• 0

Privé-auto inbrengen in de zaak

Ik ben onlangs gestart met mijn eigen bedrijf. Ik wil graag mijn privé-auto inbrengen in de zaak tegen de economische waarde. Ik zal met de auto meer als 500 km privé rijden:

 

Vraag:

 

Wat moet ik nu op het einde van het jaar voor de btw corrigeren ervan uitgaande dat ik alle voordruk op brandstof en onderhoud terugvraag?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je een Duitse auto hebt zal dat 93,40 zijn.

 

Bij een Franse auto ligt dit lager, waarschijnlijk 86,60 ...

 

Kortom eerst even nader zoeken op het forum, over dit soort vragen is al zoveel geschreven op het forum.

 

Daarna kun je dan ook specifiekere vragen stellen en dan krijg je ook betere antwoorden.

 

Trouwens, welkom op HL ;D

Link naar reactie
  • 0

Waarom hou je je auto niet privé en declareer je de zakelijke kilometers tegen € 0,19 per kilometer? In het algemeen is het niet interessant om een oudere auto op de balans te zetten.

 

De fiscale bijtelling is veel te hoog. Vanaf volgend jaar 25%!!!. Over deze bijtelling moet je dan in het 4de kwartaal 12% omzetbelasting afdragen.

 

Je kunt ook BTW terugvragen als je de auto in privé houdt:

75% van alle BTW op brandstoffen en onderhoud kun je dan verrekenen.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Odeon, ik denk dat je gelijk hebt!!

Misschien is het beter om de auto op privé te houden.

 

De CW van de auto (bj 2002) is € 24.810

 

Bijtelling 25% van € 24.810,00 = € 6.202,50      

 

BTW 12% van € 6.202,50 = € 744,30      

 

Meerwinst in onderneming = € 5.458,20      

 

Omdat ik weinig kilometers rijd en dus weinig kosten zal maken is het inderdaad misschien slimmer om de auto privé te houden.

 

Ik kan dan 0,19 cent als kosten aanmerkingen in de zaak voor de IB en naar rato van de gereden zakelijke km de btw terugvragen.

 

Bedankt!!

Link naar reactie
  • 0

Beste Odeon, ik denk dat je gelijk hebt!!

Misschien is het beter om de auto op privé te houden.

 

De CW van de auto (bj 2002) is € 24.810

 

Bijtelling 25% van € 24.810,00 = € 6.202,50

 

BTW 12% van € 6.202,50 = € 744,30

 

Meerwinst in onderneming = € 5.458,20

 

Omdat ik weinig kilometers rijd en dus weinig kosten zal maken is het inderdaad misschien slimmer om de auto privé te houden.

 

Ik kan dan 0,19 cent als kosten aanmerkingen in de zaak voor de IB en naar rato van de gereden zakelijke km de btw terugvragen.

 

Bedankt!!

 

De bijtelling van 22% en straks 25% zal lager zijn, wanneer de kosten die gemaakte zijn en afgetrokken worden in de onderneming, lager zijn dan de bijtelling. Als er stel €4000 aan kosten zijn, dan kan de bijtelling NIET hoger zijn dan €4000.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De bijtelling van 22% en straks 25% zal lager zijn, wanneer de kosten die gemaakte zijn en afgetrokken worden in de onderneming, lager zijn dan de bijtelling. Als er stel €4000 aan kosten zijn, dan kan de bijtelling NIET hoger zijn dan €4000.

Tenzij er sprake is van een BV.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.