• 0

particuliere factuur sponsoring

Beste heer / mevrouw,

 

ik zit met een probleem, ik in opdracht van school een sociaal project gedaan in een bejaardenthuis. hier moesten we ook financiele middelen vergaren in de vorm van sponsoring. In ruil hiervoor werden de sponsoren met naam en toenaam vernoemd in de krant.

 

het probleem is als volgt een van mijn sponsors wil een factuur. nu ben ik een particulier en kan ik dus geen BTW factureren. in ieder geval volgens mij niet. alhoewel ik las net ergens anders (weet helaas de site niet meer) dat je als particlier wel BTW kon factureren als je echt een wederdienst deed in ruil voor de sponsoring, wat ik dus wel heb gedaan.

 

om een lang verhaal kort te maken, hoe moet ik die factuur opstellen.

 

hoop op een snelle reactie.

 

jochem vredeveld

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

het probleem is als volgt een van mijn sponsors wil een factuur. nu ben ik een particulier en kan ik dus geen BTW factureren.

 

Je haalt dingen door elkaar. Hij zegt niet "ik wil dat je BTW heft", hij zegt "ik wil dat je een factuur stuurt". BTW heffen is geen recht van de klant, maar een plicht die door de overheid aan ondernemingen wordt opgelegd. Jij bent kennelijk niet BTW-plichtig en mag en moet dus geen BTW heffen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.