• 0

vraag over factuur/rekening

hi, sry ik kan niet so goed nederlands...ben "duits" :)

 

ik vraag voor mijn vader, die werkt nou als "elektriker" "selbstständig" in nederland...

 

nu moet die een rekening maken voor zjn werk maar heeft geen tijd en vraagt daroom mij....ik heb google gebruikt en veel gevonden, maar niks wat mij hulpt...op belastingdienst.nl heb ik ook gekijkt maar met factuur/rekening zelf maken vind ik niks...

 

ik wou vragen als mij iemand een rekening "muster/sample/monster ?" zenden kan waarmee mijn vader werken kan....ik hop iemand heefft mijn heel slechte nederlands verstan en kan mij helpen, ik shrijf beter nog op duits als het ok is :)

 

 

(hi, sry krieg mein niederländisch nicht besser hin...

 

also mein vater ist jetzt selbstständig als elektriker(in den niederlanden) und muss jetzt seine erste rechnung austellen...leider hat er keine ahnung/zeit um mit excel oder word rumzuhantieren...daher suche ich ein muster dieser rechnung die mein vater auch benutzen kann....weiss nicht ob es eine seite gibt oder ob es GRATIS programme dafür gibt die fertige muster anbieten oder ob einer von euch mir eine solche rechnung schicken kann mit der mein vater arbeiten darf.

 

bisher war meie suche mit google, belastingdienst.nl und deutsche seiten erfolglos...also würde mich sehr über direkte hilfe freuen

 

hoffe ihr versteht mein anliegen und auf rege hilfe :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=49728&SectieID=1

 

Waar moeten facturen aan voldoen

Nummer uw facturen doorlopend en opeenvolgend. Op uw factuur moet staan:

 

* de factuurdatum;

* een uniek factuurnummer;

* uw BTW-identificatienummer;

* de naam en het adres van uw bedrijf;

* de naam en het adres van uw klant;

* het BTW-identificatienummer van uw klant moet worden vermeld als er sprake is van een levering aan een andere lidstaat van de EU of als uw klant op grond van een verleggingsregeling verantwoordelijk is voor de afdracht van BTW;

* de hoeveelheid en de aard van de geleverde goederen of de omvang en de aard van de verrichte diensten;

* de datum waarop de levering of dienst heeft plaatsgevonden of is voltooid, of de datum waarop een vooruitbetaling is gedaan voorzover die verschilt van de factuurdatum;

* de prijs exclusief BTW;

* het te betalen bedrag aan BTW;

* uw registratienummer bij de Kamer van Koophandel

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ah ok dankjewel, nog een vraag....heeft u mischien een "voorbeeld/picture/sample/design" hoe dat moet uitzien, of met welke program kun jij dat maken...ik heb gehord met excel kun jij dat doen, maar is daar niks makkelijker voor ons...wij heben geen ervaring daarme.

 

thx for answer! :)

Link naar reactie
  • 0

ah ok dankjewel, nog een vraag....heeft u mischien een "voorbeeld/picture/sample/design" hoe dat moet uitzien, of met welke program kun jij dat maken...ik heb gehord met excel kun jij dat doen, maar is daar niks makkelijker voor ons...wij heben geen ervaring daarme.

 

thx for answer! :)

Pen, papier en een carbonpapiertje?

 

Of http://discountoffice.nl/shop/zoek/op/kwitantie/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ja is hij, sry mijn fout...mijn heeft wel alle informaties WAT er moet instann in deze rekening...maar hij weet niet hoe hij dat moet omzetten an de pc met excel of word...dat was het problem daroom heb ik oom "voorbeelden" (shrijf je dat zo ?) gevraggt....dankjewel daarvoor willemj...en ik ben nu nog deze FINANCIAL OFFICE 2007 an het downloaden...heeft iemand mischien darmee ervaring ? is dat goed daarvoor ? :)

 

mfg

Link naar reactie
  • 0

Kijk even bij Microsoft. Een eenvoudige Excel sheet die je eventueel naar wens kunt aanpassen. Als je met Excel kunt omgaan kun je met deze sheet omgaan. Hiermee kun je nette facturen maken die er goed uitzien. Even zorgen dat alle info die hierboven vermeld erop staat en je bent een heel eind op weg!

 

Deze sheet is ook een mooi voorbeeld (ja dat schrijf je zo ;)) waar je om vraagt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.