Momenteel bezig met schrijven ondernemersplan, healthy fastfood concept.
Heb nog geen pand, kan overal aan schattingen komen betr. inventaris, goodwill, apparatuur, personeelskosten, etcetera
Maar, omdat er nog niks is, val ik iedere keer tussen wal en schip. Ik twijfel aan ieder bedrag, omdat het nog even kan duren voordat het concreet wordt, is het iets om een veiligheidsmarge bij dingen als verbouwingskosten, installatiekosten en leveringen etc. erbij bovenop te drukken, stel iets van 5%?
Voor zover ik weet, moet je de start-up kosten behoorlijk uitgewerkt hebben, eenmaal het geld beschikbaar, kan je niet aankomen met : eeh, 't is inmiddels iets duurder geworden, de verbouwing duurt langer dan gedacht. Hoe pak ik dit aan?
Of beter een budget in te stellen?
Doel is om een uiteindelijk zo reeel mogelijk kostenplaatje qua investering te krijgen, om de boer mee op te kunnen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sascha
sascha
Momenteel bezig met schrijven ondernemersplan, healthy fastfood concept.
Heb nog geen pand, kan overal aan schattingen komen betr. inventaris, goodwill, apparatuur, personeelskosten, etcetera
Maar, omdat er nog niks is, val ik iedere keer tussen wal en schip. Ik twijfel aan ieder bedrag, omdat het nog even kan duren voordat het concreet wordt, is het iets om een veiligheidsmarge bij dingen als verbouwingskosten, installatiekosten en leveringen etc. erbij bovenop te drukken, stel iets van 5%?
Voor zover ik weet, moet je de start-up kosten behoorlijk uitgewerkt hebben, eenmaal het geld beschikbaar, kan je niet aankomen met : eeh, 't is inmiddels iets duurder geworden, de verbouwing duurt langer dan gedacht. Hoe pak ik dit aan?
Of beter een budget in te stellen?
Doel is om een uiteindelijk zo reeel mogelijk kostenplaatje qua investering te krijgen, om de boer mee op te kunnen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag