Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MissLola
MissLola
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij de goeie kant uit kan wijzen. Ik doe sinds kort wat communicatiewerkzaamheden voor mijn bedrijf ook al is mijn eigen achtergrond anders (management ondersteuner). Ik had vanmorgen een discussie met een aantal commerciele jongens en onze direkteur over het volgende.
Een recente mailing naar 3500 relaties (eigen adresbestand, niet aangkocht leverde een retourenpercentage op van 10%. In mijn beleving is dat onacceptabel hoog en betekent dat dat het daadwerkelijke aantal fouten nog veel hoger is. Mijn gevoel zegt dat je je zodra het foutenpercentage hoger is dan 4 a 5 procent, je je ernstig zorgen moet gaan maken. Maar omdat ik geen marketing- of communicatie- achtergrond heb lukt het me niet dat met documentatie te staven.
Mijn vragen zijn dus:
1. klopt mijn gevoel dat 10% retouren veel te hoog is
2. kan iemand mij naar online bronnen verwijzen die iets vertellen over foutpercentages in mailings, wat is acceptabel, wat zegt het aantal retouren over daadwerkelijke fouten etc. etc.
Mijn dank is bij voorbaat groot!
Vr.gr.,
Angelique
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag