• 0

ondernemer uit de put helpen

graag jullie advies:

 

het gaat om een bedrijfje wat niet meer ingeschreven staat bij de KvK en weer opnieuw een doorstart wil maken. De gene heeft ook een negatief bkr en krijgt als hij zich wil inschrijven geen bankrekening.

 

nu is aan mij gevraagd of ik een lopende rekening van mij een en/of rekening van wil maken. Maar dat lijkt me geen optie.

 

of ik schrijf me in en ga van start, en komt diegene bij mij indienst. Maar dit vind ik een te groot risico wbt aansprakelijkheid (koophuis enz), en ik heb het vermogen niet om een bv op te richten wat mijn voorkeur zou hebben.

 

Het antwoord is eigenlijk wel duidelijk, maar misschien weet iemand anders een oplossing?

 

alvast bedankt :)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

graag jullie advies:

 

het gaat om een bedrijfje wat niet meer ingeschreven staat bij de KvK (bestaat dan eigenlijk niet)

Inschrijving of niet zegt niets over het bestaan van het bedrijf. Niet ingeschreven staan is wel een economisch delict.

de gene heeft ook een negatief bkr en krijgt als hij zich wil inschrijven geen bankrekening.

 

nu is aan mij gevraagd of ik een lopende rekening van mij een en/of rekening van wil maken. Maar dat lijkt me geen optie.

Wat is het doel van je hulp? Wat wil je bereiken?

Link naar reactie
  • 0

ja dat begrijp ik heel goed, daarom staat de boel nu ook stil.

 

het doel is dat ik graag zie dat die gene het gewoon weer alles op de rit heeft en het goed krijgt. En ik wil graag helpen, maar dan zet ik teveel op het spel. Daarom vroeg ik me af of er niet instanties zijn die wel bankrekeningen kunnen openen zodat ze het weer op de rit krijgen....

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval vraagt zo'n situatie erom dat je uiterst voorzichtig bent. Laat je niks op de mouw spelden door lieden die constructies aanbieden waardoor je in een klap van het probleem verlost bent.

 

Een (bureaucratische) oplossing kan zijn om een aanvraag BBZ te doen bij de gemeente. Deze hele procedure is echter alleen zinvol als het bedrijf in de kern levensvatbaar is. Als er alleen maar schulden en mooie plannen zijn dan zal het lastig worden om via de BBZ tot een oplossing te komen.

 

Wat voor soort bedrijf is het?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Laat hem vooral zichzelf uit de put helpen door het probleem niet bij anderen neer te leggen. Een negatieve BKR-registratie blijft 5 jaar staan. In de tussentijd kan hij prima ergens (niet bij jou) in loondienst werken totdat hij genoeg heeft opgebouwd om zijn bedrijf weer op te starten.

Link naar reactie
  • 0

het gaat om een bedrijfje wat niet meer ingeschreven staat bij de KvK en weer opnieuw een doorstart wil maken. De gene heeft ook een negatief bkr en krijgt als hij zich wil inschrijven geen bankrekening.

 

Doet de KVK tegenwoordig in bankrekeningen?

 

Volgens mij niet. Ik bedoelde het meer in samenhang. Als het goed is heb je bij inschrijving ook een bankrekeningnummer nodig om je bedrijf te voeren.

Link naar reactie
  • 0

 

Blijkbaar heb je er niet voldoende vertrouwen in om zelf als katvanger op te treden. Krijg je alleen maar zielige verhalen te horen of heb je het gevoel dat degene die je wil helpen echt serieus probeert uit het moeras te komen? Het is namelijk een typisch oplichtersverhaal...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oplichter of niet, ik zou als ik jou was in ieder geval geen risico's nemen. Ook voor de persoon in kwestie lijkt het me een beter idee in loondienst te gaan en eerst maar weer eens alles goed op de rit te krijgen, vóór hij (ondernemers)risico's neemt.

Link naar reactie
  • 0

@jmr2s

 

Door medelijden werd nog nooit iemand geholpen. Vraag jezelf af wat je met deze actie wilt bereiken. Heb je echt de mogelijkheden om het genoemde bedrijfje er bovenop te helpen of is het meer een zaak van "goede daad verrichten"?

 

In het laatste geval kan je beter veel afstand nemen, want zelfs als het een zaak ter goeder trouw betreft, kan jij het niet redden. Soms lopen de dingen niet zoals je ze graag zou willen zien. Dat is nu éénmaal zo. Het kan geen kwaad om iemand het beste te gunnen, maar vaak kan je daar het beste invulling aan geven door eerlijk je visie en (on)mogelijkheden te noemen.

 

Succes!

Henk

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Oplichterij is 0, medelijden is 1, iemand steunen waar je belief in hebt is een ander point of view.

Als het bedrijf inderdaad potentie heeft om een doorstart te maken, bekijk dan alle voor- en nadelen (zowel de werkbare als de financiële). Hierin zelf alle ins- en outs bekijken, is gezien bovenstaande reactioes geen optie.

Er zijn instanties die hier expertise in hebben. Kijk bijvoorbeeld eens op deze startpagina, waar je onder diverse onderwerpen hierover informatie kan inwinnen. Laat het bedrijf (en/of de persoon) onder de loupe nemen. Als het er inderdaad goed uitziet, dan kun je alsnog bedenken/beslissen om samen met die persoon een doorstart te maken.

 

Hierbij wil ik wel opmerken dat, gezien je reactie

Maar dit vind ik een te groot risico wbt aansprakelijkheid (koophuis enz)
, dit sowieso al geen uitgangspunt is als je daadwerkelijk wilt gaan ondernemen. Dan is het beter om je er in zijn geheel niet in te verdiepen. Want of het bedrijfs na de check wel of geen potentie heeft.... Dit risico zal er altijd zijn.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als ik je bericht goed begrepen heb ben je zelf ook een ondernemend typetje, aangezien je de mogelijkheid heb om hem in dienst te nemen kan je hem ook op freelance/franchise basis inhuren als jij de marketing strategie bepaalt van het betreffende product of dienst.

BOB.thumb.jpg.8182a18938d41f24f63b22efacdffc9e.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.