• 0

Artikel: "Starting-on-a-shoestring"

Hoi mede-HLers,

 

Een van mijn favoriete onderwerpen is dat je als entrepreneur met je bedrijf moet beginnen, met of zonder geld. Je zult moeten roeien met de riemen die je hebt en creatief zijn met het vinden oplossingen voor het tekort aan geld.

 

Hier een link naar een artikel met daarin een aantal suggesties hoe je zo je bedrijf begint.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoewel het artikel erg beknopt en beperkt is, ben ik het volledig eens met de strekking.

 

Ik sprak gisteren iemand die 3 jaar lang heeft lopen leuren met een interessant concept om een investeerder binnen te halen voor € 250.000. Dat lukte niet omdat het grootste deel van het bedrag volgens zijn plannen aan allerlei overbodige luxe zou worden besteed. Dure apparatuur, bedijfsruimte, leasebakken, enz.

Op advies en aandringen van een ervaren ondernemer heeft hij uiteindelijk besloten on a shoestring te starten.

Hij verwacht begin 2008 echt van start te gaan en m.i.v. maart op maandbasis cash positief te draaien. Het totaal geïnvesteerde out-of-pocket bedrag zal dan ongeveer € 15.000 bedragen.

Hij heeft zijn garage thuis als bedrijfsruimte ingericht, zal de productie uitbesteden, blijft gewoon in zijn 6 jaar oude Peugotje rijden, enz.

Link naar reactie
  • 0

Doet me denken aan toen wij begonnen met 3000 euro (uit eigen zak) te besteden aan het opkopen van de boedel (7 PCs, 7 bureaus, 7 bureaustoelen). Het koffiezetapparaat (een luxe espresso-machine) kochten we toendertijd niet, hoewel het ding maar 250 EURO kostte. Ik probeerde destijd het apparaat op HL.nl nog te verkopen voor m'n oude werkgever (https://www.higherlevel.nl/partners/eim/index.php?board=12;action=display;threadid=121).

 

We hebben uiteindelijk meer dan vijf jaar gewacht totdat we de Senseo de deur uit gooiden en weer een luxe apparaat kochten (dat was een half jaar geleden). Nu denk ik soms wel eens: het was maar 250 EURO. Maar het heeft toch verschil gemaakt, denk ik altijd maar :)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.