• 0

Inkomsten en BTW bij een webdesign-vof?

Beste HL's

 

Ik heb op dit moment een webdesign vof geopend.

Maar het zit me nog niet 100% duidelijk over de belasting dienst.

 

Het best is denk ik als ik een voorbeeld geef denk ik:

Stel voor:

 

Ik maak 1 website.

 

Deze kost 500,- ex btw

Mijn tarief is 19%

Dus das samen 595.-

 

Kan ik mezelf en mijn partner 250.- p.p laten uitbetalen en de 95.- euro op de zakelijke bankrekening laten staan ?

 

En later deze 95.- euro aangeven als omzet belasting.

Ben ik hierbij helemaal klaar ?

 

Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd en moeite.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zou je me nog alleen willen vertellen hoeveel procent de inkomstbelasting is?

 

Dat is niet een simpel percentage, dat is een heel systeem met aftrekbare kosten, aftrekposten, schijven, vrijstellingen, voeten, drempels etc.

 

Kijk even in een belastingalmanak, op onderstaande site, op de site van de belastingdienst etc., daar wordt het in detail uitgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt jongens.

 

@ renep:

 

Zou je me nog alleen willen vertellen hoeveel procent de inkomstbelasting is ?

 

@djluc: Hoe zou ik het beter kunnen doen ? Wij hebben verder ook geen vast lasten of iets dergelijks?

Bekijk hoeveel je per maand nodig hebt een maak dat over naar je privé rekening. De rest is gewoon een soort reserve die je in je bedrijf laat zitten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt jongens.

 

@ renep:

 

Zou je me nog alleen willen vertellen hoeveel procent de inkomstbelasting is ?

 

@djluc: Hoe zou ik het beter kunnen doen ? Wij hebben verder ook geen vast lasten of iets dergelijks?

Bekijk hoeveel je per maand nodig hebt een maak dat over naar je privé rekening. De rest is gewoon een soort reserve die je in je bedrijf laat zitten.

 

Hoi Djluc, met alle respect die ik als noobie kan geven, maar nu open je de valkuil waar veel starters intrappen: meer opnemen dan er aan winst gemaakt wordt!

 

@Mazzi: goede startersles: de bruto winst voor belastingen is als een bruto salaris. Daar moet de inkomstenbelasting nog af en wat je dan overhoudt is het netto besteedbaar inkomen. Je kunt als ondernemer meer geld opnemen dan wat je aan winst maakt, maar dan lopen je schulden op (leveranciers), blijft er belasting onbetaald en kom je dus snel in de problemen.

 

Maak dit onderscheid dus en overleg elk kwartaal met je adviseur over de stand van zaken. Zo weet je elke drie maanden wat je privé veilig op kunt nemen.

 

Succes,

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg toch duidelijk dat je de rest in het bedrijf moet laten zitten. Je moet uiteraard niet meer gaan overmaken dan je hebt, dat schiet niet op. Dan heb je dus een te hoog bedrag bepaald.

 

Een vast bedrag overmaken is echter wel belangrijk, je hebt dan duidelijk inzicht in je privé opnamen en je weet gewoon wat je te besteden hebt. Het risico om gewoon steeds maar wat over te maken naar privé is dat je al snel teveel opneemt, zeker als je met kwartaalafdrachten van omzetbelasting werkt e.d. kan dat soms erg confronterende situaties opleveren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.