• 0

Aanloopkosten Balans / V&W

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Wellicht is het voor jou een beter idee om een keer met een boekhouder bij jou in de buurt om de tafel te gaan zitten en te bespreken hoe jij zelf het grotendeel van de boekhouding kunt gaan verwerken en hem om advies te vragen en de aangiften en controle aan de boekhouder over te laten.

 

Het is namelijk niet zo dat je wanneer je een boekhouder inschakelt je gelijk alles uit handen moet geven als je dat niet wilt. je kunt heel goed met die persoon overleggen dat je zelf al het inboek werk doet en hierbij wordt geadviseerd en de boekhouder de controle doet elke (bijvoorbeeld) kwartaal.

 

Ik denk dat dat beter is voor je want volgens mij zit je met heel veel vragen en dat is natuurlijk niet slecht maar het lijkt me beter om dit dan met een boekhouder te bespreken die je in alles kan adviseren.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dankje voor je advies, en dat doe ik ook.

A.s. dinsdag komt er een boekhouder om al mijn vragen te beantwoorden, maar ik wil er gewoon alvast zoveel mogelijk kunnen schrappen.

Dus jammer dat je wel advies gaf, maar niet mijn vraag hebt beantwoord.

Zelf denk ik dat de aanloopkosten en de afschrijving op de Balans moeten komen te staan en de afschrijfkosten op de V&W.

Ik wordt alleen gewoon graag bevestigd.

Meestal in wat ik al wist, maar soms kom ik er gewoon achter dat ik het niet weet en daar doe ik het dus allemaal voor...

 

Debby

Link naar reactie
  • 0

Hoi Debby,

 

Ik had inderdaad nog geen antwoord gegeven op je vraag.

De aanloopkosten worden gewoon net als alle andere kosten op de winst en verlies rekening geboekt. Het ligt er tenminste aan wat voor soort kosten het specifiek zijn geweest. Daarom is het zo belangrijk om dit soort vragen inhoudelijk met je boekhouder te bespreken omdat er door te weinig informatie ook een foutief antwoord kan worden gegeven over het forum.

Over het algemeen komen alleen de investeringen als kosten op de balans te staan omzet deze moeten worden afgeschreven ( aanshafprijs van boven de 450 euro excl. btw ) .

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Patricia.

Dat van die € 450,- was mij wel al bekend alleen nog even de vraag tot welke datum aanschaffen t.b.v. de zaak onder aanloopkosten vallen.

Dat is toch tot je je inschrijft bij de KvK?

Je hoeft hem niet te beantwoorden hoor, ik vraag gewoon door en onderzoek, en zeef en behoud het goede, dus stoor je niet aan mij zo zit ik in elkaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Ho Debby,

 

In principe zijn alle zakelijke kosten die worden gemaakt voordat de onderneming van start gaat cq ingeschreven staat bij kamer van koophandel aanloopkosten.

 

Ik stoor me heus niet aan je hoor en vindt het alleen maar goed dat je vragen stelt. Alleen zijn er ook mensen die alleen afgaan op de vragen die op het forum worden worden gezet en die misschien wel iets ingewikkelder in elkaar kunnen zitten waardoor er wellicht verkeerd geantwoord kan worden. Daarom leek het me zinvol om je toch vooral aan te raden advies in te winnen bij een boekhouder die tevens de jaarcontrole voor zijn rekening neemt.

Mijn commentaar was alleen bedoeld om je achteraf van fouten te behoeden. Ik heb het namelijk al vaker meegemaakt dat ondernemers dachten het helemaal zelf te kunnen en dat er dan na 1 of een paar jaar problemen kwamen omdat er fouten in de boekhouding/aangiften waren geslopen doordat er geen controle had plaats gevonden. En dan ben je verder van huis.

 

Heel veel succes! en als je nog meer wilt weten mag je dit ook allemaal in een personlijk bericht aan mij sturen zodat misschien al je vragen ( voorzover vanaf een afstand mogelijk ) beantwoord kunnen worden.

 

Succes!

 

Patricia visser

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.