Jump to content
Hilda
Verberg

Postzegels of Port Betaald?

vraag

De facturen die ik stuur gaan gewoon op de bus met een postzegel uit het postkantoor, maar ik vind dit wel minder professioneel staan.

 

Hoe doen jullie dit?

ook gewoon een postzegel of gebruiken jullie 1 van de andere frankeer manieren? en zoja welke?

 

Ben benieuwd!

 

[titel aangepast - mod]


Groeten Hilda

Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Bij grote mailing doe wij ze afstempelen met de Port Betaald stempel.

De normale brieven en facturen gaan gewoon met een postzegel de deur uit. Ik vind dit niets afdoen aan de professionaliteit, maar mocht jij dat wel vinden kun je hier je postzegels zelf ontwerpen.

 

succes ermee


"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Al onze enveloppen zijn standaard voorzien van het port betaald stempel. Bij kleine oplagen plakken we er een postzegel overheen. Boven de 200 brieven/facturen brengen we het hele handeltje naar het postkantoor. Dan hoef je niet te plakken.

 

Als je post stuurt naar kleine bedrijven of particulieren vind ik een geplaktje postzegel netter. Het is een stuk partsoonlijker. Bij grote bedrijven maakt het niet uit.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Hilda,

 

Mensen gooien envelopen binnen 10 seconden na opening daarvan weg, het gaat om de inhoud.

Jouw klanten zijn er hopelijk lang voordat je een factuur stuurt achter gekomen dat jij een kleine ondernemer bent. Als jij professioneel werk levert, kan het je klanten volgens mij echt helemaal niks, nada, noppes schelen hoe de envelop met je factuur eruitziet en al helemaal niet hoe die gefrankeerd is. Al is ie pimpelpaars met een gouden randje.

 

Maar als jij in de webwereld werkt, waarom ga je ze dan niet per email sturen. Hoef je je niet meer af te vragen hoe je moet frankeren, het is beter voor het milieu en als je het goed doet kan het er zeer professioneel uitzien...

 

Karen

 

PS: In antwoord op je vraag: De mijne gaan gewoon in een standaardenvelop van de Office Centre met een handgeplakt postzegeltje erop naar mijn klanten. Tot op heden zijn ze allemaal aangekomen.


Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

TNT heeft een mooie tarieven wijzer waar je vrij snel en eenvoudig kunt uitrekenen hoeveel post je moet versturen voordat een frankeermachine uit kan bijvoorbeeld.

 

Persoonlijk doe ik het liefst facturen via mail en offertes gaan in een dichte C5 envelop waar ik logotje en adres op print. En daar plak ik dan gewoon zo'n standaard 44 cent postzegel op van de rol.

 

M'n vader (hoveniersbedrijf) heeft nu speciale "herfstzegels" met afbeeldingen van bijzondere bomen ofzo, die plakt ie "bij klanten die het kunnen waarderen" op de factuur. :P

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zelf gebruik ik gewoon een rol postzegels, maar zoveel facturen zijn het ook weer niet. Dan gaat zo'n rolletje van 200 nog wel een tijdje mee. Qua uistraling betwijfel ik of het iets uitmaakt.

 

Maar als jij in de webwereld werkt, waarom ga je ze dan niet per email sturen. Hoef je je niet meer af te vragen hoe je moet frankeren, het is beter voor het milieu en als je het goed doet kan het er zeer professioneel uitzien...

 

Mag dat eigenlijk zomaar?

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Ik wil even reageren op Karen,

 

Ik ben het er trouwens niet geheel mee eens dat een envelope en de aankleding daarvan niet echt belangrijk is.

 

De meeste geven aan, hij wordt geopend en direct weggegooid.

Natuurlijk is dat zo maar het is wel meteen de eerste indruk.

''there is never a second change for a first opinion''

 

Hoe vaak horen wij ondernemers en particulieren niet klagen over het gebaal als er weer een blauwe envelope op de deur valt? Iedereen kent die blauwe envelope!!! Iedereen kent dat beeldmerk.

 

Iedere maand schrik ik weer als die brief van Visa op de deur valt en iedere maand wordt ik weer blij met bepaalde envelope en pakjes.

 

En wat betreft postzegels of portbetaald. Dat heeft denk ik meer met de afname te maken. Bij mij gaan er per dag 3 brieven de deur uit dus ik werk met postzegels op rol die ik nog gratis krijg ook!

 

Bij speciale of ludieke mailings kan het weer heel goed zijn om te werken met een bijzondere gemaakte postzegel en een gekke envelope.

Verstuur je per maand 400 facturen gebruik dan een frankeermachine!


Ondernemen, mijn passie!!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mag dat eigenlijk zomaar?

Zie Online, via e-mail factureren, een topic vol hierover. Volgens mij mag het zolang je de mogelijkheid geeft om een papieren factuur aan te bieden ofzo?

 

En wat betreft postzegels of portbetaald. Dat heeft denk ik meer met de afname te maken. Bij mij gaan er per dag 3 brieven de deur uit dus ik werk met postzegels op rol die ik nog gratis krijg ook!

Hoe doe je dat, gratis postzegels? ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik wil even reageren op Karen,

 

Ik ben het er trouwens niet geheel mee eens dat een envelope en de aankleding daarvan niet echt belangrijk is.

 

De meeste geven aan, hij wordt geopend en direct weggegooid.

Natuurlijk is dat zo maar het is wel meteen de eerste indruk.

''there is never a second change for a first opinion''

 

Hoe vaak horen wij ondernemers en particulieren niet klagen over het gebaal als er weer een blauwe envelope op de deur valt? Iedereen kent die blauwe envelope!!! Iedereen kent dat beeldmerk.

 

Elmer,

 

De meeste ondernemers sturen tegenwoordig hun offertes per email, da's de eerste indruk. Je factuur is nooit de eerste indruk die een klant van je krijgt. Het is meestal de laatste indruk.

 

Blauwe envelopen zijn bij velen niet impopulair door de envelop, maar door de inhoud. Persoonlijk ontvang ik ze graag omdat ik graag veel belasting betaal, maar da's en heel ander onderwerp.

 

Groeten Karen


Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt,

 

Ik vind het wel belangrijk hoe het er uit ziet, en ik let er zelf dus wel op, vandaar dat ik er ook zelf over na denk over mijn eigen;)

 

Meningen zijn dus nogal verdeeld.


Groeten Hilda

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik hou zelf wel van verzorgde details. De postzegelcollectie over nederlands design past bij mijn business, dus daar heb ik altijd velletjes van in huis. Of het iemand opvalt is niet belangrijk: ik wil dat mijn uitingen er verzorgd uitzien, en hou niet van lelijke en saaie postzegels. Het kost niet meer moeite om leuke te gebruiken.

 

20061211-10-voor-nederland_tcm46-264647.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mensen gooien envelopen binnen 10 seconden na opening daarvan weg, ....

 

De vraag is, gooien ze hem voordat die geopend is, of maken ze hem eerst open. Zelf heb ik de neiging om enveloppen met een postzegel thuis eerder open te maken. Op de zaak maakt het niet uit.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij mag het zolang je de mogelijkheid geeft om een papieren factuur aan te bieden ofzo?

 

Zoiets zal het zijn inderdaad.. ik doe ze vooralsnog maar gewoon op papier, das dan weer handiger dan telkens nazoeken wie ze wel of niet per e-mail wil ontvangen.

 

De meeste ondernemers sturen tegenwoordig hun offertes per email, da's de eerste indruk. Je factuur is nooit de eerste indruk die een klant van je krijgt. Het is meestal de laatste indruk.

 

Nu je dat zo zegt, bij mij is het eigenlijk ook zo. Offertes en dergelijke altijd per email, alleen al omdat men ze vaak snel in huis wil hebben.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 125 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept