• 0

Promotie voor webshop, Help!

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje werkzaam bij een webwinkel en ben druk bezig om deze naamsbekendheid te geven. Het gaat alleen zo moeizaam! Dit komt ook doordat er geen promotiebudget is en ik ben me er van bewust dat het aantal artikelen in de webshop beperkt is. Toch moet er eerst verkocht worden voordat er meer ingekocht kan worden. Wie heeft er goede kosteloze tips voor het promoten van een website. De volgende punten heb ik tot nu toe ondernomen:

 

- Keywords (ook bij concurrentie gekeken)

- Google Adwords (binnenkort nieuwe campagne)

- Relevante tijdschriften benaderd (helaas geen persberichten geplaatst)

- Online magazines benaderd (aantal keer artikel geplaatst)

- Hyves aangemaakt (en leden toegevoegd)

- De webshop uitgebreid

- Nieuwsbrieven verstuurd (naar mensen die zich hebben aangemeld via de site)

- Alle vrienden, familie, kennisen op de hoogte gebracht (vallen helaas niet binnen de doelgroep)

- De website constant bijgehouden, nieuwe foto's, nieuw logo, nieuwe indeling, etc etc.

- Linkwissel met de concurrenten

- Flyers laten drukken (en deels verspreid)

- Acties met gratis weggeef producten bij een aantal forum e.d.

 

Het bezoekersaantal wordt wel steeds een beetje hoger maar is nou niet dat je zegt, Yes...

 

Wat kan ik nog meer doen om meer bezoekers en naamsbekendheid te krijgen? ???

 

Groetjes

 

{titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad, niet goed gekeken ;D. De vraag van Jacinta is recenter.

 

Off topic: wat een grappige kop heb je sinds enkele weken.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ander belangrijk punt is om bestaande klanten vast te houden.

Uiteraard door het regelmatig versturen van nieuwsbrieven, maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een korting voor vaste klanten.

Hiermee zorg je ervoor dat ze de volgende keer niet bij een ander gaan kopen.

 

En ja zoals al gezegd is velen: online promoten zoveel mogelijk

Webshop Kleine Sam

http://www.kleinesam.nl

Link naar reactie
  • 0

@Dirk

Hoe kan jacinta (zie vraag hierboven) haar website op LinkedIn en Twitter promoten? Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar bruikbare praktijktips die ik ook kan toepassen voor de promotie van mijn toko.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet Facebook niet!

 

Denk aan een nieuws feed van nieuwe producten, acties, opmerkelijk, en deze aan je accounts koppelen.

 

Het is in principe een nieuwsbrief maar waar de artikelen direct gepromoot worden. Volgers "leden" moet je actief werven of met leuke acties. Zag vandaag een leuke actie van een lid van HL.

 

"Wie wil er een voetbal USB hub hebben? Retweet dit bericht en maak kans op 2 gratis hubs!"

 

Die is goed bezig....

Link naar reactie
  • 0

Vooropgesteld; mijn antwoord over LinkedIn is meer een gratis online tool die je kunt gebruiken ter promotie dan een directe tip voor Jacinta. Toch kan ook zij LinkedIn gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld 17 Nederlandstalige groepen waarin het onderwerp mode valt. Onder andere een groep bestaande uit 293 leden van mode entrepreneurs. Door hierin mee te discussiëren over interessante onderwerpen en tips en adviezen te geven aan anderen ga je ook verkeer rondom je website creëren. Of dit direct de juist gekwalificeerde doelgroep voor Jacinta is, daar ben ik niet van overtuigd. Aan de andere kant zullen er vast hele netwerken van uitsluitend vrouwen te vinden zijn binnen het platform. Sluit je daarbij aan, laat je zien en een hoop vrouwen zullen je website gaan bezoeken.

 

Twitter is een heel ander verhaal. Als je er bedrijfsmatig mee start moet je er goed over na hebben gedacht. Doe je dit niet, dan is het vaak verspilde moeite. Bij Twitter wil je relevante volgers bereiken. Maar hoe ga je juist die volgers bereiken en behouden? Dat is per organisatie en product verschillend en niet als losse praktijk tip te benoemen.

 

Om volgers te bereiken en te behouden zijn er over het algemeen wel wat voorbeelden te noemen die voor je eigen situatie interessant kunnen zijn zoals:

 

[*]Leuke/opmerkelijke actie (Zie post van Scaut)

[*]Word nieuwsbron over een bepaald onderwerp

[*]Ga andere personen volgen binnen je vakgebied en interesses

[*]Reageer op tweets van Twitteraars met veel followers

[*]Plaats een 'follow me' button op je website

 

Het komt er in ieder geval op neer dat je iets te melden moet hebben of iets teweeg kan brengen. En je moet er de tijd voor nemen. Het is geen proces dat binnen een week staat. Wil je het bedrijfsmatig gebruiken, dan moet je er een plan voor opstellen en er een bepaalde periode voor uittrekken. Je kunt het zo creatief maken als je maar wilt.

 

 

 

Neemt MKB bedrijven met 5-25 personeelsleden, maar zonder marketeer, bij de hand met professionele marketing strategie en uitvoering. Eigenaar van marketing bureau GroeiBewijs.

Link naar reactie
  • 0

Heren, bedankt voor de tips en toelichting. Ik ga binnenkort een account maken op facebook en Twitter.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet Facebook niet!

 

Denk aan een nieuws feed van nieuwe producten, acties, opmerkelijk, en deze aan je accounts koppelen.

 

Het is in principe een nieuwsbrief maar waar de artikelen direct gepromoot worden. Volgers "leden" moet je actief werven of met leuke acties. Zag vandaag een leuke actie van een lid van HL.

 

"Wie wil er een voetbal USB hub hebben? Retweet dit bericht en maak kans op 2 gratis hubs!"

 

Die is goed bezig....

 

Ik zag hem inderdaad ook :) Is van Wouter Hol met zijn webshop :) inderdaad goed aangepakt

Link naar reactie
  • 0

Snel doen is hetzelfde als een domeinnaam

 

http://twitter.com/101winkels

 

dus snel vastleggen (een account aanmaken)

succes

 

Gisteren, meteen een account aangemaakt en mijn eerste tweet verstuurd. :)

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Net begonnen met mijn webshop en dit topic met veel belangstelling gelezen. Dank jullie wel voor de tips. Ook al zijn ze een paar jaar oud. :P Mijn Webshop met handgemaakte mode. Ook voor een maatje meer! Meer tips zijn van harte welkom.

Mooie spullen maak je, maar met eerdere opmerking eens, in het prijssegment wat je hanteert moeten je foto's wel wat professioneler. Buiten fotograferen kan qua licht erg handig zijn, maar gebruik dan een egale (bij voorkeur witte) achtergrond, dit kan heel simpel, dmv van het ophangen/ spannen van een wit laken. Natuurlijk kan het allemaal nóg professioneler, maar dit zou al een heel stuk schelen. Succes met je webshop!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch proberen om zo veel mogelijk links te plaatsen op verschillende startpagina's.

Dit levert over het algemeen een hogere ranking op in Google.

 

[mod-edit: handig, je eigen sites als voorbeeld geven, maar niet toegestaan op HL. Lees de huisregels]

 

Suc6 met de shop!

Link naar reactie
  • -2

 

 

[mod-edit: handig, je eigen sites als voorbeeld geven, maar niet toegestaan op HL. Lees de huisregels]

 

Suc6 met de shop!

 

Mijn sites???? Jaja was het maar waar.

Maar goed dit geeft maar weer aan hoe hoog het nivo van de moderators is.

Link naar reactie
  • 0

 

 

[mod-edit: handig, je eigen sites als voorbeeld geven, maar niet toegestaan op HL. Lees de huisregels]

 

Suc6 met de shop!

 

Mijn sites???? Jaja was het maar waar.

Maar goed dit geeft maar weer aan hoe hoog het nivo van de moderators is.

 

Kun jij dat al beoordelen na 2 berichten???

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Jahoor, als je het forum doorspit kom ik genoeg tegen.

 

Als de moderatie je niet aanstaat zou het wel zo netjes zijn als je dat aangeeft bij de mods in plaats van lukraak klagen over de mods in een open topic en zomaar claimen dat er "genoeg voorbeelden zijn van slechte moderatie".

 

Niet meer op HL komen is natuurlijk ook een oplossing. Een beetje respect is wel op zijn plaats als je hier voor het eerst komt.

 

Dus, treed even in overleg met Mod Frans over het vermeend spammen van wat dus volgens jou niet jouw websites zijn. Dat was de correcte handelswijze geweest. Zoals je het nu aangepakt hebt, is niet fraai.

 

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Jahoor, als je het forum doorspit kom ik genoeg tegen.

 

Beste Reivis

 

Het originele e-mailadres dat je opgaf eindigde op dezelfde .nl als waar je in je bericht naar toe verwees.

Dat je nu in je profiel je mailadres hebt aangepast naar een standaard hotmail of gmail accountje maakt dat niet anders

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het plaatsen van gratis advertenties op marktplaats etc. kost veel tijd maar in veel gevallen levert het wel degelijk bezoekers op! Als iemand google'ed op bijvoordbeeld "Windows 7 tablet" (relevant voor mijn webshop) staat heel hoog in google mijn advertentie op tweedehands.nl. Via deze advertentie komen mensen op mijn site terrecht, indirect via google. Mijn webshop zelf is nog niet sterk genoeg voor google maar op deze manier wordt je toch gevonden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.