Hallo,

Ik wil een bedrijf starten dat zich voornamelijk richt op (grootschalig)importeren van electronica uit azie!

Nu lees ik een hele hoop helpzame berichten op deze site, ik ben dus al een stuk wijzer geworden.

Nu is mijn vraag het volgende:

Is er iemand die mij een concrete lijst kan geven van de kosten die ik mag verwachten, en vooral ook waar (of bij welke instantie) ik kan informeren over deze kosten, en eigenlijk zo'n zelfde lijst voor de kosten en punten waar ik op moet letten als ik deze spullen (op het internet) wil gaan verkopen!

Degene die mij zo'n lijst zou kunnen geven zou ik eeuwig dankbaar zijn, aangezien, ik zo langzamerhand na dagen speuren en berichten lezen en tegenstrijdige verhalen op het internet, mijn hoofd al aardig aan het tollen is!

Groeten,

Onno

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13678-importeren-electronica-uit-azi%C3%AB/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Is dit niet typisch iets wat je vanzelf inzichtelijk krijgt wanneer je je plannen handen en voeten gaat geven in bijvoorbeeld een businessplan? Dan komen alle zaken vanzelf voorbij (productkosten, promotie, saleskosten, after sales e.d.). Daar 'is je businessplan juist voor.

Je zult nooit een checklist vinden waarin alle kosten staan, ondernemen is niet het volgen van checklistjes maar het slim uitzoeken wat je opties zijn en daar goede keuzes uit maken...

• 0

Ja dat klopt! Dat is ook precies wat ik nu aan het doen ben! Maar ik vind overal verschillende termen en bedrijven die elkaar tegenspreken!

Is het niet zo dat er voor het importeren van goederen van buiten de EU vaste toeslagen cq belastingen en dergelijke zijn?

• 1

Ja, ieder productgroep heeft zijn eigen taric-code. Aan de hand van die code en het land van herkomst kan jij je invoerrechten bepalen.

Op deze site kan je de taric-code bepalen en gebruiken voor het opzoeken van de invoerrechten: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm

Lukt het niet om zelf de Taric-code te bepalen? Dan kan je het beste bellen naar de douane. Zij helpen je dan verder.

Vergeet ook de incoterms niet. http://www.foreign-trade.com/reference/incoterms.cfm

Deze spreek je af met de fabrikant (onderhandelbaar!)

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar