• 0

Geld overmaken naar china.

Hallo

 

Ik kan op bepaalde trade website koopjes doen uit China. Dit gaat over allerhande producten. Heb al persoonlijk contact gehad met bepaalde leveranciers en willen mij wel een sample opsturen van hetgeen ik wil aankopen. Ze vragen wel om die sample op voorhand te betalen.

Pff, ik weet het niet meer. Ben ik naïef? Of is het gewoon zo simpel?

Gewoon geld storten en toegestuurd krijgen? En dit allemaal zonder problemen? Te mooi?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het antwoord is je gegeven.

Als jij het aandurft en je hebt goed onderzoek gedaan, doen

Het is in China heel gebruikelijk dat je vooraf betaald, dit is niets geks of nieuws.

 

Dan nog even wat anders, als jij het voor 5 x zoveel kan verkopen waarom gebeurt het dan nog niet massaal?

Heb je rekening gehouden met BTW, invoerrechten en verzendkosten (deze zijn hoog)?

 

Wat je wel kan doen is nog twee fabrikanten / tussenpersonen contacten en kijken wat er bij hun mogelijk is.

 

 

Gr. Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Aangezien het gaat om merkelectronica zou ik toch iets voorzichtiger zijn. Laatst kwam ik op een website die eerst uit HK zou komen en daarna opeens uit Beijing (ook geen kantoor in HK oid), die boden PS3's tot Yamaha-motoren aan. Met een beetje speuren kwam ik erachter dat het om oplichters ging, maar prijstechnish moest dit haast ook wel.

 

Ik denk dat het een nieuwe trend aan het worden is en omdat het gebruikelijk is van tevoren geld over te maken naar China komen ze ook betrouwbaar over.

 

Probeer toch nog even te wachten, oplichters blijven nooit lang actief onder dezelfde naam.

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik nu goed dat je hier vragen komt stellen om zo een illegaal handeltje te beginnen waarbij je maar geen belasting gaat afdragen "Want dat zien merken ze toch niet?". Dan zit je hier goed fout, illegale zaken zijn niet gewenst op HigherLevel, houdt daar dus rekening mee!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • -1

illigaan? Niks van. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik wil PROBEREN met enkele samples die naar mij thuis worden gestuurd. Als die direct kunnen verkocht worden koop ik in het groot MET btw en invoertaks, dus beschuldig mij niet van illigale handel of doet u ALLES volgens het boekje??? Werp de eerste steen...

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is gebruikelijk dat samples vooraf worden betaald. Je weet niet of het fake is (hoe het eruit ziet zegt niets over de kwaliteit). Ze zullen je 1x of 2x een sample willen toesturen, daarna zul je toch een "echte" order moeten plaatsen. De grote zending zou een fiasco kunnen worden als men je wilt belazeren. Ga er dus ALTIJD heen als je een grote order plaatst óf neem een agent in de hand die je zending ter plekke inspecteert.

Overigens is 5x de inkoop als verkoop volgens mij nog erg duur betaald. Pas op, reken al je kosten goed uit.

 

Bij mij gaan grote partijen in-verkoop soms x10 maar daar moet nog alles af en gaat om een andere branche.

 

Fototoestellen worden héél snel afgeschreven. Zijn het oude modellen? Toestellen die hier net op de markt zijn zijn in Azië (Japan, Korea, Taiwan, Hong Kong) vaak al achterhaald (Sony, Canon etc.) In dat geval betaal je nog een hoop geld.

 

Wees voorzichtig maar veel succes (mits niet illegaal..)

Link naar reactie
  • 0

DAt er kaartjes aan zitten, geeft tegenwoordig ook geen garantie meer voor een echt product. Ik ben nu ook al een paar maanden aan het verdiepen in Azie, voor een webshop die ik wil openen. Ze verkopen heel veel mirror producten (niet van echt te onderscheiden) sommige bieden zelfs orignele facturen aan van de betreffende merken. Ze gaan dus heel ver daar. Een sample aan vragen is een goed begin en gewoon er voor gaan. Ik vind het ook heel eng, maar ja als je de sprong niet waagt, dan weet je het niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Roxana

 

"Een sample aan vragen is een goed begin en gewoon er voor gaan. Ik vind het ook heel eng, maar ja als je de sprong niet waagt, dan weet je het niet."

 

Als dit, na alle adviezen, jouw conclusie is wens ik je héél veel sterkte ! En dit op een site genaamd : "Higherlevel.nl, innovatie in ondernemerschap" :-[

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is toch zo, als je het niet probeert dan weet je het niet. En als je het voor het eerst doet, dan is alles spannend en nieuw. Ga je op je bek dan leer je daar ook weer van.

 

Niet iedereen heeft het geld om naar Azie te gaan om daar de bedrijven te bezoeken waar je contact mee hebt.

Misschien houdt de leverancier je voor de gek en zijn de foto's veel mooier dan de producten zelf.

Een sample is toch een goed begin? Lijkt me toch niet dat je zomaar producten gaat bestellen zonder dat je er ooit een bekeken hebt. Aan de hand van de sample kan je dan beslissen of je verder gaat met de producten. Lijkt mij toch dat je dan op safe speelt.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat zijn redelijke prijzen voor sample? Mijn producten zijn per stuk onder de $1. Maar toch vragen ze voor sample $40. Volgens hun verzendkosten. Lijkt mij dat een envelop met 1 of 2 haken toch niet $40 hoeft te kosten?

 

Ja Western Union zat ik ook al aan te denken.

Link naar reactie
  • 0

Heb vandaag mijn samples binnen gekregen uit China en ipv van 2 stuks, wat ik dacht, heb ik 6 stuks ontvangen. Ben zeer tevreden over de kwaliteit. De betaling ging via paypal, voor het eerst dat ik dit deed, maar ben echt heel blij en heb er helemaal vertrouwen in gekregen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.