• 0

Waar vind ik investeerders?

Hello World, goodmorning.

 

Vraagje, ik ben al enige tijd samen met mijn zaken partner op zoek naar wegen waar ik serieuse inversteerders kan vinden.. Internet is een groot doolhof, waar ik door de bomen het bos niet meer zie! Vaak ziet de site er mooie uit maar als je verder leest denk (ik ) vaak JA oke das wel erg mooi!

En ziet het er in mijn ogen gelijk niet meer betrouwbaar uit! (Ik weet niet of dat wel correct is), maar het gaat om veel geld dus ben je altijd voorzichtig...

 

Ik heb al eens eerder via internet inversteerders gevonden voor mijn andere bedrijf maar ik moet zeggen dat ging ook niet zonder slag of stoot we hebben destijds veel te maken gehad met fakers.. mensen met mooie verhalen en als je een beetje naief bent trap je er zo in, je moest dan eerst geld overmaken om bepaalde kosten te betalen en dan zouden zij het geld daarna contact geven.. gelukkig zijn wij niet van gister en wisten we waar we mee bezig waren... maar goed fijn is het niet!

en dat ging ook niet om een heel hoog bedrag... nu wel vandaar dat ik echt opzoek ben naar een goede serieus site of plek.

 

Ik zou graag met mensen in contact komen die mij kunnen helpen met de juiste info, mischien door ervaringen of door dat je zelf inversteerder bent en mij kunt vertellen waar ik moet wezen!

 

Graag hoor ik het zo spoedig mogelijk!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

;D bedankt voor het aanpassen! wij zijn bezig met het opzeten van een discotheek, club het gaat om veel geld, hoeveel daar zijn we nog mee bezig...

 

uiteraard heb ik al gekeken!!!! en wat ik er uit vond was vooral info wat ik al wist. Wat ik wil weten is vooral hoe kan ik weten waar ik serieus inversterders kan bereiken..

 

In mijn omgeving heb ik al een hoop inversteerders gesproken en er zijn zeker geintereseerde in het consept en ook voor een inverstering.

 

Maar het is nog niet genoeg, ik heb eigelijk geen zin meer om steeds maar te maken te krijgen met fakers...

 

Er moet toch een site zijn met serieuse inversteerders of de juiste info!

Link naar reactie
  • 1

Met alle respect maar je komt niet echt serieus over. Een enorme lading tikfouten en kromme zinnen. Daarnaast opmerkingen als "het gaat om veel geld, hoeveel daar zijn we nog mee bezig...".

 

Ik denk dat als je al eens zou beginnen met je communcatie op een hoger niveau te brengen je een stuk meer kans maakt om de serieuze investeerders te bereiken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

...inversteerders..

 

Investeren heeft niet zoveel met 'vers' te maken. Bovenin het scherm van Higherlevel vind je onder 'extra' het kopje 'columns'. Daar staan allemaal Columns vna Ties van er lan, investeringsexpert. Die columns verhelderen heel veel over investeerders. Het lezen alleen al geeft een helder beeld van het vocabulaire van de wereld van investeerders.

 

Hoe je ze er uit 'pikt' is puur gevoel: een investeerder zal denken als een ondernemer (kansen zien) maar handelen als een bankier (geen onnodig risico lopen). Ze zullen vooral een onderbouwd ondernemingsplan en een fatsoenlijke exploitatiebegroting willen zien. Een investeerder zal nooit van jou geld willen zien om over iets na te denken: iemand die het vermogen heeft om te investeren heeft die paar honderd euro van jou niet nodig.

 

Dat maakt niet iedereen die vantevoren geld vraagt een oplichter: een groot deel zal gewoon tussenpersoon zijn en 'voor jou investeerders zoeken'. Dit is, zoals je zelfs ook al aangeeft een segment waar ook schemerige business voorkomt. De Nebib, zoals hierboven genoemd is een serieuze bemiddelaar.

 

Ook bij die bemiddelaars zul je je gevoel moeten vertrouwen: als ze vooral overkomen als 'eerst geld willen zien', moeten je nekharen toch al overeind gaan staan.

 

Vraag referenties: voor welke bedrijven hebben ze investeerders gevonden? Check die gegevens bij de kvk, en vraag van die bedrijven ook de jaarcijfers op zodat je weet hoe ze ervoor staan. Bel ze op, en ook de investeerder en vraag naar hun ervaringen met de bemiddelaar.

Een bemiddelaar die geen tevreden referenties op tafel kan leggen moet je resoluut de deur wijzen.

 

En last but not least: als je een serieuze indruk wilt maken helpt goed nederlands kunnen schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Oke heel erg bedankt, ik ga het eens allemaal uitpluizen..

 

voor de gene daarboven, even voorde goede orde... ik woon net 2 jaar in Nederland ben van Marokaanse afkomst en doe me best zo goed mogelijk NL te schrijven! mochten er fouten in staan das dan heel jammer.. gelukkig heeft een inversterder mij in het verleden niet eerder afgewezen op mijn spellling! (dat zou bij voorbaat al geen partij zijn voor mij! ) ik heb ook niet gezegt dat ik moeite heb met inversterders vinden, alleen wil ik weten waar ik nog meer op kan letten!!!! (ik heb de titel niet gemaakt! ) is voor me verbeterd! (zonder verder comentaar!)

 

Verder de reden dat ik he niet over bedragen eb is omdat het niet belangrijk is omdat hier p de site te vermelden..dat was namelijk ook mijn vraag niet!

 

Nu wil ik er bij zeggen dat al mij belangrijke papieren (brieven enz plannen rek enz enz ) worden verbeterdt en gecontroleerd voor dat ze de deur uit gaan!

 

En ik werk er hard aan om binnen een jaar foutloos te schrijfen! MAAR Nederlands s een zeer moeilijke taal!

En vind dat ik het al aardig onder de knie heb!

 

mijn vraag was WAAR! niet hoeveel en of welk bedrag!

 

Maar bedankt voor je toevoeging... ik zal het meenemen!

Link naar reactie
  • 0

Het consept is af, (ben alleen nog met de financiering bezig er moet nog een gat van ongeveer 40 % gevuld worden...) Maar verder is het Concept zelf klaar..

 

En het heel lullig om te zeggen, (mijn naam is uitraard niet Marjolein! Mijn naam is Lyla) maar ik heb in o.a forums al zo vaak met racisme te maken gehad dat ik dacht "een ezel stoot zich maar 3 keer" zoals bij mij!

 

en doe echt me best voor mijn nederlands! maar zoals ik al zei is het een zeer moeilijk taal!

 

Zoals de reactie hier boven mensen nemen je vaak al niet serieus als je van buitenlandse afkomst bent (Laat staan Marokaans en vrouw! ) dat besef ik me heel goed, en iedreen die zegt dat het niet zo is heeft er denk ik weinig ervaring mee!

 

En hier ben ik niet op solicitatie maar voor info! dus kan ik hier zelf me best doen om zo goed mogelijk uit me woorden te komen! als ik iets beters kan doen geef gerust sugesties, al doende leert men! en vna je fouten leer je!

Link naar reactie
  • 1

Beste medeleden,

 

Laten we de vraag van marjolein serieus nemen en vooral "on-topic" blijven. Zelf ben ik kampioen tik/spel fouten maken en ik woon al 48 jaar in Nederland.

 

De vraag van Marjolein, "hoe" onderscheid ik de fakers van de echte investeerders en intermediairs is volstrekt legitiem. Ze heeft klaarblijkelijk al de nodige ervaring en dat is alleen maar nuttig.

 

Wat mij zelf betreft, ik zit ook in het vak. Als je de wereld van de investeerders wil verkennen, google je maar wat op mijn naam.

 

Je contatering van de wereld van investeerders vooral bestaat uit fakers is helemaal juist. De "adviseurs" die weten wat ze wel en niet moeten beloven zijn op de vingers van twee handen te tellen, als het niet één hand is.

 

Ook de investeerders die weten waar ze mee bezig zijn en waar je dus wat aan zou kunnen hebben zijn niet dik gezaait. Ik denk dat het aantal tussen de 100 en de 200 ligt, tewijl het aantal partijen dat zich profileert als investeerder op de 2000 geschat moet worden.

 

Het probleem is, dat de investeerders en intermediairs, die er niks van snappen niet eens door hebben dat ze er niks van snappen, dus ze zijn moeilijk te spotten.

 

Mijn advies:

 

- Orienteer je goed. Probeer de nieuwe gids startkapitaal te pakken te krijgen (komt op 10 oktober uit).

- Zorg dat je ervaring opdoet. Praat veel met ondernemers, investeerders en experts en probeer "het spel" onder de knie te krijgen. Het is net een soort dating game. Op een gegeven moment zie je de "creeps"' uit de verte aankomen.

- Betaal niemand vooruit. Hoogstens een paar tientjes voor informatie of contacten.

- Vraag referenties. Goede investeerders zijn bij de insiders bekend en ze hebben allemaal eerder investeringen gedaan. Vraag of je met die lui mag praten.

 

Voor jouw branche is het lastig om zo maar een goede investeerder te vinden. Doe ervarin op. Verken de markt en kijk ook naar andere mogelijkheden om aan geld te komen, zonder je ziel aan de duivel te verkopen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mag ik je vriendelijk bedanken voor je reactie, jammer genoeg zijn er weingig mensen die een reactie kunnen geven zonder kritiek te leveveren om er zelf beter uit te komen , Jammer maar waar!

 

En zeker alle info die ik tegen kom sla ik op als een dik boek! ik onthou alles, en het is inderdaad waar dat het moeilijk is om inversteerders te vinden voor deze brance... maar ze zijn er wel ik heb ook al contacten met serieuze inversteerders die met het consept wat wij hebben ok het risico willen nemen (het zijn inversteerders die ook geinvesteerd hebben in onze andere zaak).. dus van hen weet ik dat ze serieus zijn en hun weten ook dat wij serieus zijn , vertrouwen is er van beide kanten..

En we zullen de rest ook vinden daar ben ik niet bang voor maar zoals me vraag al luiden hoe kan je het herkennen..en is ook moeilijk maar ik dacht misschien is er een bepaald iest waar aan je het kunt merken.

 

En wat je zei over dat er tussen de 100 en 200 ECHT serieus grote inversterders zijn is erg interesant..

 

Mar goed zo als je wel merkt in mijn reacties ben ik niet op mijn mondje gevallen en sta me mannetje wel en laat me niet snel uit het veld slaan!

 

met lef en durf ben ik verder gekomen dan heel veel andere! en dat zonder dat ik PERFECT Nederlands schrijf!

 

Dat zegt denk ik al genoeg! Ik ben een zeer gedreven onderneemster en wil gewoon alles weten wat er te weten valt over het (suc6 vol ondernemen)

 

fijne dag verder Groetjes (Lyla) hhih

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier heb je denk ik wat aan. Komt uit de Gids Startkapitaal:

 

Niet alleen ondernemers maken fouten, ook investeerders. Ik raad ondernemers aan meteen te stoppen met de onderhandelingen als investeerders met één van de onderstaande eisen komen. Dan kan de samenwerking namelijk onmogelijk iets worden, omdat die de noodzakelijke wederkerigheid mist.

 

Investeerders gaan de fout in, indien zij:

 

1. Uitsluitend in rendement en fiscaliteit geïnteresseerd zijn.

Echte investeerders zijn geïnteresseerd in de ondernemer, zijn plan en zijn aanpak. Is het een goede ondernemer en doet hij verstandige investeringen, dan is rendement daarvan het gevolg. Rendement is nooit een doel op zich en fiscaliteit is een luxeprobleem. Ik ken persoonlijk wel meer dan 100 particuliere investeerders en er woont er niet één in België.

2. 51 Procent aandeel of zeggenschap eisen.

De ondernemer is de baas. Het is een slechte zaak als de investeerder op de stoel van de ondernemer gaat zitten. Dat is niet zijn taak. Een goede investeerder helpt de ondernemer de baas te blijven over zijn eigen zaak. Als de investeerder substantieel meer investeert dan de ondernemer, worden er afspraken gemaakt dat de investeerders kunnen ingrijpen als het mis gaat. Ingrijpen en misgaan zijn dan wel netjes gedefinieerd.

3. Honorarium, salaris of vaste vergoeding vragen.

Investeerders investeren en zijn geen interim manager of adviseur. Ze investeren niet alleen geld, maar ook tijd. Daarvoor zijn ze aandeelhouder. Geld onttrekken aan de onderneming is niet slim als je het er eerst zelf in moet stoppen. Een soort sigaar uit eigen doos, die de overheadskosten opjaagt en de levenskansen van de onderneming ernstig in gevaar brengt.

4. Een andere agenda hebben dan de ondernemer.

Dat is bijvoorbeeld het geval als de investeerder exclusief goederen en diensten wil leveren, snel winst wil maken, terwijl de ondernemer wil en moet investeren. Of als hij andere toekomstplannen voor de onderneming heeft als de ondernemer zelf.

Investeerder en ondernemer moeten dus beide dezelfde motivatie hebben om hun tijd en geld in de onderneming te steken, anders gaat het mis.

5. Garanties vragen van de ondernemer zelf.

Investeerders verstrekken risicodragend vermogen. Dat betekent dat het geld van de investeerder risico draagt. Daarvoor krijgt de investeerder ook een (winst)aandeel in de onderneming. Als de investeerder dat risico niet wil lopen, moet hij niet investeren. Het is uit den boze, dat een investeerder (privé)garanties vraagt of krijgt van de ondernemer voor als het mis gaat. Samen uit samen thuis, dat is het motto.

 

Beuk van de Vecht, Utrecht

http://www.beursplein3.com

 

Komt uit een artikel in Computable: http://www.computable.nl/artikel.jsp?id=1304581

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

bedankt dit is zeer nuttige info... het zijn eigelijk de dingen die je in je achterhoofd wel weet! maar soms komen ze met hele mooie verhalen en dan ga je twijfelen! maar wat al gewoon zo is luister naar je onderbuik gevoel! das heel belangrijk!

 

en gewoon bij je gevoel blijven dan zit het vaak goed! maar toch fijn om het ook even zo op papier (scherm ) te zien!

 

ik zal een op de site kijken die er bij staat... groetjes

Link naar reactie
  • 0

Lyla, mijn complimenten voor je Nederlands. Voor iemand die pas twee jaar in Nederland is, doe je het erg goed.

 

Om serieuze investeerders te vinden, kun je het beste contact opnemen met investeerdersnetwerken. De organisaties daarachter hebben meestal reeds een goede screening gedaan. Neem bijvoorbeeld contact op met Nebib (www.nebib.nl) of met Tiin (www.tiin.net).

 

Succes toegewenst.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de naam NEBIB al vaker voorbij zien koemn en zal er zeker eens een kijkje nemen en ik ben al (LID of hoe noem je dat ?) van een aantal netwerk groepen..(ik weet niet hoe je dat in de juiste benaming noemt)

en daar heb ik heel veel aan gehad en nog steeds .. en is nog leuk ook je doet veel leuke en goede contacte op...

 

Dank je wel!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de naam NEBIB al vaker voorbij zien koemn en zal er zeker eens een kijkje nemen en ik ben al (LID of hoe noem je dat ?) van een aantal netwerk groepen..(ik weet niet hoe je dat in de juiste benaming noemt)

en daar heb ik heel veel aan gehad en nog steeds .. en is nog leuk ook je doet veel leuke en goede contacte op...

 

Dank je wel!

 

 

Ik ben (ook) van NeBIB. We zullen je met van alles kunnen helpen, vooral om "het spel" onder de knie te krijgen en om andere ondernemesr te ontmoeten, maar ook wij zullen moete hebben om voor een discotheek investeerders te vinden, ongeacht de kwaliteit van de ondernemers en het plan. Dat zelfde geld voor netwerken als TIIN, ABNAmro, Schretlen, Meesters van de Toekomst en Maxwell, die ondernemers en investeerders bij elkaar brengen voor Nieuwe Innovatieve Bedrijven.

 

Er zijn denk ik wel investeerders voor horeca, maar die zitten niet in bovengenoemde netwerken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.