zal niet werken.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Starten met een leeg forum werkt niet. Je hebt een launchteam nodig (of een meervoudig gespleten persoonlijkheid ;) )

 

Een launchteam word een probleem. Een gespleten persoonlijkheid heb ik wel ;D.

Link naar reactie
  • 0

Zo hebben wij het ook eens gedaan, neem dan ook thema's die nu in de paardenwereld "hot" zijn, je kunt dan gevonden worden op die zoektermen in Google.

 

WIj hadden destijds ieder drie "persoonlijkheden", en voerden verhitte discussie met onszelf en de persoonlijkheden van elkaar.

 

Helaas is dit forum (door onze laksheid) alweer verdwenen, maar na een maandje of 2 hadden we toch 45 geregistreerde leden.

 

Oja, en op andere forums verwijzen naar je eigen forum, dit mag niet altijd, maar niet overal zijn ze zo oplettend als hier ;)

 

Succes ermee!

 

Niels 8)

www.playama.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.