• 0

Jaarrekening Visionplanner

Visionplanner verkoopt een softwarepakket t.b.v. o.a. het in een handomdraai kunnen maken van de jaarrekening.

Maar ik vind het best prijzig (€ 1.500,-)

Weet iemand of er een goedkopere manier is om aan een template voor een jaarrekening te komen?

Of is het nou eenmaal gewoon zo duur?

 

Debby

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Dit soort programmas zijn meer voor de administratiekantoren en accountantskantoren dan voor een ondernemer. Doordat ze zo duur zijn is het voor een ondernemer haast niet te doen. Ook zal wanneer je een jaarrekening nodig hebt voor de bank er altijd een handtekening van controle op moeten komen van een boekhouder/accountant.De bank gaat doorgaans niet akkoord met een jaarrekening welke doo de ondernemer zelf is opgesteld omdat er dan geen enkele financiele controle heeft plaats gevonden.

 

In principe is de jaarrekening niets meer dan de balans en verlies/winst rekening. Deze programmas zoals Vision planner zijn uiteraard uitgebreider maar heb je als ondernemer niet perse nodig en wordt dus doorgaans door de administratiekantoren gebruikt omdat deze veelvuldig (uitgebreide) jaarrekeningen moeten opstellen.

 

Let er ook op dat de aanschaf 1500 is maar je ook elk jaar nog abonnements kosten betaald voor het pakket. Dit is tenminste bij de meeste programmas zo. Maar nogmaals ik ken Visionplanner inhoudelijk niet. Ik werk zelf met Infine en die is qua aanschaf nog iets goedkoper ( ik dacht bijna 1300 ) en heeft een onderhoud van ong. 300 euro per jaar, maar ik gebruik dit programma dan ook zoveel dat het voor mij niet te doen is om elke keer een uitgebreide rapportage te maken in bijvoorbeeld excel.

Ook zit er in deze programmas direct een samenstellingsverklaring in waardoor de jaarrekening een officieel tintje krijgt ( mits ondertekent door boekhouder of accountant ).

 

Succes verder!

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

Visionplanner is een pakket waarin scenarioberekeningen (prognoses) gemaakt kunnen worden en de jaarrekening. Het is de uitbreiding op EasyStart. De doelgroep van deze producten zijn accountants en controlers. Vraag mij dus inderdaad af of jij wel tot de doelgroep behoort.

 

Voor het opstellen van een jaarrekening heb je geen softwarepakket nodig. Er zijn immers legio boekhoud, administratie en accountantskantoren die hun jaarrekeningen maken in Microsoft Word of Microsoft Excel. Deze softwarepakketten zijn inderdaad niet gratis, maar wel bijna op elke computer voorradig. Vaak bieden de boekhoudsoftwarepakketten ook koppelingen aan met Microsoft Excel, waardoor de link en controle tussen de financiele administratie en het rapport gewaarborgd blijft en heel efficient gewerkt kan worden (eenmaal een model maken en vervolgens herrekenenen).

 

Belangrijk is om de kijken wat je nu precies wilt. Het een keer per jaar opstellen van een jaarrekening zou op een eenvoudige wijze moeten gebeuren en mag uiteraard niet te veel kosten. Kies dan voor de Word of Excel variant.

Moet je veel rapporten maken en ook tussentijdse rapporten, dan pas wordt het interressant om hiervoor software aan te schaffen.

 

De opmerking dat een jaarrekening pas compleet is als er een samenstellingsverklaring bij wordt afgegeven door een boekhouder, administrateur of accountant is leuk, maar heeft geen toegevoegde waarde. Immers mag iedereen (tot op heden) een samenstellingsverklaring ondertekenen. Dus tot het moment dat de gebruikes van de jaarrekening (zo heet dat in vaktermen) geen andere eisen gaan stellen aan jouw financiele verslaglegging, dan zou ik dus ook geen zoektocht gaan opstarten om een dergelijke verklaring te krijgen.

 

Let op bij het aanschaffen van rapportgeneratoren dat je goed weet wat jouw wensen zijn. Wil je kunnen begrotingen kunnen rapporteren of alleen de jaarrekening. Wat wil je met tussentijdse verslagen doen, enzovoort enzovoort.

 

Zelf werk ik met CaseWare (koppelingen mogelijk met alle boekhoudpakketten in Nederland) en ben hier zeer tevreden over. Ook maak ik gebruik van de rapportgenerator van AccountView en Unit4, omdat clienten van mij dit gebruiken.

 

Succes met de keuze!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Smart4you,

 

thanks voor deze opmerking. Zie beneden.

 

Vraagjes:

1) als je als kleine bv een jaarrekening/jaarrapport bij de kamer van koophandel deponeert of die naar de belastingdienst stuur, vragen ze dan of er een samenstellingsverklaring bij zit?

 

2) En als je als bestuurder/directeur van je bv zelf een samenstellingsverklaring maakt en ondertekent, wordt dat door de belastingdienst of kvk geaccepteerd?

 

NB ik ben de enige directeur grootaandeelhouder van de bvs. Ik heb alleen met de belastingdienst en kvk te maken. En mijn klanten.

 

Die samenstellingsovereenkomst kost mij 4000 euro voor twee bvs. Heb offerte gevraagd bij vele kantoren. Dure grap. Als het niet hoeft wil ik het in de eerste jaren zeker niet gaan doen.

 

conguero

 

Jou bericht"

De opmerking dat een jaarrekening pas compleet is als er een samenstellingsverklaring bij wordt afgegeven door een boekhouder, administrateur of accountant is leuk, maar heeft geen toegevoegde waarde. Immers mag iedereen (tot op heden) een samenstellingsverklaring ondertekenen. Dus tot het moment dat de gebruikes van de jaarrekening (zo heet dat in vaktermen) geen andere eisen gaan stellen aan jouw financiele verslaglegging, dan zou ik dus ook geen zoektocht gaan opstarten om een dergelijke verklaring te krijgen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.