ongewenste vermelding op website

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat mijn keurige webshop vermeld wordt op onkuise websites en dan ook vooral: hoe kom ik eraf??/

 

Elke keer gaat het om een pagina vol adressen, waar mijn www. dan tussen staat. Ik snap er helemaal niets van en wil daar echt niet tussen staan. Als je mijn webshop googelt en je opent deze pagina's...........hum.

Als ik hier nu mijn webshop naam weergeef sta ik weer boven aan google met dit berichtje vandaar dat ik het niet meld... Sorry

Link naar reactie

Heb precies hetzelfde onlangs gehad op een Japanse site voor 18+

 

Heb daar ook uitleg over gehad, erg ingewikkeld, schijnt iets met bezoekersaantallen, openstaande files en weet ik wat niet te maken te hebben. In ieder geval is de site waarop je url staat er bij gebaat een 'reverse link' te hebben die ze dan hopen te halen uit het feit dat wellicht jij bestanden op je server hebt staan met daarin de gegevens van jou bezoekers.

 

Zoals je wellicht leest, snap ik er ook nix van... ???

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Het grootste probleem is dat je zelf niet goed genoeg staat in de zoekresultaten. Hierdoor komen dit soort onzin sites bovenaan te staan.

 

Al dit soort individuele linkfarms benaderen is redelijk nutteloos. Die sites worden meestal automatisch gemaakt waardoor je er vrij weinig aan doet. Als je er 10 mailt reageert er misschien 1 en intussen zijn er weer 3 nieuwe sites bij gekomen. Zonde van je tijd.

 

@henry: Linkbuilding heet dat. Het vage verhaal over bezoekersgegevens even daar gelaten, dat is echt een vaag verhaal. In het kort: Zoveel mogelijk linken naar kwalitatieve sites en hopen dat er een keer eentje terug link. Daardoor stijg je in aanzien bij o.a. Google.

 

Wat meer uitleg:

http://www.searchenginegenie.com/link-building.htm

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Het klinkt als een wat vreemde SEO truc... waarschijnlijk is het idee dat mensen vanaf die sites naar de jouwe klikken, zodat die site als referer in bijvoobeeld je statistieken terugkomt. Op die manier onstaat een inkomende link voor de website in kwestie.

 

Uiteraard heeft dit helemaal geen nut als je geen openbare statistieken over je bezoekers online hebt, maar of dat ze ervan weerhoudt dergelijke links te plaatsen betwijfel ik. Overigens zal het mogelijk ook bijdragen aan je eigen pagerank, maar het is natuurlijk wel vervelend als zo'n lijst links naar boven komt als men je bedrijfsnaam googled.

 

Maar eraf komen? Lastig, misschien domweg contact opnemen en het vragen. Verder kun je weinig doen om een ander te beletten je website te linken.

Link naar reactie

Oke dank . Had al het vermoeden dat er weinig aan te doen is.. Had ze ook al gemaild met de vraag mij te verwijderen, maar heb daar ook geen fedusie in. Ze staan gelukkig niet boven aan en nu maar hopen dat dat zo blijft. Is natuurlijk wel vreemd voor bezoekers om deze pagina's te openen als je iets heel anders zoekt..... ??? :-[

 

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Voor veel van die sites maakt het niks uit wat de werkelijke inhoud is van de website waar ze naar toelinken. Het draait om het linken opzich. Daarna gaan ze pogingen ondernemen om een wederlink te krijgen door te spammen op uw forum, gastenboek, weblog of reactieformulier.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.