• 0

Starter, heeft veel vragen.

Ik ben informatie aan het inwinnen over de administratie van een eenmanszaak.

 

Ik heb al veel dingen geleze, op lancelots, op de kvk en de belastingdienst.

 

En heb besloten de administratie zelf te gaan doen, maar dan wil ik natuurlijk er alles over weten.

 

Nou heb ik alles opgezocht wat ik nodig heb voor een goede administratie, dus alles wat ik moet bijhouden, maar hier heb ik behoorlijk wat vragen over.

 

Het zijn dus echte beginners vragen, maar iedereen moet het leren.

Heb me overigens ingeschreven voor een curus boekhouden, dus de kennis komt vanzelf.

 

Maar ik lees bijvoorbeeld handboeken op Inet boekhouden.

Dan kom je dus een zin tegen:

"De debiteuren en crediteuren administratie kunnen in het grootboek worden opgenomen"

 

Terwijl ik dus nergens kan vinden wat ze nou precies bedoelen met grootboek, snappen jullie?

Het is dus beslist niet de hoe noem je het gemakzucht ofzo van mij, beslist niet.

 

Geld administratie:

Kas - Wat bedoelen ze hiermee?

Bank - Hier neem ik aan de bank afschriften eens per maand?

Giro - Niet van toepassing, ik gebruik geen giro.

 

Debiteuren en Crediteuren Administratie:

-Adres gegevens - Moet dit zowel van de debiteuren als van de crediteuren?

-Inkoop facturen - Spreekt voor zich

-Verkoop facturen - Spreekt voor zich

-Voorraad administratie - Is dit van mij belang als webdesigner? ik bedoel wat moet ik hiermee bijhouden? ik verkoop geen meubels of iets dergelijks, dus bedoelen ze hiermee iets wat ik in de verkoop heb, of het nog op voorraad is, of bedoelen ze hier envoloppen en papier en postzegels etc mee? en zoja hoe moet ik dit aanpakken?

-Inkoopadministratie - Ik zie dus staan inkoop facturen en inkoop administratie, bij de facturen moet ik dus de facturen betalen, logisch, maar wat moet ik hiervan bewaren? want zoals de bonnetjes etc, niet ik er aan vast, en ik schrijf er achter op waarvoor het diende, bedoelen ze dit met inkoopadministratie?

-Verkoop Administratie - Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik lever websites af, en stuur daarvoor een factuur, maar wat valt onder verkoop administratie?

 

-Kasbewijzen - Wat moet ik me hiervan voorstellen? verschil tussen kas en bankafschriften? als ze bedoelen de bonnetjes etc, die niet ik aan de inkoop facturen.

-Dagafschriften - Wat is dit?

 

-Memorial - Wat is dit?

-Journaal - Wat is dit?

-Grootboeken - Wat is dit?

 

-Fiscaal of Jurdische correspondentie, wat bedoelen ze hiermee?

Groeten Hilda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

En heb besloten de administratie zelf te gaan doen,

 

Als je zoveel vragen nog hebt is het erg lastig uitleggen wat het allemaal voor je betekent. wellicht is het verstandig om nog meer je in te lezen in de stof.

 

kijk eens hier: Wat is boekhouding

 

Wellicht is het daarnaast verstandig om een aantal boeken aan te schaffen over boekhouding zoals boekhouden voor beginners. Daarnaast kun je ook nog wat antwoorden vinden binnen dit forum.

 

succes

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.