• 0

Inkopen uit duitsland VAT???

Hallo, allemaal

ik ben van plan om een paar of eerst 1 minibike's uit duitsland weg te gaan halen, maar nu is mijn vraag waar moet ik allemaal rekening mee houden. Ik ben al een beetje hier opzoek geweest en ben een heel stuk wijzer geworden.

 

Maar heb nu een paar vraagjes.

Hij zegt iets in de mail over de vat(included VAT ) maar wat bedoelt hij daarmee, BTW??. Dat heb ik tenminste ergens gelezen.

Ik heb ook nog een onduidelijk punt want uit duitsland moet je dan wel of geen invoerrechten betalen, want vanuit china weet ik dat het wel moet, maar ben nog niet zeker of het bij duitsland nou wel of niet moet.

 

Weten jullie ook nog iets waar ik zeker rekening mee moet houden of hoeft dat eigenlijk niet.

 

Hoop dat jullie antwoord weten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee dat is helemaal niet zo hij zei als ik nu wilden betalen( met BTW) is het.. 107 euro en dan ook nog verzendkosten voor 1 bike is 33 euro maar een pallet is dan veel goedkoper voor mij.

maar hij kan dat dus wel gewoon doen, ik hoef verder nergens rekening mee te houden of wel....?

 

Link naar reactie
  • 0

Niet echt vriendelijk.

 

Ik denk dat je het volgende in gedachte moet houden; tot welk bedrag mag ik `bijverdienen`? Ga ik over dat bedrag moet ik me dan registreren bij kvk en een btw-nummer aanvragen? Als je toch een btw-nummer gaat aanvragen, kan je dan niet beter uit het buitenland aankopen doen exclusief btw?

 

Die vragen wijzen je denk ik wel in de goeie richting, zoals eerder genoemd is de belastingdienst site een goede bron van informatie..

Link naar reactie
  • 0

dat is mijn bedoeling wel ja, met winst verkopen. Maar vind het niet echt een hobbyisme, gewoon wat geld verdienen.

Maar moet ik verder ook nog ergens rekening mee houden dan?

 

 

Als ik je verhaal zo lees ziet de belastingdienst het wel als hobby.

Je kunt dan wel een BTWnummer krijgen, maar verder zul je de belastingdienst moeten overtuigen dat je een echte ondernemer bent.

Zo zie je maar weer. Het beste is gewoon doen. Door schade en schande wordt je wijs.............

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.