• 0

Promotietwijfels...wat levert 1 week reclame op

Hallo,

 

Ik heb vanaf januari een webwinkel (ik verkoop één Amerikaans Urban Kledingmerk), en op zich gaat het steeds beter lopen. Ondertussen heb ik zo'n 1400 unieke bezoekers per maand (en ongeveer 2000 bezoeken) dus de site wordt wel gevonden. Dit is eigenlijk zonder echt veel promotie (ik gebruik nu alleen google adwords)

 

Alleen...ik heb het idee dat ik NU toch echt de klapper moet gaan maken, 1400 bezoekers per maand moet gewoon 1400 bezoekers per dag worden (oke, ik ben met 500 ook al aardig tevreden)...

 

Nu word ik erg vaak benaderd voor promotie (van mensen; rappers/presentatoren/teams)...Mijn budget is erg klein (heb ook maar weinig zakelijk geleend) maar is het volgens jullie de moeite waard om hier in te investeren?

 

Tevens is er ook bijv. Juize Fm...hier valt mijn doelgroep onder maar ik heb hier eigenlijk niets mee gedaan omdat dit erg duur is. Nu hebben ze me onlangs benaderd voor een campagne. Dit kost tussen 1500 en 2500 voor een week (dit is minimaal), en dacht dat altijd dat dit niet aan mij besteed was...toch heb ik nu de twijfel...Misschien is dit toch iets waar ik in korte tijd naamsbekendheid kan verwerven (en bij de juiste doelgroep). Maar ik wil graag toch even weten van jullie of dit een verstandige (en nuttige) investering is.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

De website loopt goed in Mozilla Firefox en waarschijnlijk ook Internet Explorer 6, maar via Internet Explorer 7 reageert de website nogal vreemd. Wellicht handig om hier naar te (laten) kijken voordat je veel geld stopt in wervingsacties.

 

Qua marketing, ik zou als beginnende ondernemer meer richten op ludieke en wat goedkopere acties die je waarschijnlijk meer gaan opleveren dan het gebruik van gevestigde media.

 

Succes

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Oke, dit is niet echt iets waar mijn dag goed mee begint :'(

Meerdere mensen hebben getest en die vonden het OK.

 

Toch krijg ik nu al meer reacties dat het niet goed loopt de site, en dat is natuurlijk van cruciaal belang!

 

Over die ludieke acties...dat is nou juist waar ik niet op kom! Voor anderen heb ik acties bedacht, maar voor mezelf lukt het dus absoluut niet! ???

 

Andere ideeen zijn altijd welkom!

Link naar reactie
  • 0

De meetbare hoeveelheid bezoekers die ik bij vermeldingen van mijn sites in traditionele media (tip-link bij krantenartikelen, advertentie in de krant, positieve recensie in populair en relevant tijdschrift, radio-interview) heb gehad was altijd belachelijk laag. En de advertentieprijzen zijn bij de traditionele media belachelijk hoog.

 

Leestip: Guerrillamarketing – Nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant, Cor Hospes.

Link naar reactie
  • 0

Er schoot me in dat boekje lezend in de oktoberzon zomaar een ideetje te binnen... een vrij geslaagde (onbedoelde) guerrrillamarketingactie van een paar jaar geleden was een knutselsite waar je Balkenende andere kapsels kon geven. Je kiest een kapsel en zijn portret werd ter plaatse gefotofopt. Hij werd overal gelinkt en half Nederland heeft dat ding gezien.

 

Je zou iets kunnen fotofoppen of knuttselen om bekende Nederlanders, of idolen van jouw doelgroep die zich normaliter niet in jouw kledingstijl uitdossen, te portretteren in dat Urban kledingmerk. Lekker extreem natuurlijk.

 

Het mooiste is als je dat als webtool i.p.v. statische foto's kan doen, zodat de weblog- en nieuwswereld naar je site gaat linken i.p.v. gewoon de foto's overnemen.

Link naar reactie
  • 0

We weten allemaal dat Mond-tot-mondreclame de beste reclame is die er bestaat. Vraag je klanten om een Testimonial ( ervaringsbericht), geef wellicht een kleine prijs ( in artikelen , nóóit in geld) voor de leukste aanbeveling.

Vraag je klanten óók, hoe zij op je website gekomen zijn, en waarom zij gekocht hebben en of zij wéér zouden kopen.

 

Zet die antwoorden op een rijtje Doe daar je voorbeeld mee.

Mocht je toch willen adverteren: Goedkoop??? je website als speurder in de krant/huis aan huis blad. Alleen de URl. verder niets. Spotgoedkoop.

 

Je URL prominent op je auto en je auto strategisch parkeren bij de middelbare school??

 

Het hoeft niet veel te kosten, anders dan wat moeite.

 

 

Adverteren gaat over uw product. Netwerken gaat over u zelf!

Link naar reactie
  • 0

Let op de woorden van StevenK. De kracht van reklame zit hem in de herhaling. En herhaling kost geld, veel geld. Denk na over jouw doel. Wat wil je bereiken? reklameacties betreffen veelal 'toonbankprodukten' of 'brandbuilding'. En past het binnen het stadium waarin jouw bedrijf zich bevind? Gezien jouw verhaal zou ik als het mijn bedrijf was nog niet voor deze actie kiezen.

succes

IPS Training

www.ips-training.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Je zou iets kunnen fotofoppen of knuttselen om bekende Nederlanders, of idolen van jouw doelgroep die zich normaliter niet in jouw kledingstijl uitdossen, te portretteren in dat Urban kledingmerk. Lekker extreem natuurlijk.

 

Het mooiste is als je dat als webtool i.p.v. statische foto's kan doen, zodat de weblog- en nieuwswereld naar je site gaat linken i.p.v. gewoon de foto's overnemen.

 

Volgens mij komt Jan Smit ook op deze site! http://www.kiesjouwjan.nl/

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Zet die antwoorden op een rijtje Doe daar je voorbeeld mee.

Mocht je toch willen adverteren: Goedkoop??? je website als speurder in de krant/huis aan huis blad. Alleen de URl. verder niets. Spotgoedkoop. Deze vind ik heel slim zat er al aan te denken, maar nog niets mee gedaan en inderdaad goedkoop zelfs als je de spits of de metro bijvoorbeeld neemt.

Je URL prominent op je auto en je auto strategisch parkeren bij de middelbare school?? Dit doe ik ook bij het zwembad bij mij in de buurt staat de auto de hele dag.

 

Zou dat niet doen zo'n hele week adverteren voor dat bedrag. Meten is weten en dat kun je op die manier niet. Zelf met SEO aan de slag gegaan en daar enorme goed resultaten mee behaald. Kost wat tijd maar dan krijg je ook wat en dat is niet duur.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Ga niet met hagel schieten. Probeer iets uit en wacht daar de resultaten vanaf. Heb je goede resultaten op een bepaalde uiting, bouw dat dan uit en probeer die dan te verbeteren.

 

Radio zou ik pas in het allerlaatste stadium doen. Het neemt nogal een groot hap uit je budget weg. Daarnaast geeft immers geen resultaatgarantie, een hoog afbreukrisico. Terwijl je dit met kleine acties beter kan besteden, beheren en controleren.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je geen groot budget hebt, dan zeker geen klein budget aan "algemene" media besteden, effect is niet kleiner, maar is er helemaal niet. En bovendien is het effect van de traditionele media lastig te meten voor kleine ondernemers.

 

Verdiep je in de doelgroep. Wat kijken ze naar, luisteren ze naar en naar wie kijken ze op. Als je al voorstellen hebt om mensen "aan te kleden", kijk dan ook verder wat ze nog meer te bieden hebben. Begin klein, met 1 of 2 "ambassadeurs". Kleed ze aan met jouw merk en zeker ook herkenbaar. Hebben ze als artiest ook een site, dan vermelding van jouw merk en link er op.

 

Begin klein en vraag of de eerste ambassadeurs dit ook bij andere prominente personen willen aankaarten. Dan komen ze wellicht ook zelf weer met de vraag bij jou en heb jij iets te wensen.

 

Verder: flyeren bij hiphop-feesten, -parties en concerten. Zorg dat je daar aanwezig bent, 100% in de doelgroep. Je kunt vast wel vrienden vinden die je willen helpen en anders weet ik nog wel een flyergroepje (betaald) Zorg dat de flyers uitnodigen om naar de site te gaan:

 

- loting kaarten voor een volgend concert voor 2 personen

- loting gratis outfit

- meet & greet met de prominente personen die met jouw merk lopen

en nog veel meer....

 

Nemen bezoekers flyers mee naar huis? Nee, de meeste niet. Probeer dan interactie op de locatie zelf. Flyer met een sms code. Sms en je krijgt een wincode terug per sms. Deze wincode kunnen ze invoeren op jouw site en controleren of ze een prijs hebben gewonnen.

 

En nog veel meer van dat soort ideeen.... ;-)

 

Succes en als je meer wilt weten dan hoor ik dat wel!

 

Paul

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Urban kleding is, naar ik aanneem, vooral gericht op jongeren.

Al eens gedacht aan een soort minimodeshow op een open dag van een bromfietsdealer? Dan zit je midden tussen je doelgroep, de dealer biedt wat aparts dus beide winnen ermee. Alleen wel zorgen voor flyers uiteraard en/of een achtergrond waar duidelijk je website op staat.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Mijn beperkte ervaring heeft mij geleerd dat je advertentie meerdere keren gedurende enige tijd bij mensen voorbij moet komen voordat het enig resultaat gaat krijgen.

Of een week lang elke dag voldoende is om dat te bereiken is lastig te zeggen.

 

Ruwweg 6 keer per conversie

Link naar reactie
  • 0
Je zou iets kunnen fotofoppen of knuttselen om bekende Nederlanders, of idolen van jouw doelgroep die zich normaliter niet in jouw kledingstijl uitdossen, te portretteren in dat Urban kledingmerk. Lekker extreem natuurlijk.

 

Dat is een heel slecht plan: je kunt de claims van advocaten tegemoet zien omdat je inbreuk maakt op het portretrecht.

 

Ruwweg 6 keer per conversie

??? Wat is dat?

 

Eén week radioreclame kan ruim voldoende zijn. Het hangt er maar helemaal vanaf hoe je reclame eruit ziet. Wat bied je aan? In principe is één uitzending voldoende om een enorme toeloop en rumoer te veroorzaken. Ik ben het dan ook absoluut niet eens met mensen die je het hier zondermeer afraden, op basis van wat algemeenheden over reclame.

 

Maar -en daar is ook al eerder over geschreven- er zijn natuurlijk ook veel alternatieven. Denk bijvoorbeeld eens na over wat je met YouTube zou kunnen. Een eigen modeshow bijvoorbeeld (een beetje bijzonder gebracht) zou binnen je doelgroep wel eens als een lopend vuurtje kunnen rondgaan.

 

En over andere vormen van guerrillamarketing zijn hier draadjes vol geschreven, even de zoekfunctie gebruiken en je hebt een schat aan ideeën in handen.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien een soort "Shop in shop" a la de C&A en Wehkamp nu gedaan hebben?

 

Verder zou ik inderdaad een specifieke doelgroep zoeken en daar bijvoorbeeld 2 maanden adverteren. Hyves, Fok!, Juice zo iets.

 

Een jongerensite in ieder geval :)

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.