• 0

Wat is bill of landing?

Beste....

 

De volgende betalings terms, zijn van toepassing op een bestelling die ik wil gaan plaatsen.

 

Our payment term:30% T/T deposit,70% balance payment after receiving > the copy of B/L.

 

Als ik het goed begrijp, moet ik 30% vooruit betalen. en 70% after recieveing a bill of landing

 

mijn vraag: What houdt een bill of landing exact in? Is dit een bewijs dat de goederen op de boot zijn...of????? Wie zorgt voor deze "bill" en kan hiermee gefraudeerd worden door malavide bedrijven?

 

 

alvast bedankt voor jullie antwoord

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste bolsky,

 

Een B/L is het eigendomsdocument van een lading die op een boot staat. Je betaalt dus 30%. Nadat de productie op de boot is gezet sturen ze jou een kopietje van dit document. Als je de overige 70% hebt betaald sturen ze het werkelijke document. Met dit document kun je dan de zending in Nederland afhalen (weliswaar tegen forse betaling).

 

Normaal gesproken maakt de vervoerder de B/L op. Natuurlijk kan er mee gefraudeerd worden (100 dozen met een totaal gewicht van 1000 kilo kan afval zijn of high tech computer chips), maar het is een redelijk normale manier van zaken doen op afstand met een redelijk risico voor beide partijen. Zelf langsgaan om te controleren heft natuurlijk ook z'n voordelen.

 

Succes met zakendoen!

Link naar reactie
  • 0

@ doingbusiness.

 

Waarschijnlijk heb je gelijk...echter kreeg ik toch 22.500 resultaten toen ik googlede op "bill of landing", met "bill of lading" krijg ik echter 1,4 miljoen hits.

 

@ tonino

 

Bedankt voor het antwoord.....

 

Je hebt het over een (forse betaling) kun je iets specifieker hierover zijn, is het een procentueel gezien groot bedrag of absoluut groot bedrag? (ik wil een 10m3 gaan importeren met een waarde van een kleine 5000 dollar)

 

alvast bedankt voor het antwoord

 

John

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een Bill of Lading of, in goed Nederlands, een cognossement.

 

Hou rekening met ongeveer 500 tot 600 euro extra kosten in Nederland exclusief natransport. Eea ondermeer afhankelijk van de ontvangende agent en het gewicht van de lading.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn nog wel een paar extra bijkomstigheden bij een B/L die je moet nakijken. Wij importeren regelmatig uit India en China en de voorwaarden op de B/L willen nogals eens verschillen. Dus bij deze een paar tips om de kosten zo laag mogelijk te houden.

 

* Zorg er altijd voor dat de verschepingskosten en de overige kosten zoals THC altijd ruimschoots voor aankomst betaald zijn. Is dit niet het geval dan willen rederijen de containers lekker lang op de kade houden en dat kost veel geld. zeker gezien de relatief lage waarde van de container.

 

Mag ik ook vragen hoe ver de container van Rotterdam gelost moet worden? Als je relatief dicht bij Antwerpen woont is het vaker goedkoper om de container daar binnen te laten komen. Woon zelf in Nijmegen en laat alles via Antwerpen komen. De pluspunten van Antwerpen zijn: lagere THC, snellere afhandeling en geen lastige douane.

 

Ik kan je eventueel wel meer tips geven maar dan moet ik wel weten wie de vrachtkosten betaald en hoe het transport geregeld gaat worden:

 

FOB ( free on board ) en CFR ( cost and freight prepaid ) zijn veel voorkomende. het kan ook zijn dat je zelf alles betaald.

 

Mocht je meer info willen dan kan ik wel het een en ander voor je uitzoeken. Heb redelijke contacten bij de rederijen dus zou best een belletje voor je willen doen!

 

Succes alvast!

Link naar reactie
  • 0

Beste....

 

De volgende betalings terms, zijn van toepassing op een bestelling die ik wil gaan plaatsen.

 

Our payment term:30% T/T deposit,70% balance payment after receiving > the copy of B/L.

 

Als ik het goed begrijp, moet ik 30% vooruit betalen. en 70% after recieveing a bill of landing

 

mijn vraag: What houdt een bill of landing exact in? Is dit een bewijs dat de goederen op de boot zijn...of????? Wie zorgt voor deze "bill" en kan hiermee gefraudeerd worden door malavide bedrijven?

 

 

alvast bedankt voor jullie antwoord

 

[titel aangepast - mod]

 

Gewoon googelen, dan weet je 't.

Zoek eens op INCOTERMS : http://nl.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.