• 0

rechten op smileys

Door wie zijn de smileys op dit forum gemaakt?

 

Bestaan er rechten op smileys?

 

Als ik op mijn forum-site een paar smileys, van dit forum en van hyves,wil overnemen, mag dat?

En andersom , als ik zelf smileys ontwerp voor mijn forum, heb ik daar rechten op?

 

groet 8)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die zitten gewoon standaard in de forumsoftware, volgens mij. Zijn er geen standaardbestanden die je kan gebruiken? Auteursrecht lijkt me niet van toepassing, gezien het massale gebruik wereldwijd. Hoewel er wel een idioot (ene Stephen Cohen) is die de smiley zegt te hebben bedacht.

 

Heb je zelf al enige research gedaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk bestaan er rechten op bepaalde smileys.

Als ik ze zelf ontwerp en geef ik geef ze niet vrij voor de volledige buitenwereld en ik regel dat goed is het mijn eigendom.

 

De smileys van HL zullen misschien zelfs een probleem zijn omdat die waarschijnlijk eigendom zijn van de fabrikant van het forum (niet de website)

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk bestaan er rechten op bepaalde smileys.

Als ik ze zelf ontwerp en geef ik geef ze niet vrij voor de volledige buitenwereld en ik regel dat goed is het mijn eigendom.

 

De smileys van HL zullen misschien zelfs een probleem zijn omdat die waarschijnlijk eigendom zijn van de fabrikant van het forum (niet de website)

 

Smileys vallen minimaal onder het auteursrecht. Ik denk echter dat het nu erg moeilijk is aan te tonen wie de eerste smiley heeft bedacht, ontworpen en in de openbaarheid heeft gebracht. Heb je zelf een smiley bedacht en hij wijkt voldoende af van de bestaande smileys zorg dan, indien je de auteursrechten wilt hebben/behouden dat je een formele registratiedatum heb om aan te tonen wie de bedenker ervan is.

 

Waar de smileys van HL vandaan komen blijft denk ik een vraag.

wie is de eerste die ze hierop geplaatst heeft is denk ik moeilijk te achterhalen.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.