• 0

Voorraad goederen - mutatie op balans?

Goedendag,

 

Ik ben even benieuwd hoe het in z'n werk gaat om de post "voorraad goederen" goed bij te houden. Ik maak na elk kwartaal een balans op, maar het lijkt me een erg gedoe om van elk verkocht object te kijken wat de inkoopprijs was, en dat dan weer van m'n voorraad goederen af te halen in m'n balans.

 

Prettig Weekend.

 

Kevin!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Kevin,

 

Dat lijkt me een goed idee om als je iets verkoopt te weten wat het gekost heeft en het afboeken van het verkochte product op je balans hoort bij fatsoenlijk administreren (als je het bij aankoop ingeboekt had).

 

Persoonlijk zou ik ook het factuurbedrag boeken bij omzet en als er niet meteen betaald is een debiteur aanmaken. Als de debiteur betaald kan je het weer bijboeken bij "bank" an afboeken bij "debiteuren".

 

Dit hele proces van boeken heet boekhouden en dat hoor je te doen volgens bepaalde regels. Het hoort bij het ondernemen. Overigens zijn er uitstekende hulpmiddelen voorhanden en is het ook geen slecht idee ons een te gaan praten met een boekhouder. Die kan je helpen. Als je zelf het werk doet is het niet zo duur. De boekhouder laat je zien hoe je dat het beste kan doen en controleerd het uiteindelijke resultaat. Boekhouders zijn vooral hun geld waard als de belastingaangifte gedaan moet worden.

 

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.