• 0

Aanloopkosten nieuw bedrijf

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn nieuwe onderneming.

Vanaf 1-1-2008 ga ik omzet genereren maar ik heb al kosten gemaakt in 2007 zoals huisstijl, kantoorartikelen, briefpapier etc.. Kan ik deze kosten als "verlies" meenemen in mij aangifte IB2007 of moet ik ze boeken als vooruibetaalde kosten en de kosten opvoeren in de V&W van 2008.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De onderneming bestaat; dus ongeacht of er omzet (en dus hopelijk winst) wordt gegenereerd moeten de kosten in 2007 worden verantwoord. Dus ook meenemen op de aangifte 2007.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.