Spam op mailadressen van Higherlevel

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Als je je registreert bij Higherlevel moet je je emailadres invullen. Dat is goed en wel. Maar door dit te doen wordt je emailadres wel zichtbaar voor spamrobots, waardoor ik nu voor het eerst last van spam ben beginnen te krijgen. Het jammere is dat ik nu, door higherlevel, al in hun bestanden zit en deze suggestie voor mij te laat komt.

 

(Ik kwam erachter door in google op mijn emailadres te zoeken en kwam hier uit.)

 

Ik stel hierbij dus voor:

 

1. Het niet verplicht te maken je emailadres in te vullen, of:

 

2. Je emailadres onzichtbaar kunnen maken.

 

[titel aangepast - mod]

Ideas worth spreading op Ted Talks, zie ook Change This.

Link naar reactie

Spamrobots lezen de code van een webpagina uit, en die code wordt verhaspeld zodat je e-mailadres niet uit te lezen valt. Bekijk maar eens de bron van je profielpagina, daarin staat jouw e-mailadres als

 

mailto:alfr
edsvan
dijk@
79;ahoo.c
om">alf
72;edsvan
dijk@y
ahoo.c
om

 

Ik ben dus wel bneieuwd naar wat voor spammail je hebt gekregen, en of we kunnen zien hoe men daar aan is gekomen. Zou je wat info online willen zetten?

 

(P.S. Even dit topic in het juiste board gezet)

Link naar reactie

@Jeroen,

 

Niet helemaal hetzelfde maar toch gerelateerd. Er zijn forum's waar je aan kan geven of je wilt dat je posting wordt verborgen voor search engines. Dit zou voor HL wellicht ook een goede functie zijn.

 

Soms zit je als ondernemer met vragen die je graag op HL zou willen stellen, maar als deze vraag vervolgens jarenlang hoger in google staat als je eigen bedrijf ;) , dan kan dat je er soms van weerhouden om de vraag te stellen.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie

@Jeroen,

 

Niet helemaal hetzelfde maar toch gerelateerd. Er zijn forum's waar je aan kan geven of je wilt dat je posting wordt verborgen voor search engines. Dit zou voor HL wellicht ook een goede functie zijn.

 

Soms zit je als ondernemer met vragen die je graag op HL zou willen stellen, maar als deze vraag vervolgens jarenlang hoger in google staat als je eigen bedrijf ;) , dan kan dat je er soms van weerhouden om de vraag te stellen.

o.a. gebruik van rel="nofollow", maar dat gaat vooral om links...

Link naar reactie

Ik heb net ook even op je emailadres gezocht, maar ik kreeg 0 resultaten.

 

Ik had het inmiddels al veranderd.

 

Probeer het maar eens: voer een e-mail adres in in het profiel van higherlevel, maak het niet onzichtbaar en laat het staan totdat de verandering zichtbaar wordt voor zoekrobots. En zoek dan op het e-mailadres.

 

Ik heb dat gedaan en als een resultaat zit ik nu in de bestanden van de spambedrijven.

 

 

Spamrobots lezen de code van een webpagina uit, en die code wordt verhaspeld zodat je e-mailadres niet uit te lezen valt. Bekijk maar eens de bron van je profielpagina, daarin staat jouw e-mailadres als

 

Code:

mailto:alfr

edsvan

dijk@

79;ahoo.c

om">alf

72;edsvan

dijk@y

ahoo.c

om

 

 

Ik ben dus wel bneieuwd naar wat voor spammail je hebt gekregen, en of we kunnen zien hoe men daar aan is gekomen. Zou je wat info online willen zetten?

 

Het kan zijn dat je deze bron opgevraagd hebt nadat ik mijn emailadres onzichtbaar heb gemaakt. Als dat niet zo is weet ik ook niet hoe ze eraan zijn gekomen, maar ze zijn eraan gekomen.

 

ik kan je niet mijn spamberichten geven omdat ik ze inmiddels heb verwijderd. De eerste waren van "Bank of America" die me erop attendeerde dat geprobeerd was in mijn PayPal account in te breken vanuit verschillende computers en of ik niet even mijn gebruikersnaam en wachtwoord kon bevestigen. Ik maak geen gebruik van PayPal. Daarna werd mijn email verder verspreid en nu krijg ik elke dag een stuk of wat spamberichten.

 

Ik ben verschillende keren van emailadres veranderd omdat ik geen spam wil hebben. Dit emailadres heb ik nu twee jaar zonder spam te krijgen, en dat bereikte ik door mijn emailadres nergens in te vullen. Ik hoopte dat higherlevel veilig was ... maar ik keek niet goed genoeg.

Ideas worth spreading op Ted Talks, zie ook Change This.

Link naar reactie
Ik ben verschillende keren van emailadres veranderd omdat ik geen spam wil hebben.

 

Niemand wil spam hebben, maar het is nu eenmaal een gegeven dat je er onherroepelijk een keer aan moet geloven.

 

In plaats van je daaraan te ergeren kun je beter zorgen dat je een goed spam-filter hebt - dat scheelt ook weer in het eens in de zoveel tijd iedereen op de hoogte moeten stellen dat je weer je email adres hebt gewijzigd.

 

[offtopic]Ik krijg de laatste tijd erg veel Duitse spam binnen, en op een of andere manier is in Outlook de "Mark as Junk" functionaliteit helemaal verdwenen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?[/offtopic]

Link naar reactie

Ja ik ga nu naar het postkantoot en een nieuwe rol postzegels halen :-)

 

Hoeft niet, gewoon het info@ email adres gebruiken.

 

edit: en gelijk een reaktie:

Bedankt voor uw mail!

 

Ik ben tijdelijk afwezig, maar zodra ik kan reageer ik op uw bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Annie

 

www.LogoLogics.nl

 

edit 2: Vorige week vrijdag op HL geregistreerd...

Link naar reactie

Vandaag spam ontvangen van een logo ontwerper

 

 

 

Gewoon terugspammen, zeg ik!

 

 

 

 

Deze "sukkel"reageert maar even op je "laffe"en zelfs onwettige actie om hier mijn prive gegevens openbaar te maken!

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Auteursrechtvoorbehoud

Niets uit deze publicatie mag zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van SIDN worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, worden opgeslagen in een gegevensbestand of worden overgezonden, in welke vorm dan ook, elektronisch, mechanisch, door middel van opname of anderszins. Voor Deelnemers geldt dit voorbehoud onverkort, behoudens redelijkerwijs noodzakelijke verveelvoudigingen of openbaarmakingen ten behoeve van de werkzaamheden van Deelnemers, zoals vermeld in de Reglementen voor Deelnemers.

 

Elk gebruik van deze informatie voor commerciële of reclamedoeleinden of soortgelijke activiteiten, is expliciet verboden en tegen overtreding van dat verbod zal worden opgetreden. Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) verzoekt te worden geïnformeerd bij constatering van dergelijke activiteiten of enig vermoeden daarvan.

Copyright © 1996-2006 Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Als 1 mailtje sturen naar leden die zelf hun mail adres ter beschikking stellen aan anderen, spammen, is dan weet ik het niet meer.

 

Deze sukkel ( zeer respectvol hoor ) biedt alvast de excuses aan voor het blijkbaar grote "ongemak"van dat ene mailtje in je mailbox.

 

???

 

Wat jij hier doet gaat veel verder dan spammen, dan wel prive gegevens openbaar maken.........daar heb ik me niet schuldig aan gemaakt in ieder geval.

Verder vind ik het vreemd dat iemand die net als ik probeert een onderneming aan de man te brengen en dus zonder twijfel zelf ook anderen op de 1 of andere manier ongevraagd zal benaderen met zijn manier van reclame maken, hier zo hard oordeelt over een ander.

 

Ik verwacht dan ook een volwassen reactie door mijn prive gegevens hier weg te halen...........zeer kinderachtig en lage reactie voor een "ondernemer" maar das mijn mening.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Zo geredeneerd moet u ook niet klagen dat uw gegevens op internet staan. Die heeft u immers zelf ook ter beschikking gesteld toen u uw bedrijf opstartte.

 

Iedereen kan aan uw gegevens komen via de KvK en de SIDN. Wie spamt moet niet zeuren over tegenacties. Het is uw eigen verantwoordelijkheid niet bekend te worden als spammer. U had ook eerst kunnen onderzoeken of uw actie wel het gewenste resultaat zou opleveren.

 

Dit was hopelijk een wijze les. Al ben ik het met u eens dat de reacties op uw actie best aan de scherpe kant waren.

Link naar reactie

Zo geredeneerd moet u ook niet klagen dat uw gegevens op internet staan. Die heeft u immers zelf ook ter beschikking gesteld toen u uw bedrijf opstartte.

 

Iedereen kan aan uw gegevens komen via de KvK en de SIDN. Wie spamt moet niet zeuren over tegenacties. Het is uw eigen verantwoordelijkheid niet bekend te worden als spammer. U had ook eerst kunnen onderzoeken of uw actie wel het gewenste resultaat zou opleveren.

 

Dit was hopelijk een wijze les. Al ben ik het met u eens dat de reacties op uw actie best aan de scherpe kant waren.

 

 

Fijn te merken dat er ook "normalere"reacties op dit forum komen.

Eerst en vooral ben ik hier terecht gekomen als zelf zoekende starter die zijn weg tracht te vinden.

 

Ten tweede heb ik de gegevens aan mijn host ter beschikking gesteld die zelf en bij die gegevens vermeldt UITDRUKKELIJK dat dit niet mag gepubliceerd/openbaar gemaakt mag worden, wat hier dus wel gebeurd en diegene die MIJ dus beschuldigt van spammen ( wat niet mijn hobby is en slechts 1 bescheiden mailtje was en niemands PRIVE adres en telefoon nummer publiceren was..............) zichzelf 10 keer erger schuldig maakt aan dat waar hijzelf zo een ophef over maakt. ???

 

Ikzelf krijg ook genoeg ongewenste mail in mijn postvak, ik ga ze echter niet uitmaken voor sukkels en eikels en wat ik hier al allemaal voor denigrerende praat heb gelezen.Ik stel een filter in of klik ze weg.

Zo kan het ook,toch?

 

 

 

 

Link naar reactie

Hmmm. Scherp?

 

Als je een beetje rondkijkt op dit forum, dan is duidelijk dat veel bezoekers niet gediend zijn van ongevraagde promotie. Niet op het forum en niet in onze mailboxen. Wie daar met z'n grote schoenen doorheen struint, loopt het risico in de doornen te belanden. We zoeken nl standaard uit WIE de spammer is, WAAR hij/zij gevestigd is, aan WELKE ondernemingen hij/zij verbonden is en of die elders ook als SPAMMERT aangemerkt staan.

 

Als er geen vergoeilijke omstandigheden zijn, is een remedie de spammert met naam en toenaam noemen, zodat andere forumbeheerders zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ook potentiële klanten die even de naam van hun leverancier checken in zoekmachines ontdekken vervolgens dat ze met iemand te maken hebben waar een ongewenst geurtje aan zit. Ongevraagde promotie op forums of in onze mailboxen is namelijk ongewenst.

 

En dan nog bezwaar maken tegen de publicatie van prive(?)gegevens. Bord voor de kop! ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Hmmm. Scherp?

 

Als je een beetje rondkijkt op dit forum, dan is duidelijk dat veel bezoekers niet gediend zijn van ongevraagde promotie. Niet op het forum en niet in onze mailboxen. Wie daar met z'n grote schoenen doorheen struint, loopt het risico in de doornen te belanden. We zoeken nl standaard uit WIE de spammer is, WAAR hij/zij gevestigd is, aan WELKE ondernemingen hij/zij verbonden is en of die elders ook als SPAMMERT aangemerkt staan.

 

Als er geen vergoeilijke omstandigheden zijn, is een remedie de spammert met naam en toenaam noemen, zodat andere forumbeheerders zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ook potentiële klanten die even de naam van hun leverancier checken in zoekmachines ontdekken vervolgens dat ze met iemand te maken hebben waar een ongewenst geurtje aan zit. Ongevraagde promotie op forums of in onze mailboxen is namelijk ongewenst.

 

En dan nog bezwaar maken tegen de publicatie van prive(?)gegevens. Bord voor de kop! ::)

 

Sterker, de prive gegevens zijn alleen via een link die algemeen is te lezen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Hmmm. Scherp?

 

Als je een beetje rondkijkt op dit forum, dan is duidelijk dat veel bezoekers niet gediend zijn van ongevraagde promotie. Niet op het forum en niet in onze mailboxen.

 

 

Als ik wat rondkijk op dit forum dan zie ik ook dit staan:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. Je hebt hier met mensen te maken.Racistische, pijnlijke, te ver doorgetrokken sarcasme of onaardige opmerkingen zijn hier niet welkom. Scherp zijn moet natuurlijk kunnen, maar ga nou niet de grenzen verkennen (dit laatste geldt trouwens voor alle regels)...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bord voor zijn kop???yeah right..............sukkel,eikel en ga maar door.....das idd niet scherp nee...........respectloos en onvolwassen wel!

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Als er geen vergoeilijke omstandigheden zijn,

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

"dit vlees" is geen ordinaire spammer...gewoon een starter die nog zijn weg moet vinden...........of maken jullie allen geen reclame dan?Wake up and smell the roses please.........maar toch bedankt voor het "vooroordeel"en de aanpak van een doorwinterde "spammer"

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

hebben waar een ongewenst geurtje aan zit. Ongevraagde promotie op forums of in onze mailboxen is namelijk ongewenst.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

anderen ongehoord en respectloos voor sukkel uitmaken ook...........bord voor zijn kop.............

 

en iemands prive gegevens op een openbaar forum prijsgeven is niet erg omdat het "maar via een link is" ok dat heb ik dan ook weer geleerd......ik heb jullie websites en prive gegevens ondertussen ook even gescreend.........zal ik ze dan ook maar op andere openbare forums via een 'link" te koop stellen?Nee, "dit vlees "verlaagt zich daar niet toe...........der zit namelijk niet eens een geurtje aan deze sukkel!!!

 

Higher Level is het hier toch...........eerder Lower Level als je het mij vraagt.

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb me verder geinformeerd zowel wat de wetten op privacy bescherming betreffen als het misbruik van de Who is functie betreft.

 

Ik heb mijn host hier al een melding van verstuurd en zal morgen ( tenzij de link naar mijn prive gegevens hier ten laatste morgen niet verwijdert is), een klacht indienen van misbruik van en openbaar stellen van mijn prive gegevens op een openbaar forum ZONDER toestemming en dreigen met mij spammen met behulp van 'poolse vrienden"....ik heb hooguit 1 onschuldig mailtje verstuurd naar een door jullie vrijgesteld mail adres en daar nog mijn excuses voor aangeboden...daarenboven is zelfs agressief spammen ( wat ik absoluut niet doe ) niet bij wet verboden:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

E-mailreclame toegestaan

Door een onzer redacteuren

ROTTERDAM, 19 JULI. Het versturen van grote hoeveelheden ongevraagde reclame via e-mail is toegestaan. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam in hoger beroep bepaald. De overlast van ongevraagde e-mails, in internetjargon 'spam' genoemd, weegt volgens het hof niet op tegen de vrijheid om reclame te verspreiden.

 

bron: nrc.nl

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

..........jullie geven mijn prive adres en telefoonnummer hier te grabbel...........niet acceptabel!Wel verboden!!!!

Link naar reactie

Ik ben de man van de ‘poolse vrienden’ jammer dat je dat zo negatief uitlegt, vrienden met Wilders? Als je mijn profiel bekijkt (heb ik in tegenstelling tot ‘u’ wel ingevuld) zie je dat een deel van mijn business daar plaatsvindt. Misschien moet je nog verder juridisch advies inwinnen, een kvk nummer op je site plaatsen als je commerciële activiteiten aanbiedt of misschien beter eerst langs de kamer van koophandel. Dan zijn je gegevens ook ten grabbel, gelijk als je een website registreerd.

 

Misschien kan jij een excuus maken waarom jij mij ongevraagd mail naar mij stuurt, dat jij als reden hiervoor aangeeft dat ik het maar moet wegclicken (want dat doe jij ook) en dat jij het plaatsen van adressen in een Cc ipv een Bcc niet sukkel waardig noemt.

 

Zoals jij schreef, heb jij ‘onze’ gegevens inmiddels ook, rrrr heb jij je dan wel aangemeld bij het cbp?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

E-mailreclame toegestaan

Door een onzer redacteuren

ROTTERDAM, 19 JULI. Het versturen van grote hoeveelheden ongevraagde reclame via e-mail is toegestaan. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam in hoger beroep bepaald. De overlast van ongevraagde e-mails, in internetjargon 'spam' genoemd, weegt volgens het hof niet op tegen de vrijheid om reclame te verspreiden.

 

bron: nrc.nl

 

Dat is een artikel uit 2002. Tijden veranderen, zie spamklacht.nl voor informatie over de huidige regelgeving.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.