Ga naar inhoud
  • 0

omzet blijft achter bij verwachting...

Legend     3,4k 232

Goedendag,

Ik heb al geruime tijd een online sexshop.

Eerst heb ik deze shop naast mijn vaste baan gehad en sinds ruim een jaar leef ik er helemaal van.

Nu neemt mijn omzet elk jaar nog toe, momenteel zit ik op zo een 160% van de omzet van vorig jaar.

 

Ik heb het afgelopen jaar ook weer veel geinvesteerd in de website om deze te verbeteren en had hiervan bepaalde verwachtingen welke helaas niet blijken uit te komen.

Nu is de omzet sinds de nieuwe website online is gegaan welliswaar met ongeveer 20% gestegen maar blijft dit toch een stuk achter bij de verwachtingen welke ik er van had.

 

Nu heb ik via monitoring van het verkeer al wat plekken kunnen achterhalen waar ik de website nog wat zou kunnen verbeteren zodat de bezoekers die ik heb een betere conversie gaan geven.

 

Daarnaast doe ik zoveel mogelijk aan promotie, zo ben ik net een (voor mij) dure advertentie campagne aangegaan waarbij mijn winkel een jaar lang op verschillende plekken in 3 erotische tijdschriften en bijbehorende websites komt te staan. De resultaten daarvan moeten nog afgewacht worden.

Verder heb ik goede posities in google waarvan ik een redelijk deel van mijn omzet behaal.

Daarnaast verstuur ik nieuwsbrieven naar daarvoor aangemelde klanten, maar hiervan wordt nog geen 10% daadwerkelijk geopend/gelezen.

 

Maar ik ben van mening (mede gezien bepaalde concurentie) dat er veel meer uit mijn shop gehaald moet kunnen worden (tot wel zo een 5 keer meer als de huidige omzet).

 

Ik mis hier zelf echter een stuk kennis/ervaring.

Ik heb zelf totaal geen opleiding in deze richting gehad (hoogste afgeronde opleiding LBO electrotechniek) en alles wat ik nu bereikt heb heb ik mezelf aangeleerd.

Maar zit nu dus op een punt waarop dat niet meer voldoende is om de verwachtingen/doelstellingen waar te maken.

 

Nu vraag ik me af hoe ik nu het beste verder kan gaan?

 

A. tevreden zijn met de huidige omzet en de huidige omzet stijging.

B. Een personeelslid aannemen welke de marketing van de shop kan gaan verzorgen en kan zorgen voor verdere omzet stijging

C. iets anders...

 

Met A ben ik eigenlijk niet tevreden en is dus lastig om dat wel te worden.

B vind ik toch wel een risico omdat ik daardoor dus zelf minder over hou om van te leven/te investeren (noodzakelijke investeringen in website maar ook voorraad). Ik zou dan b.v. eerst een partime iemand willen welke bij goede resultaten zou kunnen doorgroeien naar fulltime.

C... ben ik nog niet uit.

 

Graag hoor ik tips van ervaren ondernemers welke eerder met dit bijltje gehakt hebben hoe jullie dit hebben opgelost of andere tips over hoe dit het beste aan te pakken.

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     2,3k 226

Ik maak uit je post op dat je jezelf ook in de "erotische hoek" plaatst door te adverteren in erostische tijdschriften en dito websites.

 

Ik ben niet zo thuis in je markt :-[ maar ik krijg wel trends mee dat erotische artikelen ook bij de benzinepomp en Kruidvat liggen.

 

Is het een optie om mee te gaan in deze maatschappelijke trend en te adverteren in andere bladen. Een leuk thema artikel in Ouders van Nu waarbij je tegelijkertijd een adverntiecontractje afsluit. De Libelle, Vriendin.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Legend     11,3k 470

Heb je al eens nagedacht over patronen als seizoensinvloeden en de (herhalings-)aankopen van klanten bekeken? Sommige artikelen koop je eenmaal, andere heb je allicht bij herhaling nodig...


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Bedankt voor je reactie.

Mijn keuze voor het adverteren in de erotische tijdschriften komt voort uit het volgende:

1.Mensen die dit lezen zijn veel geintereseerd in erotiek en is dus zeker mijn doelgroep.

2. bepaalde concurentie gebruikt dit al langere termijn (kennelijk met succes)

3. ik heb een goede deal kunnen sluiten hiervoor waardoor de prijs (voor mij nog wel hoog) erg meevalt.

 

Ik heb ook wel wat contacten gehad met andere "normale" tijdschriften de afgelopen tijd en zie daar ook zeker wel kansen in, maar dit soort week bladen zijn over het algemeen toch net weer even een flinke stap duurder en om daar langere tijd in te adverteren (eenmalig heeft geen nut) zit even boven mijn budget.

 

Sextoys worden wel door steeds meer "normale" bedrijven verkocht, maar lang niet altijd met succes, b.v. kijkshop heeft hun sexshop alweer gesloten, zelfde geld voor wehkamp die het nu weer enkel beperkt via hun normale site verkopen.

 

Overigens komt er binnenkort van mij ook een advertentie in een boekje voor 50+ ers te staan. Ik ga dus wel buiten de normale sex paden maar nog maar beperkt.

Heeft dus mede met budget te maken en keuzes maken.

 

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Heb je al eens nagedacht over patronen als seizoensinvloeden en de (herhalings-)aankopen van klanten bekeken? Sommige artikelen koop je eenmaal, andere heb je allicht bij herhaling nodig...

 

Ik hou daar zeker rekening mee, zo ben ik momenteel alweer met de kerst bezig voor speciale producten en dit doe ik ook voor andere feestdagen of jaargetijden. ik richt me hierop ook in de nieuwsbrieven en op de website.

Ik doe verder aan crosmarketing (aanbieden van glijmiddel of toycleaner bij b.v. een vibrator) of het weggeven van samples welke moeten leiden tot aankoop van een grotere verpakking in de shop.

 

Nu kunnen de crosselling acties nog flink verbeterd worden in mijn shop en staat ook in de planning (software is daar al in grote mate geschikt voor).

 

Ik heb daarnaast veel vaste klanten die regelmatig terugkomen (b.v. voor erectie pillen heb ik veel heel trouwe klanten).

Verder nog wel acties in gedachten zoals het geven van een korting op een volgende aankoop via een text op de factuur.

Daarnaast druk bezig met netwerken om bepaalde connecties te krijgen om bepaalde groepen potentiele klanten te kunnen bereiken.

 

Veel dingen blijven nog liggen door o.a. een gebrek aan tijd en het niet precies weten hoe dit het beste aan te pakken (veel tijd van mij gaat momenteel zitten in bepaalde arbeids intensieve werkzaamheden en het verder ontwikkellen van de website (deels ook om die arbeids intensieve werkzaamheden te automatiseren).

Mijn gevoel zegt dat ik het beste een (partime) marketing/verkoop medewerker kan aannemen welke hier ervaring mee heeft en dit beter op poten kan zetten (meer doordacht als ik dat als "amateur" kan).

Link naar reactie
  • 0
Legend     11,3k 470

Ik vind het allemaal solide klinken, misschien dat je verwachtingen toch te hoog liggen...misschien dat je iets aan de nieuwsbrief kunt doen, maar misschien scoort die ook al helemaal niet slecht onder je vaste klanten. Succes!


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

zelf was ik toch ook van mening dat ik op de goede weg bezig ben, maar toch zijn de resultaten daar niet naar (mijn mening).

 

Ik blijf van mening dat met de huidige activiteiten en website de omzet minimaal het 3 voudige zou moeten zijn en met nog meer aandacht/promotie dus nog verder zou moeten kunnen stijgen.

Maar minimaal zou het het 3 voudige van nu moeten zijn.

Kan er enkel maar niet de vinger op de zere plek leggen waarom dat niet lukt.

 

Overweeg ook al om bezoekers die vroegtijdig de shop verlaten een vragenlijstje voor te leggen met de kans op een waardebon welke in de shop uitgegeven kan worden.

 

Ben er echter nog niet over uit of dat verstandig is (willen bezoekers wel zoiets te zien krijgen als ze de shop verlaten? of schrikt dat ze juist af en komen ze niet meer terug?) en de technische uitvoering daarvan.

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,3k 226

Wat vinden mensen van je prijsstelling?

 

Ik klik zojuist op een artikel, kost dat 76,01 ... is toch geen handige consumentenprijs?

 

Dan krijg ik vervolgens info dat het inclusief 19% BTW is, 12,14 ,

 

Wat voegt dat toe bij jouw handel?

 

Waarom geen simpele "Hema-prijzen", 75,95 en wanneer ik een erotisch artikel koop zal ik toch niet zo snel interesse hebben hoeveel BTW dat er in zit, ik kan het immers toch niet zakelijk aftrekken?

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Prijsstelling van de producten ben ik nog aan het bekijken.

Een prijs zoals je net noemt is inderdaad niet goed, mogelijk dat dit ergens met afronden gebeurd is.

 

Wat betreft de hoogte van mijn prijzen: ik heb een positie in het midden aangenomen, ik ga niet voor de laagste prijzen maar maak ze ook niet te hoog.

Ik ga dus niet mee met bepaalde concurenten die de prijs erg laag nemen maar ook niet meer met de concurenten die een absurt hoge prijs hanteren.

Het hangt ook deels vand e exclusiviteit van de producten af, hoe minder verkrijgbaar hoe hoger de prijs.

Prijzen zouden iets verlaagd kunnen worden maar dit zou mogelijk dan weer iets te koste van het service level moeten gaan.

 

Wordt ook gewerkt aan meerdere shops welke zich op verschillende klanten richten.

B.v. een 2de shop waarbij de prijzen inderdaad iets lager liggen maar waarbij je minder service krijgt.

 

Hoe de klant over mijn prijzen denkt is lastig te bepalen.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Overigens valt er voor mijn shop kwa afhandeling ook nog wel wat te verbeteren, maar daarvoor moet er b.v. verder in voorraad geinvesteerd worden wat ik eigenlijk elke week verder uitbreid.

 

Tevens bezig om op de website te vermelden of iets op voorraad is en zo niet wat de levertijd is, ook dit zou weer iets moeten schelen.

 

P.s. de BTW vermelding kan ik mogelijk wel uit het winkelmandje halen, is daar inderdaad voor particuliere klanten niet noodzakelijk, mogelijk enkel nog apart op de factuur gaan vermelden.

Kan inderdaad zijn dat dit voor bepaalde mensen verwarrend werkt.

 

Ik lever sinds een tijdje ook op factuur, rekende daar 2,25 euro betalings kosten voor. deze maand ben ik aan het testen of het verschil maakt als ik geen betalings kosten reken. zo ben ik eigenlijk steeds bezig de juiste weg te zoeken/vinden.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

misschien dat je iets aan de nieuwsbrief kunt doen, maar misschien scoort die ook al helemaal niet slecht onder je vaste klanten. Succes!

 

Ik heb de nieuwsbrief afgelopen week al flink onder handen genomen en helemaal gerestyled naar aanleiding van 2 artikellen op http://twinklemagazine.nl/ en het aantal doorkliks is hierdoor wel al iets verbeterd maar nog te kort geleden om echt resultaten te kunnen beoordelen.

Link naar reactie
  • 0
Junior     27 2

Op jouw website zou ik in eerste instantie persoonlijk een paar kleine dingen wijzigen:

 

1- Er zijn lege produktgroepen, deze zou ik zelf weglaten zolang je er geen invulling aan kunt geven.

2- Bij de opruiming krijg je pas 20% korting bij het afrekenen, ik zou direct de prijs willen weten wat ik af moet rekenen bij de kassa. Of te wl direct de nieuwe prijs op je website vermelden bij het artikel, eventueel ook de oude prijs.

3- Er zijn produkten waar ik geen afbeeldingen bij zitten, ik zou er persoonlijk zelfs voor kiezen om deze produkten dan maar tijdelijk weg te laten.

 

Ik zie inderdaad ook goede kansen bij de tijdschriften die niet direct met erotiek te maken hebben. Ik denk hierbij bijv. aan autotijdschriften.

 

Ik denk dat een beurs voor jouw ook zijn vruchten zal afwerpen. Mensen weten dat je bestaat en dit versterkt denk ik je naam. Ik zou eens uitzoeken welke kosten hiermee gepaard gaan. Laat bijv. op een goedkoop speeltje je naam afdrukken en deel dit gratis uit. Mensen gaan er thuis wel mee aan de slag...

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Op jouw website zou ik in eerste instantie persoonlijk een paar kleine dingen wijzigen:

 

1- Er zijn lege produktgroepen, deze zou ik zelf weglaten zolang je er geen invulling aan kunt geven.

 

Klopt, morgen heb ik een sollicitatie gesprek met iemand die tijdelijk voor me komt werken om het gehele assortiment na te lopen, staan bepaalde producten dubbel in waarvan bij 1 geen foto, staan wat producten in die waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn (vernieuwing van assortiment leverancier) en wat omschrijvingen moeten aangepast worden en nieuwe producten toegevoegd. Dit moet over 2 weken helemaal op order zijn.

2- Bij de opruiming krijg je pas 20% korting bij het afrekenen, ik zou direct de prijs willen weten wat ik af moet rekenen bij de kassa. Of te wl direct de nieuwe prijs op je website vermelden bij het artikel, eventueel ook de oude prijs.

Dat is in de software die ik gebruik niet mogelijk, staat op mijn lijstje van TODO dingen maar de programmeurs die dit moeten maken zijn eerst nog met andere functies bezig. Daarom tijdelijk maar bovenaan gezet dat het zo werkt maar is inderdaad niet ideaal.

3- Er zijn produkten waar ik geen afbeeldingen bij zitten, ik zou er persoonlijk zelfs voor kiezen om deze produkten dan maar tijdelijk weg te laten.

wordt dus aan gewerkt

 

Ik zie inderdaad ook goede kansen bij de tijdschriften die niet direct met erotiek te maken hebben. Ik denk hierbij bijv. aan autotijdschriften.

 

Ik denk dat een beurs voor jouw ook zijn vruchten zal afwerpen. Mensen weten dat je bestaat en dit versterkt denk ik je naam. Ik zou eens uitzoeken welke kosten hiermee gepaard gaan. Laat bijv. op een goedkoop speeltje je naam afdrukken en deel dit gratis uit. Mensen gaan er thuis wel mee aan de slag...

 

Andere tijdschriften zijn momenteel even te duur voor me maar ga ik zeker opnieuw bekijken als mijn budget weer wat verder stijgt.

 

op een beurs staan kan zeker interesant zijn (kamasutra b.v.) maar dat is vrijwel onmogelijk.

Heeft me 1 1/2 jaar gekost om een prijslijst van die beurs te krijgen en dat ik die eindelijk had kreeg ik al te horen dat er geen plek voor mij was op die beurs. zeer groot aanbod met aanbieders van toys, kan je eigenlijk enkel via relaties nog een plekje veroveren.

Wel aan het bekijken of er op zulke beursen flyers met een kortingsbon verspreid kunnen worden voor mijn shop.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

 

Beate Uhse en Ann Summers komen ook met tegenvallende cijfers. Misschien is de markt een beetje uh... verzadigd?

 

Die grote bedrijven maken ook domme fouten en zijn hun klant uit het oog verloren.

kijk b.v. naar de pabo (zelfde groep als Beate Uhse en cristineleduc), waarom heeft zo een groot bedrijf een levertijd naar klanten van 2 tot 5 weken? en zo zijn er nog wel meer oorzaken aan te wijzen.

Juist voor/door bedrijven zoals ik heb hebben zij het lastig, maar ik zou daar dus nog meer van moeten kunnen profiteren.

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     151 0

Jij spreekt over het aannemen van een personeelslid. Heb je al eens gedacht aan het verlenen van een stageplaats. Vele malen goedkoper, maar nog belangrijker: verfrissende ideeën en voor jou wellicht ook leerzaam.

 

Het geld wat je uitspaart, kan je weer besteden aan je marketingcampagne.

 

Mocht dit jou interesseren, dan moet je eens contact opnemen met een locale HEAO.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Hallo,

Ik heb wel eens over stage plekken nagedacht ja, maar weet niet of mijn bedrijf daarvoor in aanmerking komt.

Ten eerste vanwege het erotische karakter van mijn diensten (zou niet de eerste keer zijn dat ik geweigerd wordt op een vacature site vanwege het karakter van mijn site).

Ten tweede heb ik kantoor aan huis wat naar ik vermoed ook niet bevordelijk is.

 

Ik kan echter best nog eens een poging wagen.

 

in wat voor studie richting zou ik precies moeten zoeken voor een egschikte kandidaad?

 

En kan ik het beste rechstreeks naar een school/ universiteit toegaan of via een stage bedrijf zoals stagemotor of dergelijke?

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     151 0

Ik zou contact opnemen met Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, dan de richting HEAO Commerciële Economie. De grootte van het bedrijf is niet echt van belang. Tenminste bij Fontys te Eindhoven. Daarnaast zitten zij vaak te springen om stageplaatsen.

 

Ik denk als jij hier meldt, dan verbinden zij jou wel weer door naar de juiste persoon.

 

HAN VoorlichtingsCentrum (HVC)

Openingstijden: 9:00 - 17.00 uur

T    (024) 353 05 00

F    (024) 344 97 94

E    info@han.nl

 

 

 

Probeer het gewoon eens. Een nee heb je, een ja kun je krijgen.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb even contact opgenomen met de HAN en hebe en website doorgekregen waar ik mijn aanbod van stages kan plaatsen.

De eerste stage periode begint echter pas weer in februari 2008 dus dat is mogelijk wel interesant maar niet voor dit moment (ga evengoed wel een stage plaatsen daar).

 

Moet ik in elkgeval voor de komende 5 maanden nog een oplossing zoeken.

 

Kreeg via PM op dit forum ook een reactie van iemand die als extern bureau mijn marketing strategie onder de loep zou kunnen nemen.

 

Hoe denken jullie over zoiets?

 

Zelf zou ik dan verwachten dat zelf iemand aannemen waarschijnlijk goedkoper zou zijn.

 

Indien iemand nog andere sugesties heeft hoor ik het graag, voorlopig lijkt mij toch iemand aannemen (partime) de beste oplossing aangezien ik zelf de vinger absoluut niet op de zere plek krijg.

Link naar reactie
  • 0
Moderator     8,6k 7 824

Dat externe bureau was ondergetekende, maar dat terzijde. Ik kom vaker opdrachtgevers - met vergelijkbare vragen als de jouwe - tegen die denken dat ze met iemand in dienst nemen van alles kunnen oplossen. Terwijl er dan juist vaak een verhouding ontstaat waardoor de creativiteit, de sparring en het onafhankelijke denken wordt gehinderd. En met te snel personeel aannemen, kun je een stuk flexibiliteit verliezen. Je zit er ongemerkt (ook financieel) langer aan vast dan jij eigenlijk zou willen.

 

Maar altijd goed om de diverse opties af te wegen, hoor!

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Hans... Ik kom er nog wel op terug, maar bekijk graag al mijn opties en mogelijkheden eerst. en hoor graag de ervaringen van mensen die hier dus eerder mee te maken gehad hebben.

 

913N.... outsourcen van marketing naar India of een dergelijk land lijkt me geen optie. Die kunnen natuurlijk nooit een goed marketing plan opstellen/uitwerken voor een nl bedrijf.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     151 0

Outsourcen lijkt mij ook geen optie.

 

Heb je al eens aangeklopt bij de vertegenwoordigers van je leveranciers? Vaak hebben zij ook wel een paar ideeën om de markt te bewerken. Vaak ook een hoop oeverloos gezwam, maar daar moet je maar doorheen prikken.

 

Heb je al eens contact gezocht met een collega uit een ander land, iemand dus die geen concurrent van je is? Ik weet niet welk verspreidingsgebied jij bediend, maar probeer anders eens contact op te nemen met een Belgische collega ivm de taalbarrière. Wellicht kunnen jullie elkaar helpen.

Link naar reactie
  • 0
Legend     3,4k 232

Bepaalde leveranciers van mijn zijn direct/indirect ook concurenten van me. Is de laatste jaren door een paar grote partijen veel opgekocht.

De vertegenwoordiger die er is voor nederland zal daarnaast niet veel weten van de marketing voor een normale shop, die is meer een contact persoon voor de verschillende shops.

 

Mijn markt bestaat uit nederland en belgie en af en toe de rest van de wereld (tot uit china aan toe krijg ik af en toe orders).

 

Collega's (aantal) heb ik een goed contact mee, zowel uit nederland als belgie, maar deze geven uiteraard hun "geheimen" niet prijs.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     120 0

Ik heb daarnaast veel vaste klanten die regelmatig terugkomen (b.v. voor erectie pillen heb ik veel heel trouwe klanten).

 

Onderzoek je vaste klanten eens met een online enquete. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en kwam waardevolle informatie uit. Dit is het adres www.emailenquete.nl Maak de enquete kort en krachtig dus maak een lijst en haal daar een top 5 uit. Soms kun je uit je vaste klanten meer halen als je weet wat ze zoeken of willen.

 

Verder blijft online kopen in de lift zitten, maar we zijn er nog lang niet. Daarom brengt wehkamp ook nog steeds een catalogus aan huis. Wellicht een optie om een 1 x per maand op verzoek een catalogus op te sturen met een bon erin waarin mensen per post kunnen bestellen? Ik zie namelijk veel webshops acceptgiro kaarten versturen naar mensen. Dit zegt toch wel iets. Sommige van mijn klanten gaan ook nog met hun acceptgiro kaartje naar de bank.


Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.