• 0

foutenpercentage adressenbestand

Hallo,

 

Ik hoop dat iemand mij de goeie kant uit kan wijzen. Ik doe sinds kort wat communicatiewerkzaamheden voor mijn bedrijf ook al is mijn eigen achtergrond anders (management ondersteuner). Ik had vanmorgen een discussie met een aantal commerciele jongens en onze direkteur over het volgende.

 

Een recente mailing naar 3500 relaties (eigen adresbestand, niet aangkocht leverde een retourenpercentage op van 10%. In mijn beleving is dat onacceptabel hoog en betekent dat dat het daadwerkelijke aantal fouten nog veel hoger is. Mijn gevoel zegt dat je je zodra het foutenpercentage hoger is dan 4 a 5 procent, je je ernstig zorgen moet gaan maken. Maar omdat ik geen marketing- of communicatie- achtergrond heb lukt het me niet dat met documentatie te staven.

 

Mijn vragen zijn dus:

1. klopt mijn gevoel dat 10% retouren veel te hoog is

2. kan iemand mij naar online bronnen verwijzen die iets vertellen over foutpercentages in mailings, wat is acceptabel, wat zegt het aantal retouren over daadwerkelijke fouten etc. etc.

 

Mijn dank is bij voorbaat groot!

 

Vr.gr.,

Angelique

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het absolute retour percentage niet belangrijk. Kosten baten wel.

 

Wij hebben bijvoorbeeld veel starters als klant. Die verhuizen nog al eens en geven dat niet door. Van een mailing komt soms wel 20% terug. Dat is niet belamgrijk. Zo'n 50% komt wel aan en een groot deel reageert.

 

We verdienen enkele euro.s aan een klant. Dat is onvoldoende om het hele bestand van vele duizenden adressen na te bellen en op te schonen.

 

Als jij een bestand hebt met bijvoorbeeld alle specialisten op een bepaald gebied en leads zijn erg veel geld waard, dan is het absoluut de moeite waard om het bestand op te schonen en aan te vullen. Een kwestie van kosten baten dus.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het retourenpercentage op zich zegt niet zo veel.

 

* Wanneer is het bestand voor het laatst gemaild? Is het misschien een verouderd bestand? In adressenbestanden van bedrijven met 5 contactpersonen treedt gemiddeld bij de helft binnen 3 maanden 1 mutatie op.

* Zijn het consumentenadressen of bedrijfsadressen? Bij consumentenadressen is een retourpercentage van 2-3% normaal, bij bedrijfsadressen is het meestal lager.

* Door wie of hoe zijn de adressen ingevoerd? Bij het invoeren van adressen wordt al bij zo'n 5% van de adressen fouten gemaakt. Postcodes van postbussen worden aan straatadressen gekoppeld of verkeerd ingevoerd.

* Wat zijn het voor retouren? Gaat het om personen die niet meer werkzaam zijn bij bedrijven? Zijn er fouten gemaakt in de adressering bij het invoeren?

 

Is de respons op de mailing verder wel goed? Dan is het wellicht de moeite waard om je bestand op te schonen.

Je zou het bestand kunnen koppelen aan een postcodebestand om na te gaan of de postcodes kloppen, straatnamen en plaatsnamen goed zijn, etc. Ook kun je telefonisch en schriftelijk up-daten, maar dat is een kosten-baten verhaal, zoals Nils ook al meldde.

 

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.