• 0

Idea Broker Website

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit zelf niet in het investeerders- en durfkapitaalnetwerkwereldje (spatiefoutvrij ;D), maar ik vind het wel interessant klinken. Ik zou zelf wel op zo'n website willen rondkijken, op zoek naar ondernemingen om in te investeren, participeren, of op een andere manier mee samen te werken.

 

Mits de kwaliteit enigszins goed is. Screening van identiteit, geloofwaardige cv's, realistische verhalen en dat soort dingen. Geen jan487@hotmail.com die op zoek is naar een miljoentje via paypal om een keten van internetziekenhuizen in zuidoost-Azië op te zetten.

Link naar reactie
  • 0

www.cambrianhouse.com

 

Versie 2.0 is nu uitgetest (en werkt inmiddels flink traag met de 6000 ideeën waar aan gewerkt wordt), versie 3.0 komt er aan, en is veel belovend!

 

Iedere 6 weken stemmen de deelnemers welke ideeën door zouden moeten gaan, vervolgens samenwerken aan een idee en aandacht geven. Allemaal nog wat speels, maar je bent wel gelijk eigenaar van een bedrijf.

 

Helemaal leuk, verder geen verbintenis mee overigens!

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 1

 

Misschien is het slim eens op zoek te gaan naar vergelijkbare/identieke initiatieven en dan vooral naar die honderden startups die al weer kopje onder zijn gegaan. Komt volgens mij door gebrek aan kwaliteit aan de input-kant (investeerders hebben geen tijd om zich door de rijstebreiberg van slechte voorstellen heen te vreten voordat ze die paar juweeltjes vinden) en gebrek aan kwaliteit aan de output-kant (weinig investeerders op zulke sites). Je hebt dus behoefte aan een matcher die investeerders interesseert en voorstellen selecteert. En daar heb je helemaal geen website voor nodig.

 

Investeerders zijn met een beetje moeite wel te vinden en met iets meer moeite ook te bereiken. Starters die die moeite niet doen, zijn de moeite ook niet waard. Die vallen bij de eerste barriere immers al om...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Leeftijd is niet van belang. Als ondernemer zul je je stoute schoenen moeten aantrekken. Op stap om de concurrentie te bekijken, er op uit om leveranciers te vinden, de straat op om ideeën te vinden voor je marketing. Gaandeweg doe je ook ideeën op over mogelijke financieringsbronnen. Een ondernemer die thuis gaat zitten wachten tot alle hulp wordt aangereikt, is geen ondernemer. Jong of oud: maakt niet uit.

 

Vraag maar aan je pa: als hij zijn klanten al aanraadt te investeren in ondernemers, dan toch tenminste ondernemers met een goede voorbereiding en initiatief. Waarschijnlijk is het merendeel van zijn klanten niet eens geïnteresseerd, want investeren is niet perse hetzelfde als vermogensbeheer. Heeft een iets ander risicoprofiel...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Hallo Matthiaz,

 

De situaties in België en Nederland kunnen enigzinds verschillen, en daarmee de behoefte aan een site als de uwe ook. Net als Twalevel ken ik zat jonge mensen die geld voor hun start-up hebben verkregen van volstrekte vreemden. Ik kan de overige argumentatie van Twalevel ook onderschrijven. Ik ben van mening dat hij het goed ziet. Zelf ben ik van een BAN zoals u dat noemt. Een private wel te verstaan. Ik ben daarmee enerzijds ervaringsdeskundige op dat gebied, maar mijn mening kan ook gekleurd zijn door die ervaring en door andere belangen.

 

Voor uw idee is het van belang om goed rond te kijken naar de initiatieven die u voorgegaan zijn. Sommige initiatieven zijn gelukt, maar de meeste stranden. Er is dus al veel geëxpirimenteerd in de praktijk en daar kan u uw voordeel mee doen.

 

Zelf ben ik in de loop der tijd in het gedrag van ondernemers en investeerders in samenhang met risicodragend vermogen een aantal "wetmatigheden" tegengekomen. Een aantal van die wetmatigheden zal ik hieronder schetsen. Het betekent niet dat die wetmatigheden ten alle tijden gelden, maar wilt u er omheen, dan moet u m.i. met goed onderbouwde argumentatie komen.

 

Een aantal van die ervaringen mijnerzijds zijn:

 

- Investeerders zijn niet geïnteresseerd in goede ideeën of mooie plannen, ze zijn alleen geïnteresseerd in ondernemers die weten hoe ze geld gaan verdienen.

- Investeerders trekken zich ook niets aan van de mening van adviseurs of experts over de haalbaarheid van een bepaald initiatief. Ze bepalen zelf wel of ze het wat vinden.

- Investeerders zijn lui. Ze gaan niet zoeken in een berg informatie of achteraansluiten als er leuke participaties worden uitgedeeld. Ze willen persoonlijk geholpen worden en allemaal het gevoel krijgen dat zij de beste participaties het eerste mogen beproeven.

- het screenen van ondernemers, ideeën en plannen is arbeidsintensief handwerk. De benodigde informatie daarvoor moet je zelf boven water zien te krijgen. Ondernemers, met name de goede gaan geen questionairs invullen, tenzij zij ervoor betaald worden. Mensen die een beetje kunnen screenen zijn schaars en duur.

- Meestal valt er trouwens helemaal niets te screenen en moet er eerst gecoached worden. De ondernemer moet begeleid worden om zijn ideeën op papier te krijgen en de strategie helder te formuleren, zonder dat de coach op de stoel van de ondernemer gaat zitten

- Er is niemand die voor de toegevoegde waarde gaat betalen. De investeerders betalen niet, de ondernemers betalen niet, de overheid betaald niet en eventuele succesfee's leveren erg weinig op. Dus u heeft geen businessmodel.

- Daarnaast is de match met de juiste investeerder ook van belang. De ene investeerders heeft een succesrate van 10% (en is daar trots op) de andere investeerder heeft een succesrate van 80%. Het maakt voor de ondernemer dus heel wat uit met welke investeerder die in zee gaat.

- Sites waar gehandeld wordt in aandelen trekken hele obscure individuën aan. Voordat een ondernemer met de billen bloot op het internet gaat zal u iets moeten verzinnen om alle onanerende creeps bij die leuke jongens en meisjes weg te houden.

- Als laatste obstakel is het wettelijk verboden om publiekelijk effecten aan te bieden, tenzij daarvoor vergunning is verleend (krijgt u niet) of het minimum verkrijgbare participatiepakket de 50.000 euro te boven gaat.

 

Zeker een interessant idee, waar over gediscussieerd kan worden, maar vooral ook een uitdaging om bovengenoemde obstakels te overwinnen.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

 

Maar, het hoeft niet noodzakelijk een website te zijn. Een onderneming met een kantoor zou bijvoorbeeld ook een optie kunnen zijn. Een soort van interim kantoor. Een kantoor dat dan niet de juiste mens voor de juiste job zoekt. Maar één dat het juiste idee voor de juiste investeerder zoekt. ;D

 

 

Hallo Matthiaz,

 

Die kantoren bestaan. Ons bedrijf werkt zo. Het businessmodel houd echter niet over. De service is kostbaar en het is lastig om er geld mee te verdienen.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.