Ik werk nu voor een heel klein bedrijf (4 pers.) in loondienst.
Nu zit ik niet meer op een lijn met m'n "baas" en heb besloten bij hem weg te gaan / te gaan freelancen.
Nu wil de klant waar in de laatste 7 jaar voor werk, laatste 3 jaar full time, dat ik werk voor hun wil blijven doen.
Nu houdt mijn werkgever me aan het concurrentie/relatiebeding en geeft als uitweg dat ik een behoorlijk deel ,30%, in moet leveren als ik voor die klant werk.
Nu ben ik niet naar die klant gegaan maar zij naar mij en sterker nog mijn huidige werkgever kan en wil het ontstane gat niet opvullen. Ik zelf heb unieke kennis en daar is geen overdracht vanuit de werkgever voor gezorgd.
Houdt een concurrentie/ relatiebeding zo ook stand als een werkgever dit gat niet wenst op te vullen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
joz
joz
Hallo,
Ik werk nu voor een heel klein bedrijf (4 pers.) in loondienst.
Nu zit ik niet meer op een lijn met m'n "baas" en heb besloten bij hem weg te gaan / te gaan freelancen.
Nu wil de klant waar in de laatste 7 jaar voor werk, laatste 3 jaar full time, dat ik werk voor hun wil blijven doen.
Nu houdt mijn werkgever me aan het concurrentie/relatiebeding en geeft als uitweg dat ik een behoorlijk deel ,30%, in moet leveren als ik voor die klant werk.
Nu ben ik niet naar die klant gegaan maar zij naar mij en sterker nog mijn huidige werkgever kan en wil het ontstane gat niet opvullen. Ik zelf heb unieke kennis en daar is geen overdracht vanuit de werkgever voor gezorgd.
Houdt een concurrentie/ relatiebeding zo ook stand als een werkgever dit gat niet wenst op te vullen?
vakgebied ICT
Graag jullie advies.
Gr. J.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13607-concurrentiebedingrelatiebeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag