Ik schrijf dit voor mijn vriendin en broer die er dus niet meer uitkomen.
Ze hebben een eigen zaak en hadden een schuld staan van 130.000 euro.
Deze is met behulp van een een bbz lening teruggebracht naar 65.000 euro + 15.000 euro voor investering en handel.
Dit heeft allemaal 8 maanden (!) geduurd, mede doordat een schuldeiser niet akkoord ging.
Ook de afhandeling van de BBZ heeft lang geduurd, contactpersonen die nauwelijks bereikbaar zijn en geen vervangers hebben.
Maar nu komt het.
Eigenlijk is al het extra geld al weer opgegaan aan huur en belasting.
Dus het bedrijf moet er eigenlijk mee stoppen.
Alleen... Ja waar vind je daar informatie van hoe het beste te handelen.
Er wordt door een advocaat gezegd om gewoon door te draaien totdat iemand de boel failliet verklaard. Maar is het niet beter om weer contact te zoeken met de bbz verstrekker om er gewoon een punt achter ze zetten?
Dus hier de vraag, wat nu?
Het is een bedrijf van twee personen onder v.o.f.
Één persoon is een man en alleenstaand en de ander is een vrouw en heeft een partner (ben ik dus).
We hebben samen een huis op naam met vrijwel geen overwaarde.
Verder (nog) geen samenlevingscontract en niet getrouwd.
Nu is mijn vraag hier wat voor een risico loopt ons huis en inboedel.
Lang verhaal maar ik hoop dat er iemand wat duidelijkheid kan brengen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yoran
Yoran
Dag mensen.
Ik schrijf dit voor mijn vriendin en broer die er dus niet meer uitkomen.
Ze hebben een eigen zaak en hadden een schuld staan van 130.000 euro.
Deze is met behulp van een een bbz lening teruggebracht naar 65.000 euro + 15.000 euro voor investering en handel.
Dit heeft allemaal 8 maanden (!) geduurd, mede doordat een schuldeiser niet akkoord ging.
Ook de afhandeling van de BBZ heeft lang geduurd, contactpersonen die nauwelijks bereikbaar zijn en geen vervangers hebben.
Maar nu komt het.
Eigenlijk is al het extra geld al weer opgegaan aan huur en belasting.
Dus het bedrijf moet er eigenlijk mee stoppen.
Alleen... Ja waar vind je daar informatie van hoe het beste te handelen.
Er wordt door een advocaat gezegd om gewoon door te draaien totdat iemand de boel failliet verklaard. Maar is het niet beter om weer contact te zoeken met de bbz verstrekker om er gewoon een punt achter ze zetten?
Dus hier de vraag, wat nu?
Het is een bedrijf van twee personen onder v.o.f.
Één persoon is een man en alleenstaand en de ander is een vrouw en heeft een partner (ben ik dus).
We hebben samen een huis op naam met vrijwel geen overwaarde.
Verder (nog) geen samenlevingscontract en niet getrouwd.
Nu is mijn vraag hier wat voor een risico loopt ons huis en inboedel.
Lang verhaal maar ik hoop dat er iemand wat duidelijkheid kan brengen.
Alvast vriendelijk bedankt.
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13564-ondanks-bbz-toch-bankroet-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag